Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-03-03 av Anonym.
Återvändande terrorister
Jag vill dela med mig av kanske livsviktig information om de "kvinnor och barn" som nu vill tillbaka till det trygga Sverige, efter förättat värv för IS:

INGEN som åkt ner till IS är oskyldig. ALLA(H) är skyldiga till terror, mord och brott mot mänskligheten. Här är den artikel som jag främst vill dela med er. Läs om "Lisas" klocka!
https://ledarsidorna.se/2019/03/kvinnorna-i-is-en-del-av-mordmaskinen/

En mycket bra och tydlig text om det djävulska förräderi och list som dessa IS-kvinnor nu använder sig av, med svensk liberalvänster och media som hjälp, för att ta sig till det säkra Sverige igen, för att här fortsätta terrorverksamheten och fortsätta träna sina barn - som även de redan tränats till att bli terrorister, t.ex. genom att lära sig hantera AK47:or och skära halsen av dockor (och människor?).
https://samnytt.se/atervandande-is-terrorister-ger-inte-upp-hungern-tvingade-ut-oss-annars-hade-vi-stannat/

"Lisa" vill nu som en varg komma in i fårhagen och slakta oss allihop (förutsatt att hon inte ångrat sig, men vare sig klädsel, klocka eller (t.o.m. vänsterjournalisten) Cecilia Uddéns reportage gär det särskilt troligt. Bland 15 lastbilslaster med IS-kvinnor fann Uddén NOLL kvinnor som ångrade sig! (Och då är det väl på sin plats att kalla dem IS-honor, som Hanif Bali gjorde?)
http://www.friatider.se/sr-reporter-kunde-inte-hitta-en-enda-kvinna-som-visar-nger

https://nyheteridag.se/is-kvinna-is-kan-inte-do-detta-ar-var-mark-om-gud-vill-kommer-is-tillbaka/


Att relativisera och urskulda på olika sätt är en ofattbar ondska, som innebär att man dels vill ge dessa varelser straffrihet (för att bevisa vem som gjort vad på en annan kontinent går inte), dels att man vill att de ska fortsätta sin terror och slakt på oss i vårt eget land.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-03-03 av Anonym
Våra makthavare är skyldiga till att vi nu befinner oss i en situation där inga skarpa lagar finns för att hindra att dessa personer kommer tillbaka till vårt land. SD föreslog kriminalisering redan under Allianstiden, men Beatrice Ask tyckte att befintliga lagar räckte. För givetvis var man tvungen att på ren reflex vara emot allt SD föreslog. Med SD:s förslag hade dessa varelser gått att åtala idag. Nu går det inte. Och de lagar som nu rafsats ihop är illa skrivna och kan inte appliceras retroaktivt på dem som kommer tillbaka nu. Regeringen Löfvén gjorde heller inget - tills terrordådet på Kungsgatan 2017. Varför ska människor behöva dö och bli lemlästade innan politikerna kan agera? Det gäller säkerhet, försvaret, vården o.s.v. De är satta att jobba för svenska folkets bästa - inte för terroristers eller andras bästa.

Infon om "Lisas" klocka var skrämmande tydlig. Läs och låt dig inte bedras. Terroristen Khaled från Angered är ett annat exempel på när Sverige passar; när man som skadad vill ha bra sjukvård. Efter att han fått det åkte han tillbaka till IS för att slakta och mörda oskyldiga människor:
https://samnytt.se/is-terroristen-khaled-fran-angered-blev-krigsskadad-fick-svensk-sjukvard/

50 avhuggna huvuden från IS sexslavar:
http://www.friatider.se/britter-hittade-50-avhuggna-huvuden-efter-sexslavar

10-årig flicka våldtagen av upp till 100 IS-män, och gravid:
https://nyheteridag.se/tioarig-is-slav-gravid-efter-valdtakter/

Att åtala dessa terrorister här går inte. Dels har vi inga effektiva lagar, och fr.a. kan vi inte få fram fällande bevis för något som de, maskerade på en annan kontinent, utfört, där vittnena är mördade. Vi kan inte vara naiva. Vi har en plikt att skydda folket i vårt land. Både svenskar och invandrare. Det försvar för dessa mördare och odjur vi nu kan se i media hade aldrig förekommit om de varit nazister, ateister, kristna, judar, hinduer, eller ens kommunister. Varför försöker man urskulda dessa terrorister med epitet som "IS-resenärer", "återvändare", "IS-aktivister"? Det visar bara på hur ondskan använder sig av nyspråk.

Om man vill ta hit dessa terrorister och i enfald tror att det går att åtala och fälla dem här, så biter inga argument i världen. Dessutom brukar det ju vara så att man som utlänning åtalas i det land man begått brott, vare sig det är knarksmuggling i Thailand eller mord i Sverige.

Jag vill bara dela denna information. Ämnar inte debattera.
Anonym
#2. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/om-is-segertag-fortsatt-hade-de-inte-angrat-sig/

Om IS segertåg fortsatt hade de inte ångrat sig

Kan allt förlåtas? Kan även de vidrigaste brott sonas?
Vad kännetecknar ett samhälle som vill se sig som anständigt och gott?
Kan något vara mer oanständigt än att glömma offren och låta förövarna gå fria, i anständighetens missbrukade namn?

Jag har flera gånger fått frågan om varför bilden på den lille döde Alan Kurdi på stranden publicerades över hela världen men inte bilder på alla barn som mördats i terrordåd. Många av frågeställarna har varit arga, menat att vi i media har en politisk agenda, vinklar världen. Jag talade om hänsyn till de anhöriga och pressetiska regler. Men frågan skavde:
Vad skulle det göra med oss och hela debatten om vi såg dessa bilder, såg ondskan och hatets konsekvenser?

JENNIFER WEGERUP

För hela krönikan se länk.
Anonym
#3. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Att makthavarna är "naiva" är inget att förundras över. De ser inte till Sveriges bästa, utan till andra (blandade) intressen. Ingenting kommer att förändras, därför. En förbättring kan komma först då väljarna byter ut makthavarna.

I Danmark har man i många delar snart AFS-politik. Svenskarna verkar dock vilja ha det som de har det, och är nöjda med globalisternas visioner för världen.
Anonym
#4. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Det är väl en kombination av att media och politiker - som bor tryggt och fint - talar om för oss att vi har det bra och är säkra, samtidigt som avvikande åsikter piskas ned...

Jag fick detta som respons på infon om det jag skrev om:

Jag blir ständigt påmind om det kända judiska ordspråket:

“Den som visar barmhärtighet mot de grymma, kommer i slutändan alltid att visa grymhet mot de rättfärdiga.” (Fritt översatt ur minnet.)

Ordspråket har sin bakgrund i Sauls vägran att lyda Guds order att döda amalekiternas kung Agag, vilket slutade med att Saul till slut i stället flera gånger försökte döda David, som var Guds utvalde. Amalekiterna motsvarar dagens islamister. Se 5 Mos 25:17-19!


Anonym
#5. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Det är väl en kombination av att media och politiker - som bor tryggt och fint - talar om för oss att vi har det bra och är säkra, samtidigt som avvikande åsikter piskas ned...

Jag fick detta som respons på infon om det jag skrev om:

Jag blir ständigt påmind om det kända judiska ordspråket:

“Den som visar barmhärtighet mot de grymma, kommer i slutändan alltid att visa grymhet mot de rättfärdiga.” (Fritt översatt ur minnet.)

Ordspråket har sin bakgrund i Sauls vägran att lyda Guds order att döda amalekiternas kung Agag, vilket slutade med att Saul till slut i stället flera gånger försökte döda David, som var Guds utvalde. Amalekiterna motsvarar dagens islamister. Se 5 Mos 25:17-19!


Så är det säkert, men det var samma visa i hela Norden. Danskar, finnar och norrmän verkar dock ha en helt annan tåga i sig. Kanske därför att de inte skyller på sin media utan istället ser till att lösa sina problem ;)
Anonym
#6. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Svaret är enkelt vi bör fängsla er.
Anonym
#7. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Svaret är enkelt vi bör fängsla er.
?? Svar på en fråga ingen ställt... Eftersom du verkar ogilla det vi skriver så förstår jag det som att du sympatiserar med terroristerna och vill ta hit dem. Att ta hit folk som vill utplåna oss är landsförräderi per definition. Utifrån denna och alla andra kommentarer du gett mig genom åren säger jag: Sök hjälp, maskineriet funkar inte korrekt.
Anonym
#8. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Du är ju med i terror org SD/IS så det är klart att ni skal fänglas för alla mord våldtäker mm
Anonym
#9. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
""Svenskarna sade sig vara villiga att göra kulturella kompromisser och integrera sig med alla nya. Men i praktiken har nysvenskar behövt förändra kulturell identitet och uttryck nästan totalt för att ta sig in i samhället. Alltså, assimilation. Inte integration."

Svenskarna anser fortfarande att "svensk kultur är överlägsen" och vill därför enbart "kompromissa bort ytliga delar av vår egen kultur, typ matvanor, och inte delta i någon djupare integration", skriver de två politikerna.

Språkrören varnar också för att det kommer bli ännu värre för svenskarna om de inte accepterar globalismen fullt ut.

"Världen är här. Globaliseringen kommer att fortsätta. Trots högernationalism, trots och på grund av klimatförändringar. Demokratin måste återerövras i den globaliserande världen; erövringsförsöken blir bara segerrika om vi lugnt och behärskat kompromissar och integrerar. Lyckas vi inte med det är de tragiska dödsskjutningarna i förorten bara en försmak av vad som kommer.""

http://www.friatider.se/gr-n-ungdom-det-r-svenskarnas-fel-att-invandrare-beg-r-brott

Hälften har de fattat iaf. Det tog sin tid.
Anonym
#10. Publicerat 2019-03-04 av Anonym
Du är ju med i terror org SD/IS så det är klart att ni skal fänglas för alla mord våldtäker mm
Är du psykiskt frisk? Jag undrar helt allvarligt. För din världsbild är, och har under alla år jag läst dina kommentarer, varit, fullkomligt förvriden av SD-hat. Det är helt sinnessjuka saker och resonemang.

Än en gång ber jag dig; kom med bevis för dina sinnessjuka påståenden om mig, Kalvdans m.fl. Kan du inte det tycker jag du ska vara tyst och veta hut.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen