Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-02-16 av Anonym.
Daniel 2:43
"Och att du såg järnet vara blandat med lerjord, det betyder att väl en beblandning där skall äga rum genom människosäd, men att delarna likväl icke skola hålla ihop med varandra, lika litet som järn kan förbinda sig med lera."

KJV:
"And whereas thou sawest iron mixed with miry clay, they shall mingle themselves with the seed of men: but they shall not cleave one to another, even as iron is not mixed with clay."

Hur läser du det undertrukna?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-02-16 av Anonym
1. Att transhumanism (att foga samman människa och maskin) inte kommer att fungera i längden, tack och lov.
I Uppenbarelseboken står det att de som tar odjurets märke kommer att få bölder och att deras namn kommer att strykas ur Livets Bok.

Mobiltelefoner och det kontantlösa samhället kommer att vara tröskeln. Redan nu kan vi betala med mobilen och tekniken blir bara mindre och mindre. Nanotekniken har kommit mycket längre än vad teknikföretagen berättar för oss. När implantatet kommer som låter användaren uppleva visuella och hörbara intryck direkt i sinnet (utan extern skärm eller ljudkälla) så kommer folk att stå i kö för att koppla upp sig. Se bara på intresset för Virtuall Reality glasögon, som är förspelet till dessa implantat. Därför är 5G nätets uppförande så viktigt. För det har kapaciteten att tillgodose den enorma datatrafik som komer att bli resultatet. Samtidigt kommer det att vara ryggraden i det totala övervakningssamhället.

De hälsomässiga aspekterna av den farliga 5G strålningen kan man läsa om bla här från Strålskyddsstiftelsen.
Var också uppmärksamma på de 5G antenner som dyker upp i ert bostadsområde och utanför era barns skolor och dagis. Smala, gråa ca 2meter höga lådor som ofta sitter i grupper om 3 och som pekar i tre olika riktningar för att ge bästa täckning. Och inom synhåll från dessa ser ni nästa grupp, för de har inte så lång räckvidd.

2. Det finns även en koppling till DNA från de Fallna Änglarna som man försöker att blanda med mänskligt DNA för att skapa supersoldater. Konstiga skapelser som verkar vara resultatet av DNA experiment har hittats uppspolat på olika stränder världen runt. Under Gulfkriget påstod Saddam Husseins chef för National Museet i Bagdad att tjuvar hade tagit sig ner i de innersta valven och med nyckel öppnat upp och stulit kvarlevor efter vad man bla tror kan ha varit Nimrod som var en typ av Refaim (Jätte). Andra ovärderliga skatter hade man helt ignorerat. Och vi vet ju att DNA sekvenser kan finnas i benmärg som hittas i skelett.

Oroväckande. Minst sagt.
Anonym
#2. Publicerat 2019-02-17 av Anonym
1. Att transhumanism (att foga samman människa och maskin) inte kommer att fungera i längden, tack och lov.
I Uppenbarelseboken står det att de som tar odjurets märke kommer att få bölder och att deras namn kommer att strykas ur Livets Bok.

Mobiltelefoner och det kontantlösa samhället kommer att vara tröskeln. Redan nu kan vi betala med mobilen och tekniken blir bara mindre och mindre. Nanotekniken har kommit mycket längre än vad teknikföretagen berättar för oss. När implantatet kommer som låter användaren uppleva visuella och hörbara intryck direkt i sinnet (utan extern skärm eller ljudkälla) så kommer folk att stå i kö för att koppla upp sig. Se bara på intresset för Virtuall Reality glasögon, som är förspelet till dessa implantat. Därför är 5G nätets uppförande så viktigt. För det har kapaciteten att tillgodose den enorma datatrafik som komer att bli resultatet. Samtidigt kommer det att vara ryggraden i det totala övervakningssamhället.

De hälsomässiga aspekterna av den farliga 5G strålningen kan man läsa om bla här från Strålskyddsstiftelsen.
Var också uppmärksamma på de 5G antenner som dyker upp i ert bostadsområde och utanför era barns skolor och dagis. Smala, gråa ca 2meter höga lådor som ofta sitter i grupper om 3 och som pekar i tre olika riktningar för att ge bästa täckning. Och inom synhåll från dessa ser ni nästa grupp, för de har inte så lång räckvidd.

2. Det finns även en koppling till DNA från de Fallna Änglarna som man försöker att blanda med mänskligt DNA för att skapa supersoldater. Konstiga skapelser som verkar vara resultatet av DNA experiment har hittats uppspolat på olika stränder världen runt. Under Gulfkriget påstod Saddam Husseins chef för National Museet i Bagdad att tjuvar hade tagit sig ner i de innersta valven och med nyckel öppnat upp och stulit kvarlevor efter vad man bla tror kan ha varit Nimrod som var en typ av Refaim (Jätte). Andra ovärderliga skatter hade man helt ignorerat. Och vi vet ju att DNA sekvenser kan finnas i benmärg som hittas i skelett.

Oroväckande. Minst sagt.
Intressant.

Jag har kommit fram till att antikrist är Nimrod, på något sätt. Fullständigt ologiskt, tyckte både jag och maken när vi såg på världen, men för allt vad jag kan förstå så ska det ändå vara Nimrod. Fråga mig inte hur så ska ske, men kanske genom det du pekar ut nu.
Anonym
#3. Publicerat 2019-02-17 av Anonym
Intressant.

Jag har kommit fram till att antikrist är Nimrod, på något sätt. Fullständigt ologiskt, tyckte både jag och maken när vi såg på världen, men för allt vad jag kan förstå så ska det ändå vara Nimrod. Fråga mig inte hur så ska ske, men kanske genom det du pekar ut nu.
Genom att blanda DNA sekvensen från ex. vis Nimrod med mänskligt DNA skapar man något som kallas för Chimera. Ett levande väsen som saknar livsanden från Gud. Ett sådant väsen kan intas (bli besatt) utav ett andligt väsen (Antikrist) och på så sätt kan denna Antikrist få en fysisk kropp i denna världen. En kropp som kan klara av den andliga kraften som ett sådant andeväsen besitter. En människa kan inte det för att den redan är besatt, om man kan säga så, utav en livsande (själ) från Gud.

Det demoniska och det tekniska möts i en ogudaktig förening i CERN borta i Schweiz där man försöker att öppna upp portaler till andra dimensioner genom att återskapa "The Big Bang". I samma ögonblick (någon millisekund) som atomerna kolliderar uppstår det ett fenomen som de beskriver som en portal, och i denna portal sägs det att de har sett ansikten. Detta har i sin tur gjort att de nu fokuserar på att få portalen att vara öppen så länge att de kan uprätta någon form av kontakt med dessa väsen. Vad de, forskarna, inte förstår är att när portalen väl är öppen så kan den mycket väl bli självförsörjande. Det vill säga, att den kan inte stängas av från vår sida, om man säger som så. Och då kan mycket väl det som står i Uppenbarelseboken 9 ha uppfyllts.

Uppenbarelseboken 9-11 Svenska 1917 (SV1917)

"9 Och den femte ängeln stötte i sin basun. Då såg jag en stjärna vara fallen ifrån himmelen ned på jorden; och åt henne gavs nyckeln till avgrundens brunn.
2 Och hon öppnade avgrundens brunn. Då steg en rök upp ur brunnen, lik röken från en stor ugn, och solen och luften förmörkades av röken från brunnen.
3 Och ur röken kommo gräshoppor ut över jorden; och åt dem gavs samma makt som skorpionerna på jorden hava.
4 Och dem blev tillsagt, att de icke skulle skada gräset på jorden eller något annat grönt eller något träd, utan allenast de människor som icke hade Guds insegel på sina pannor.
-------(Blev tvungen att klippa lite. För mycket tecken)----


11 Till konung över sig hade de avgr
Anonym
#4. Publicerat 2019-02-17 av Anonym
För den som är mer intresserad av vad som händer i CERN kan jag rekommendera en predikan med pastor Charles Lawson där han går igenom vad det handlar om på ett ganska lättbegripligt sätt.

Den finns här
Anonym
#5. Publicerat 2019-02-18 av Anonym
Daniel 2:42 förklarar "järn och lera" så här:

"As the toes were partly iron and partly clay, so this kingdom will be partly strong and partly brittle."

... Men det förklarar inte varför det står "seed of men" i Daniel 2:43. I motsats till vad? Ett alternativ är att motsatsen är "seed of the serpent", ett annat "seed of God". Det tredje är vad jag är kallar "seed of a mix", dvs "nephilim"- en blandning mellan "Guds söner och Adams döttrar" enligt berättelsen om Noas tid. Finns det fler "seeds" (i Bibeln) bortsett från vad själva versen kan tänkas indikera?

Riket brukar kallas "Rom 2", inte utan belägg. Jag skulle gå så långt som att säga att det är fullständigt fastlagt att riket på någotvis är Rom med två fötter och 10 tår.
Anonym
#6. Publicerat 2019-02-18 av Anonym
... eller är denna översättning riktigare?

"And just as you saw the iron mixed with baked clay, so the people will be a mixture and will not remain united, any more than iron mixes with clay."

Denna fungerar ju mycket väl med det vi ser att "Rom 2" håller på med var helst de breder ut sig, men vi bör inte läsa Bibeln efter det vi ser i världen.

Vilken översättning visar bäst vad som står?
Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen