Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-22 av Anonym.
Sveriges nya regering
... är ett hån mot väljarkåren. Jag kan inte påstå att det är ett hån som saknar grund heller.

Kan väljarna få nog och byta ut politikerna, eller är det verkligen så att folk VILL ha uppenbart (bevisat) korrupta och inkompetenta kaptener för skutan? Det är en uppriktig fråga då vi ju har ett gäng här på KD som uttalat visat sig nöjda med dessa bedragare.

Ordet är fritt!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-01-22 av Anonym
Kan någon förklara för mig varför Anders Ygeman inte sitter i fängelse?

... Och med tanke på Ygemans nya ministerpost och hans (m.fl.) historia av "oaktsamhet" med rikets säkerhet kan det vara lämpligt att skaffa några filtar och ett gasolkök om man inte har det (för övrigt helt enligt MSBs "Om kriget eller krisen kommer") samt annat MSB rekommenderat. MUST Gunnar Karlson:

”Man kan ställa till med väldigt mycket skada på cyberarenan. Det är fortfarande ganska nytt för oss och våra sårbarheter är fortfarande väldigt stora där”, säger Gunnar Karlson.

Målet är kortfattat att stjäla, störa och förstöra.

”Det enklaste är att ta sig in och stjäla information och det är tyvärr alldeles för lätt”, säger han.

”Vi har också sett en del överbelastningsattacker mot olika it-system, och man kan även genom cyberattacker förstöra saker i den fysiska världen, exempelvis påverka elförsörjningen.”
https://www.di.se/nyheter/mustchef-sakerhetshotet-mot-sverige-ar-allvarligt/
Anonym
#2. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
Jag påminner om dessa händelser med tanke på varför/hur/om någon människa vill ha kvar dessa personer i regering som gång på gång bevisar sig vara en risk för riket på alla de sätt:

"Säpo har lämnat in en begäran om att slippa redovisa hemliga rapporter till regeringen. Som skäl anförs att deras analyser ”skulle kunna utnyttjas för att allvarligt skada det svenska samhället” och att det därför är ”av yttersta vikt att uppgifterna inte får större spridning än vad som är absolut nödvändigt”.

Säkerhetspolisen är tvungen att lämna in analyser kring risk- och sårbarhet till regeringen och myndigheten för samhällsskydd och beredskap, MSB. Dessa analyser används sedan av staten för att planera krisberedskap och förberedelse av händelser.

LÄS MER: Dan Eliasson bröt mot lagen – gav privat företag åtkomst till hemlig information

Myndigheten har nyligen lämnat in en begäran att reglerna för rapportering till regeringskansliet ändras omgående och enbart blir muntlig. Säpo förklarar att deras analyser ”skulle kunna utnyttjas för att allvarligt skada det svenska samhället” och att det därför är ”av yttersta vikt att uppgifterna inte får större spridning än vad som är absolut nödvändigt”. Det skriver SvD (25/11 2018)."

https://samnytt.se/efter-sakerhetslackorna-sapo-vill-slippa-rapportera-kansliga-uppgifter-till-regeringen/

"Det var den 25 januari som KU förhörde Säpo-chefen Anders Thornberg rörande skandalen hos Transportstyrelsen. Fram till nyligen har förhöret med Thornberg varit slutet för allmänheten men en utskrift på 46 sidor, där delar fortfarande är hemligstämplade, visar hur Säpo och regeringen agerat under skandalen.
Säpo informerade statssekreterare Ann Linde (S) redan den 17 september 2015 och skickade information löpande till justitiedepartementet tiden efter det första mötet. Enligt Thornberg gick arbetet med justitiedepartementet extremt trögt och slutligen skickade Säpo en skrivelse till Transportstyrelsen med rubriken ”
Rekommendation om omedelbara säkerhetsskyd&
Anonym
#3. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
slutligen skickade Säpo en skrivelse till Transportstyrelsen med rubriken ”Rekommendation om omedelbara säkerhetsskyddshöjande åtgärder”."

https://nyheteridag.se/regeringen-ignorerade-sapos-varningar-om-it-skandalen-man-verkade-inte-ta-det-hela-pa-allvar/
Anonym
#4. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
Kan någon förklara för mig varför Anders Ygeman inte sitter i fängelse?
jag vet ingenting om fallet och jag känner inte ens igen namnet, men tänkte ändå att jag behöver svara för som jag förstått det så införde Olof Palmes regering år 1975 en lag som kallas "ansvarsfrihet" och den gick ut på att göra det omöjligt att lagföra en politiker som stiftat felaktiga lagar (och ev. andra felsteg? men isf knappast godissnattande....).

jo, sen när det gäller den politiska situationen i Sverige så fick jag ett glädjande mail i brevlådan idag:





via https://www.youtube.com/c/LarsEnarson
Anonym
#5. Publicerat 2019-01-23 av Anonym

"Målet är kortfattat att stjäla, störa och förstöra."

https://www.di.se/nyheter/mustchef-sakerhetshotet-mot-sverige-ar-allvarligt/
intressant att de (säkert medvetet ) väljer att felcitera Jesus Kristus i bibeln där Han definierar tjyven som bara kommer för att Stjäla, Mörda och Förstöra.
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
Hej "Guds-barn"! :)

Vi har en tråd sedan tidigare om Enarsons upprop till bön för Sverige. Det är fint med bön. Jag tror dock att det kommer att bli värre innan det blir bättre. Åtminstone har jag själv och många jag känner fått det sagt sig att vi vi bör göra oss oberoende av systemet nu. Det kan förstås även handla om att inte vara beroende av ett ont system i sig.
Jag hoppas att Enarson fått det han säger av Gud. Inte för att jag egentligen är särskilt imponerad av KD, M eller SD. Alla tre har visat sig vara kappvändare och röstmaximerare. Jag ger dock KD tid att bevisa sig värdiga förtroende pga att partiet idag har en inre strid som ser ut att vinnas av de konservativa pingstvännerna, men än är inte det slaget vunnet. SD har inte varit med och fört landet i fördärvet, och även om de bevisat sig ohederliga så har de inte bevisat sig gå andra makters ärenden på sina riksdagsposter, om man nu inte räknar et ständiga Israel-propagerandet för "andra makters ärenden", vilket är sällsynt i Sverige.

Som Enarson skriver att Herren sagt, så sker förändringen nedifrån, från folkdjupet. Det händer saker runt köksborden och på arbetsplatserna, men så kallat "vanligt folk" har så oerhört långt till att inse vidden av vad som pågår. Då pratar jag inte om den andliga aspekten ens, utan bara om den påverkansoperation som ligger fullständigt i dagen. Jag skulle uppmana till bön för att Herren lyfter av den slöja som ligger över hela folket. Helst lyfter av den sömnens ande som ligger över dem, men om det inte är som Gud vill så iaf den slöja som lagts där av dem som vill ha blinda får.
Anonym
#7. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
Det sagt (ovan) om KD så ska jag också säga att jag är glad och tacksam att se en partiledare för KD som inte vill ljuga. Det syns, tex under spektaklet "pride" där Ebba uppenbart är obekväm när hon inser vad som pågår. Hon har all potential att växa. Måtte Herren ge henne styrka att stå emot hela den pressen som kallas "demokrati" men inte är det!

Jag ber för henne personligen nu då hon röner framgång för att hon inte sviker väljarna och för att hon står på sig allt mer och inte viker ned sig för globalisterna. Motståndarna har inget att komma med längre, lögnerna blir bara allt mer uppenbara ju mer de ljuger, och nu ger de sig på hennes tro. "Ska vi ha en framtida statsminister som tror att Adam och Eva var de första människorna" och dyl hörs allt mer.

Jag vet att hon känner Gud och ber Herren ge henne allt mer styrka i Honom. Amen.
Anonym
#8. Publicerat 2019-01-23 av Anonym
intressant att de (säkert medvetet ) väljer att felcitera Jesus Kristus i bibeln där Han definierar tjyven som bara kommer för att Stjäla, Mörda och Förstöra.
Ja. Jag drar inga växlar på det, men jag ska lägga det på minnet för framtiden.
Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen