snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-02-20 av Anonym.
Vilka vill träffa en partner här??
Jag stänger ner mitt konto och önskar er andra lycka till. Förstår bara inte hur detta kan vara en datesajt??.

Mycket är så konstigt. Jag kan få brev, som jag nån dag senare ska svara på, då är de borta. Varför gör man så? Har hänt flera gånger. Har man inte tålamod att vänta på svar? Vill verkligen förstå.

Det är verkligen inte många som tar kontakt. Jag kanske inte verkar tillräckligt intressant, men det kan man ju inte veta förrän man börjar lära känna någon.

Själv har jag kontaktat flera män som inte svarar. Det är dålig stil. Det är ju bara att säga ”att tyvärr tror jag inte att du passar för mig” eller nåt. Finns ju t o m ett färdigt brev att använda. Använd det ni män som tycker det är jobbigt.

Javisst — är det så att flera män har kontaktat mig, flera män har svarat mig och flera män har varit artiga och vänliga som man ska vara — självklart. Fast jag tycker att de negativt utmärkande är lite för många och de som skriver (till mig) för få??.

Lycka till!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Kan tyvärr bara hålla med dig och jag är inne på samma linje. Söker efter andra forum på nätet med kristen inriktning för det här är knappt värt pengarna. Nu har jag en ganska extrem trosuppfattning vilket gör det ännu svårare att träffa någon, men ändå. Har två kvinnliga bekanta, var av en är en före detta som kommit till tro genom mig, som varit medlemmar en kort tid och gett upp. Min före detta tyckte att det var allmänt dålig stämning i forumet med en liten åsiktselit som slog ner alla tankar och åsikter som inte passade in. Samtidigt finns det några få eldsjälar som envist försöker att få människor här inne att komma till insikt om att mycket i vår värld och historia inte är vad vi fått lära oss. Hatten av för dessa få. Hur ni orkar att slåss mot alla dessa väderkvarnar begriper jag inte. Själv ger jag varje människa en schans, om personen inte visar intresse eller verkar ha kapacitet att ta till sig det jag har att förmedla, så släpper jag det.

Den andra kvinnan berättade att hon hade fått lika myket snoppbilder och sexförfrågningar här som på andra datingsiter hon varit på, så den kristna fernissan är nog ganska tunn när allt kommer omkring.
Så att få liv i det här gamla liket igen kräver nog mer än ett ansiktslyft.
Anonym
#2. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Hej..
Sorgligt att du uppfattar allt mer mörkt i jakten hitta livs partner av mogna män.
Ex jag är ny här, ovan med nät dejt ect.
Försöker svara på de jag hinner och de som inte svarar,,ok de lämnar.
Dvs mer UPPTAGNA med sitt eget tolkar jag det,,Varför söka en partner då i sitt så UPPTAGNA liv att inte hinner svara??
Jag får förvisso kontakt med folk utanför mina många dörrar vilket räcker så sätt men vill gärna kolla läget utanför, längre ut bland medmänniskor.
Hoppas du hittar tröst, vänskap, partner
Mvh.
Jeep Boy
Anonym
#3. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Kan tyvärr bara hålla med dig och jag är inne på samma linje. Söker efter andra forum på nätet med kristen inriktning för det här är knappt värt pengarna. Nu har jag en ganska extrem trosuppfattning vilket gör det ännu svårare att träffa någon, men ändå. Har två kvinnliga bekanta, var av en är en före detta som kommit till tro genom mig, som varit medlemmar en kort tid och gett upp. Min före detta tyckte att det var allmänt dålig stämning i forumet med en liten åsiktselit som slog ner alla tankar och åsikter som inte passade in. Samtidigt finns det några få eldsjälar som envist försöker att få människor här inne att komma till insikt om att mycket i vår värld och historia inte är vad vi fått lära oss. Hatten av för dessa få. Hur ni orkar att slåss mot alla dessa väderkvarnar begriper jag inte. Själv ger jag varje människa en schans, om personen inte visar intresse eller verkar ha kapacitet att ta till sig det jag har att förmedla, så släpper jag det.

Den andra kvinnan berättade att hon hade fått lika myket snoppbilder och sexförfrågningar här som på andra datingsiter hon varit på, så den kristna fernissan är nog ganska tunn när allt kommer omkring.
Så att få liv i det här gamla liket igen kräver nog mer än ett ansiktslyft.
Det understrukna vet jag ganska många kvinnor här som varit med om. Somliga här är ute efter enbart sex. Det har till och med förkommit att unga tjejer fått förfrågningar om att sälja sex.

Angående forumet så blir inte stämningen bättre av att enstaka personer lägger in enstaka inlägg som handlar om att alla är idioter om de inte tänker som dem, både trosmässigt och politiskt. Det finns väl inget förnuftigt och ädelt i att dela ut idiotförklarande åsikter och domar och sedan sluta diskutera..t.ex.?
Anonym
#4. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Till Tilly...

Det finns många falska profiler här, både manliga och kvinliga. Genom åren har vi lärt oss att känna igen dem, vi som är här mycket. Det finns ganska många signalement på dem. KD:s ledning vill att man ska hjälpa dem genom att anmäla, och då genom att trycka på "Rapportera profil" på personens profilsida, under bilden.
När man anmält och ledningen granskat, så tas profilen bort. Då raderas alla meddelanden som de har skickat, och är anledningen till att det helt plötsligt försvinner både inlägg i gästbok och i inkorg. Det som finns kvar är inlägg i forumet, men då med avsändare "Anonym" och en "tom" bild som visar formen av en man, oavsett kön tidigare.
Vi får inte vara naiva. De som vill lura oss är bedragare som vill att vi ska mejla direkt till en privat mejladress, och de kommer att lura av personerna pengar.
Anonym
#5. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Angående forumet så blir inte stämningen bättre av att enstaka personer lägger in enstaka inlägg som handlar om att alla är idioter om de inte tänker som dem, både trosmässigt och politiskt. Det finns väl inget förnuftigt och ädelt i att dela ut idiotförklarande åsikter och domar och sedan sluta diskutera..t.ex.?
Men allvarligt!! Hänger du upp dig på det fortfarande!!!?? Du har tydligen all tid i världen till att skapa nya trådar med 8-9 inlägg på raken och sen sitta framför datorn och diskutera dessa i evighet. Good for you!!! Jag har INTE den tiden! Så släpp det!! FFS!!

Vad jag säger i videon är att jag är övertygad om att vi alla har blivit ordentligt lurade på grund av att Bibeln har blivit stympad och förvrängd vilket jag också visar. Syfte är att väcka nyfikenhet och intresse hos människor så att dessa själva börjar att utforska och undersöka det jag säger för att på så sätt komma fram till egna slutsatser. Om du, eller nån annan, känner sig idiotförklarade pga det så är det ju ledsamt för den personen. Dock inte förvånande nu för tiden i lättkränkthetens högborg, Sverige.

Ta till dig av det jag säger, eller inte. Jag bryr mig inte. Min uppgift är att upplysa och VARNA. Och det är det jag gör. Om du tycker att det känns ok att gå till kyrkan och knäböja framför en snidad eller målad figur (avbild), trots att det står att vi inte ska göra det, så gör du det! Men ingen kan se min video och sen stå framför Fadern vid yttersta domens dag och säga att han/hon inget visste.
Och därmed har jag sagt vad jag har att säga i det ämnet.
Anonym
#6. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Men allvarligt!! Hänger du upp dig på det fortfarande!!!?? Du har tydligen all tid i världen till att skapa nya trådar med 8-9 inlägg på raken och sen sitta framför datorn och diskutera dessa i evighet. Good for you!!! Jag har INTE den tiden! Så släpp det!! FFS!!

Vad jag säger i videon är att jag är övertygad om att vi alla har blivit ordentligt lurade på grund av att Bibeln har blivit stympad och förvrängd vilket jag också visar. Syfte är att väcka nyfikenhet och intresse hos människor så att dessa själva börjar att utforska och undersöka det jag säger för att på så sätt komma fram till egna slutsatser. Om du, eller nån annan, känner sig idiotförklarade pga det så är det ju ledsamt för den personen. Dock inte förvånande nu för tiden i lättkränkthetens högborg, Sverige.

Ta till dig av det jag säger, eller inte. Jag bryr mig inte. Min uppgift är att upplysa och VARNA. Och det är det jag gör. Om du tycker att det känns ok att gå till kyrkan och knäböja framför en snidad eller målad figur (avbild), trots att det står att vi inte ska göra det, så gör du det! Men ingen kan se min video och sen stå framför Fadern vid yttersta domens dag och säga att han/hon inget visste.
Och därmed har jag sagt vad jag har att säga i det ämnet.
Men...varför skulle jag ha menat dig?

Jag svarade på vad du skrev att din vän hade tyckt. Det är inte helt enkelt i forumet..
Vi har nyss haft en person i forumet som ledningen fick ta bort alla trådarna för..pga olämpligt och otrevligt beteende och bemötande av alla här. Han vägrade diskutera med kvinnor..
Men eftersom du tar upp dig själv så har du också förmedlat starka åsikter ibland. Och det får man, om man kan göra det enligt medlemsreglerna, alltså med respekt.

Du behöver inte läsa alla mina långa inlägg...som jag ber om ursäkt i förväg är långa..men som tydligen någon ibland är intresserad av ändå.

Du har skrivit förut att du inte bryr dig...så jag vet det redan..
Anonym
#7. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Vad jag säger i videon är att jag är övertygad om att vi alla har blivit ordentligt lurade på grund av att Bibeln har blivit stympad och förvrängd vilket jag också visar.
Vilken video?
Anonym
#8. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Men allvarligt!! Hänger du upp dig på det fortfarande!!!?? Du har tydligen all tid i världen till att skapa nya trådar med 8-9 inlägg på raken och sen sitta framför datorn och diskutera dessa i evighet. Good for you!!! Jag har INTE den tiden! Så släpp det!! FFS!!

Vad jag säger i videon är att jag är övertygad om att vi alla har blivit ordentligt lurade på grund av att Bibeln har blivit stympad och förvrängd vilket jag också visar. Syfte är att väcka nyfikenhet och intresse hos människor så att dessa själva börjar att utforska och undersöka det jag säger för att på så sätt komma fram till egna slutsatser. Om du, eller nån annan, känner sig idiotförklarade pga det så är det ju ledsamt för den personen. Dock inte förvånande nu för tiden i lättkränkthetens högborg, Sverige.

Ta till dig av det jag säger, eller inte. Jag bryr mig inte. Min uppgift är att upplysa och VARNA. Och det är det jag gör. Om du tycker att det känns ok att gå till kyrkan och knäböja framför en snidad eller målad figur (avbild), trots att det står att vi inte ska göra det, så gör du det! Men ingen kan se min video och sen stå framför Fadern vid yttersta domens dag och säga att han/hon inget visste.
Och därmed har jag sagt vad jag har att säga i det ämnet.
Jag har varit på forumet i åratal och det märkliga är att jag inte gått på Ljus och salt tidigare fast det heter "vi som varit här länge". Hon svarar aldrig mig annars skulle jag t. ex vilja veta vad som menas att satanister gör en god och en ond gärning. Och hur hennes New Age tid påverkat henne. Jag gillar inte antisemitism och fick ett brev från en "du vet vem du är" klagomål för jag var på nuvarande Asterix. Mannen som ligger sömnlös över en felaktig term på gymmet. Satte in en annons här om att han ville bo gratis på något ställe mot att ta hand om djuren och posten. Den försvann snabbt dock. Han använder sig ofta av härskartekniker. Asterix är oskyldig och jag har funderat på saken under mitt uppehåll här och jag ser ingen annan lösning än att acceptera Asterix som han är. Hans åsikter får han ta med Gud någon vacker dag. Så mitt beslut är nu att respektera honom och hans åsikter. Olw både du och jag vet att du ljuger. Om det kan glädja dig ligger jag inte sömnlös för den saken. Jag hittade vår gamla mejlkontakt. För övrigt Asterix,
Anonym
#9. Publicerat 2019-02-21 av Anonym
Ta till dig av det jag säger, eller inte. Jag bryr mig inte. Min uppgift är att upplysa och VARNA. Och det är det jag gör. Om du tycker att det känns ok att gå till kyrkan och knäböja framför en snidad eller målad figur (avbild), trots att det står att vi inte ska göra det, så gör du det! Men ingen kan se min video och sen stå framför Fadern vid yttersta domens dag och säga att han/hon inget visste.
Och därmed har jag sagt vad jag har att säga i det ämnet.
Vilken kyrka kan det vara som predikar trä-Jesus? Knappast nägon, det handlar om en uppstånden Jesus även om kyrkor har en träfigur av hur de tror han ser ut!
Anonym
#10. Publicerat 2019-02-22 av Anonym
Till Jeep Boy!
Jo - IRL är bättre. Men bor man där man känner alla män, nästan. Så kan nätet vara en fördel. Ivf om man fick kontakt??. Tur jag rör på mig!

Tack för lyckönskningen och detsamma till dig.
Tilly
snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen