Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-02-26 av Anonym.
Antikrist, jude och homosexuell?

Syndens människa kommer, som sagt vara judisk och även homosexuell. Jesus sa oss att Antikrist kommer att dyrkas och att satanismen kommer att frodas och bli en religion som kommer att och bli den som täcker jorden.

Hur långt är vi från detta? Vi är mycket närmare detta än vi tror. De flesta evangeliska samfunden ex Pingströrelsen är starkt kristen-sionistiska, och sitter i knät på Antikrist. Det gäller att troget försvara den politiska staten Israel, och de är komplett omedvetna att de beskyddar Antikrists födelseplats. Av den anledningen måste man titta på näraliggande platser i sin omgivning för att finna Antikrists ande”.

http://www.eaec-se.org/articles/Johansen/antikrist.htm


Kan dessa uttalanden nedan och i länken stämma, finns bibelstöd och vad tror ni?

1. Antikrist är jude /judisk satanist/ och homosexuell

2. Evangeliska samfund sitter i knät på Antikrist därför att de är sionistiska

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
Jag säger "Gäsp" tills vidare!
Anonym
#2. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
Förstår inte ambitionen att finna "antikrist" som en skrivbordsprodukt
Anonym
#3. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
I tråden" Sverige världens första kontantlösa land" skriver Ferguson "Antikrist kommer sitta i Jerusalems tempel". I så fall måste denne sannolikt vara judisk satanist, annars skulle inte sionistjudarna gå med på detta. En tanke som förefaller rimlig.
Anonym
#4. Publicerat 2019-02-27 av Anonym


http://www.eaec-se.org/articles/Johansen/antikrist.htm


Kan dessa uttalanden nedan och i länken stämma, finns bibelstöd och vad tror ni?

1. Antikrist är jude /judisk satanist/ och homosexuell

2. Evangeliska samfund sitter i knät på Antikrist därför att de är sionistiska

3. Antikrists födelseplats är inom gruppen "satans synagoga".

Anonym
#5. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
I tråden" Sverige världens första kontantlösa land" skriver Ferguson "Antikrist kommer sitta i Jerusalems tempel". I så fall måste denne sannolikt vara judisk satanist, annars skulle inte judarna gå med på detta. En tanke som förefaller rimlig.
Varför skulle någon sitta inne i ett tempel överhuvudtaget..? Inne i det allra heligaste, där Gud och arken var i GT?
Ordet för tempel är detsamma som Paulus använder för den Helige Andes tempel och "det allra heligaste".
Anonym
#6. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
"Riv ner detta tempel och jag ska bygga upp det på tre dagar".

"Vet ni inte att ni är Guds tempel och att Guds Ande bor i er?"

"Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, 4 motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud. "

"Om någon fördörvar Guds tempel skall Gud fördärva honom. Guds tempel är heligt och det templet är ni."

- Vem kan sätta sig i Guds tempel/människohjärtat och säga sig vara Gud?
Anonym
#7. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
"Riv ner detta tempel och jag ska bygga upp det på tre dagar".

"Vet ni inte att ni är Guds tempel och att Guds Ande bor i er?"

"Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, 4 motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud. "

"Om någon fördörvar Guds tempel skall Gud fördärva honom. Guds tempel är heligt och det templet är ni."

- Vem kan sätta sig i Guds tempel/människohjärtat och säga sig vara Gud?
Anonym
#8. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
"Riv ner detta tempel och jag ska bygga upp det på tre dagar".

"Vet ni inte att ni är Guds tempel och att Guds Ande bor i er?"

"Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, 4 motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud. "

"Om någon fördörvar Guds tempel skall Gud fördärva honom. Guds tempel är heligt och det templet är ni."

- Vem kan sätta sig i Guds tempel/människohjärtat och säga sig vara Gud?
Tack, Vingen!
Anonym
#9. Publicerat 2019-02-27 av Anonym
Varför skulle någon sitta inne i ett tempel överhuvudtaget..? Inne i det allra heligaste, där Gud och arken var i GT?
Ordet för tempel är detsamma som Paulus använder för den Helige Andes tempel och "det allra heligaste".
Alla är inte filosofer. Det finns enkla människor också på denna sida, jag är en av dem. Jag har av och till varit på Solid Love och Kristendate och du ska varit här hela tiden men jag känner inte till din skrivstil?
Anonym
#10. Publicerat 2019-02-27 av Anonym

Kan dessa uttalanden nedan och i länken stämma, finns bibelstöd och vad tror ni?

1. Antikrist är jude /judisk satanist/ och homosexuell

2. Evangeliska samfund sitter i knät på Antikrist därför att de är sionistiska


1. Har du kollat dina släktskap, gener? Du kanske har judiskt på påbrå?

2. Varför skulle judiska satanister vara homosexuella? Vilket bibelord ska stödja det? Varför inte dra till med alla 10 Guds bud och pådyvla judar dessa synder?

Evangeliska församlingar sitter inte i knäet på Antikrist.

Jag tycker du ska skaffa dig en ny hobby.

Din trovärdighet är något naggad efter ditt inlägg om att människor inte åkt till månen.



Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen