Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-20 av Anonym.
Allsvenskan och Fotbolls VM förra sommaren
Snart drar fotbolls säsongen igång igen i Sverige, med alla nyförvärv alla lag har och hur allt kommer att bli, var inte på så många matcher förra året men 4 st blev det väl till slut. Får se hur många det blir i år, men träningsmatcherna börjar väl snart?

Samt Fotbolls VM i Ryssland såklart, En hel del otroliga Mål, tittade på ett klipp från sommaren med några utav målen. Se på Youtube:

World Cup 2018 Top 20 Goals HD

och:

Ahmed MUSA Goal - Nigeria v Iceland - MATCH 24

VM låten 2010:

Shakira - Waka Waka ( This Time for Africa ) ( The Official 2010 FIFA World Cup Song )

Tycker Sverige gjorde ett Kanon VM, där Matchen mot Mexico var höjdpunkten.

Det har heller inte gått så bra för the Gunners, inte dåligt men heller inte så bra, de var som bäst 98´ nånstans, de spelade en otroligt snabb fotboll då, det var riktigt roligt att se dem spela då, även om de spelar hyfsat bra stundtals nu med.

Arsenal - Top five team goals ( Youtube )

Avslutar med låten som spelades högt på radion i somras.

Samir & Viktor - Put Your Hands Up för Sverige ( feat. Anis Don Demina ) ( Lyric Video )

Tack Sverige För ett bra VM.

Guds Frid!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
Jo, så kan det vara.

Men jag tror Jesus rörde sig bland människor, även om han också behövde vara själv och gå undan när han behövde det också. Guds ord är ju också viktigt som du säger.

Tror Jesus söker efter människor som i sina hjärtan ropar efter honom i denna tid, och den du mötte efter matchen du var på, kanske var någon som han ville nå genom dig, för att du hade bett till Jesus?

I Evangelisation ber man ju innan man går ut, om ledning och beskydd mm, även om du kanske bara var på fotboll eller en konsert, så kan Gud leda människor i din väg.

Guds Frid!
Anonym
#2. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
"Allt är tillåtet för mig", men allt är inte nyttigt. "Allt är tillåtet för mig", men jag ska inte låta något ta makten över mig. 1 Kor 6
Anonym
#3. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
återigen kommer en kvinna i och citerar DEN HELIGA BIBELN som om hon vore en lärare, när ska dårskapet sluta?

allt är verkligen inte tillåtet för Guds barn.

vi har Guds Lag att följa och den är skriven på alla människors hjärtan, med Jesus Kristus finger.

passa dig för att citera helig skrift i syfte att tolerera synd!
Du talar med kluven tunga.
Anonym
#4. Publicerat 2019-01-20 av Anonym

1 Joh. 5:21 Kära barn, var på er vakt mot avgudarna.


Jag tror att fotboll kan bli en avgud!

18 Vi vet att ingen som är född av Gud syndar. Han som är född av Gud bevarar honom så att den onde inte kan röra honom.19 Vi vet att vi är av Gud och att hela världen är i den ondes våld. 20 Men vi vet att Guds Son har kommit och gett oss förstånd så att vi känner den Sanne, och vi är i den Sanne, i hans Son Jesus Kristus. Han är den sanne Guden och det eviga livet.

21 Kära barn, var på er vakt mot avgudarna.
Ja avgudadyrkan i form av jordiskt begär är sannerligen en risk för kristna. Samtidigt finns en fara i att lägga jordiska ok på den kristnes axlar.
När Kristus blir verkligheten, är en fotbollsmatch inte en utmaning i Kristus.
Att älska Gud av hela hjärtat, själen och förståndet ger ingen utrymme för avguderi, så i vår kristna tro bör väl inte förbuden komma före tilliten till Gud, i vilken situation det vara må på denna jord.
Anonym
#5. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
eller är det du som har dubbla åsikter?

Som sagt, din färgglada text förblir oläst. Svara med Bibelns ord.
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
Tråkigt att denna tråd direkt spårade ut till något annat, jag är inte här för att strida.
Det var heller aldrig meningen med tråden.

Om du inte vill gå på fotboll, slipper du, du behöver inte det.

Jag kommer både gå på fotboll och spela fotboll på amatör nivå, då det är bra för min kropp att röra på mig om jag nånsin kommer få tillfälle till det, samt att komma ut och skingra tankarna med att varva ned med nåt annat, medans man går på fotboll eller ishockey, iaf så länge man finns kvar här och man kan.

Är Skapt till ande, kropp och själ, men tyvärr så slarvar man med att hålla efter kroppen, där kunde jag vara bättre, det medges.

Sedan kan man också förena avkoppling med att hela tiden stå till Guds förfogande, i att så och tala Guds ord, eller genom en vänlig handling mot någon som man möter, som rent utav är sökt utav Herren.

Det är iaf vad jag tycker, sedan kan allt gå till överdrift också, för mycket och för lite skämmer allt, men att gå på en match då och då kan rent av vara nyttigt att få vara alldaglig och känna sig som folk, utan att behöva tänka på arbete och tider som kommer för en liten stund.

Om du avskyr fotboll, håll dig då borta från det, och all respekt till dig för att du älskar Guds ord, det gör jag med, men jag är inte felfri, utan frälst av nåd och rättfärdig av tro på Jesus lika mycket som du.

Kommer inte yttra mig mer i denna tråd, trist med det tonläge och ordval som förekommit, hade inte räknat med det faktiskt på ett kristet forum.

Guds Frid!
Anonym
#7. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
Tråkigt att denna tråd direkt spårade ut till något annat, jag är inte här för att strida.
Det var heller aldrig meningen med tråden.

Om du inte vill gå på fotboll, slipper du, du behöver inte det.

Jag kommer både gå på fotboll och spela fotboll på amatör nivå, då det är bra för min kropp att röra på mig om jag nånsin kommer få tillfälle till det, samt att komma ut och skingra tankarna med att varva ned med nåt annat, medans man går på fotboll eller ishockey, iaf så länge man finns kvar här och man kan.

Är Skapt till ande, kropp och själ, men tyvärr så slarvar man med att hålla efter kroppen, där kunde jag vara bättre, det medges.

Sedan kan man också förena avkoppling med att hela tiden stå till Guds förfogande, i att så och tala Guds ord, eller genom en vänlig handling mot någon som man möter, som rent utav är sökt utav Herren.

Det är iaf vad jag tycker, sedan kan allt gå till överdrift också, för mycket och för lite skämmer allt, men att gå på en match då och då kan rent av vara nyttigt att få vara alldaglig och känna sig som folk, utan att behöva tänka på arbete och tider som kommer för en liten stund.

Om du avskyr fotboll, håll dig då borta från det, och all respekt till dig för att du älskar Guds ord, det gör jag med, men jag är inte felfri, utan frälst av nåd och rättfärdig av tro på Jesus lika mycket som du.

Kommer inte yttra mig mer i denna tråd, trist med det tonläge och ordval som förekommit, hade inte räknat med det faktiskt på ett kristet forum.

Guds Frid!
Sköt om dig!

Guds Frid!
Anonym
#8. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
å andra sidan är jag inte här för att slicka dig i röven!
Troligen inte, men du borde tänka på att använda ett vårdat språk i samtalen....
Anonym
#9. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
Jag har en fundering på om du kan se (tyda/ tolka) något i denna text? Vad säger detta bibelsammanhang?

Älska inte världen

15 Älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. 16 Allt som är i världen – köttets begär och ögonens begär och högmod över livets goda – det kommer inte från Fadern utan från världen. 17 Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja består för evigt. (1 Joh.2:-)
Ja jag ser att när vi älskar världen försvinner Faderns kärlek i oss, och självklart är det så, älskar vi världen och vad som däri finns, ja då finns även begär till världen.. och.. vi blir avgudadyrkare, eftersom världen blir vår gud.

Menar du att deltar vi i en fotbollsmatch så visar det att vi älskar världen? I såfall går vi inte efter vad som finns i hjärtat hos deltagaren, utan dömer efter det vi ser utanpå. Det finns en syndakatalog från förr i tiden där all idrott var synd. Synd att utöva och att deltaga.

Men litar vi inte på att Gud bevarar oss överallt i världen? Vi måste ju leva i världen. Att delta i en fotbollsmatch, eller titta på matchen är att leva I världen utan rädsla för att tappa Guds beskydd i tron.
På någotvis tycks människan vara rädd att inte klara sig överallt i världen utan välja ett sorts liv där förbud och syndastämplar blir i rädsla för att synda, och det trots att vi lugnt kan leva i Guds beskydd överallt när vi lever nära Honom.
Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen