Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-18 av Anonym.
Migrationsverkets frågor till asylsökande, gör deras test.
TV Vision Sverige Hur kristen är du?
Just pågår en katastrof på Migrationsverket, där man helt utan kunskap dömer och bedömer asylsökandes tro, och ofta struntar i andra kristnas intyg på deras frälsning. Många nyomvända kristna skickas därför hem till sina hemländer där de väntar förföljelse och ofta döden.
Frågorna som Migrationsverket ställer visar att de inte har någon uppfattning om vad det kristna livet med Jesus innebär och att de har missuppfattat evangeliet och den kristna trons kärna fatalt.
Mycket av intervjuerna med de asylsökande baserar sig på underliga svårbesvarade kunskapsfrågor som fått samfundsledare att reagera. Flera frågor är i princip helt felställda, där det är tydligt att Migrationsverket själva inte har koll, och nästan samtliga andra frågor handlar om ytterligheter, perifiera och ofta helt ointressanta frågor som inte alls berör ens kristna tro eller ens relation till Jesus. Även de (få) någorlunda rimliga frågorna som faktiskt berör frälsningen eller den kristna trons kärna, är ställda på ett mycket märkligt sätt.
Trots sin uppenbara brist på kunskap, har man vid upprepade tillfällen, närmast konsekvent, vägrat att lyssna på präster och pastorer som intygar sina församlingsmedlemmars tro. Man har heller inte tagit till sig den nu långvariga kritiken på hur den svenska myndigheten tar sig för att bedöma en människas frälsning.
Gör testet du också, och protestera mot hur Migrationsverket sätter sig över den kristna tron och dömer och bedömer våra nya trossyskon!
Gilla och dela! Förhoppningsvis kan detta bidra till att sätta stopp på detta!
Vi kan lova att detta inte är frågorna Jesus ställer till dig när du kommer till honom för att ta emot Honom i ditt hjärta och ta emot den frälsning Han gav dig på korset, när Han dog i vårt ställe för att vi skulle få liv!
Vi lovar att detta inte är de frågor Jesus kommer att ställa den dag han kommer tillbaka för att döma världen. Att vara kristen är underbart och lätt. Det handlar om en levande relation med Guds Son Jesus Kristus som förvandlar våra liv inifrån och ut, och det är inte ens i närheten av de frågor som den svenska myndigheten Migrationsverket ställer.

https://www.arjagkristen.nu/?fbclid=IwAR3WQI4H2Sa79-QJ3T_vxMlUyhUZLRxy1YyT5qNs6MqrpJal8f9_fqFf5Q4

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
jag fick 9% och enligt sidan, "absolut inte kristen enligt migrationsverket".

men jag vet att Herren Jesus Kristus skapade mig ett nytt och rent hjärta i min själ år 2013. som utlovat för de som söker HERREN med hela sitt hjärta. det var efter att jag legat inlagd på psyket medelst LPT under flera månaders tid. sen efter det så har jag tappat räkningen på antalet mordhot för att jag delar med mig av Guds Ord och mina upplevelser, syner osv.

man ska passa sig för människors åsikter, den saken är säker!

titeln säger väl det mesta, ett relevant youtube-klipp:

UNDERCOVER: NGOs teaching migrants to lie


https://www.youtube.com/watch?v=K4XhLiiu0is


dessutom kan jag avslöja att jag har med egna ögon fått se avslöjandet av en invandrare som påstod sig vara kristen och t.om lockade mig med bibelläsning, och han blev påkommen med sina planer att våldta en liten flicka i utsatt situation (omhändertagen av myndigheterna) och inte bara det utan han skulle tjäna pengar genom henne också, medelst drogförsäljning. jag blev så förbannad att jag skrek till honom: jag ska jaga dig tillbaka till Somalia! faktum är att jag bara några dagar, eller om det var en vecka eller två som jag bad till Herren Jesus Kristus om att få sätta dit en ful fisk. numera är jag mer försiktig i mina böner! jo, förresten så bad om jag fler muslimer till detta land, år 2013 eller 2014 och som bekant blev det rekord på rekord åren därefter. numera ber jag dock bara för omvändelse.

sen kan jag ju säga, och det är jag hyffsat säker på
Anonym
#2. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
Missionskyrkan heter numer Equmenia och består av sammanslagningar av bl.a. baptisterna men det har de inte ens koll på. Det är länge sedan det skedde. Fokus på våldsamheter inom kristendomen. Men man kanske inte ska vara förvånad.
Anonym
#3. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
jag fick 9% och enligt sidan, "absolut inte kristen enligt migrationsverket".

men jag vet att Herren Jesus Kristus skapade mig ett nytt och rent hjärta i min själ år 2013. som utlovat för de som söker HERREN med hela sitt hjärta. det var efter att jag legat inlagd på psyket medelst LPT under flera månaders tid. sen efter det så har jag tappat räkningen på antalet mordhot för att jag delar med mig av Guds Ord och mina upplevelser, syner osv.

man ska passa sig för människors åsikter, den saken är säker!

titeln säger väl det mesta, ett relevant youtube-klipp:

UNDERCOVER: NGOs teaching migrants to lie


https://www.youtube.com/watch?v=K4XhLiiu0is


dessutom kan jag avslöja att jag har med egna ögon fått se avslöjandet av en invandrare som påstod sig vara kristen och t.om lockade mig med bibelläsning, och han blev påkommen med sina planer att våldta en liten flicka i utsatt situation (omhändertagen av myndigheterna) och inte bara det utan han skulle tjäna pengar genom henne också, medelst drogförsäljning. jag blev så förbannad att jag skrek till honom: jag ska jaga dig tillbaka till Somalia! faktum är att jag bara några dagar, eller om det var en vecka eller två som jag bad till Herren Jesus Kristus om att få sätta dit en ful fisk. numera är jag mer försiktig i mina böner! jo, förresten så bad om jag fler muslimer till detta land, år 2013 eller 2014 och som bekant blev det rekord på rekord åren därefter. numera ber jag dock bara för omvändelse.

sen kan jag ju säga, och det är jag hyffsat säker på
&
Anonym
#4. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
ja, det var verkligen som jag såg en flinande DJÄVUL där bakom när frågorna kom upp som löd typ "vad står det i Matteus 22:14" och "i vilken bibelversnummer så finns bönen "fader vår".

att vara kristen betyder väl knappast att man rabblar bibeln utantill och kan versnummerna, men däremot finns det de som lär sig citera hela koranen utantill och andra som de kallar savanter som har koll på varenda datum eller telefonnumer som varje person i kommunerna har. kan det vara något annat än demoniskt när det får folk så besatta?

dessutom, kan jag förstå att de känner sig DJÄVLIGA när de får sådana uppdrag av myndigheterna.

sen att säga att säga att det finns kristet våld, ja det är ju i självförsvar isåfall men de syftar väl givetvis på något ställe i historien där det sägs att de kristna är de som attackerar, men antagandet att alla som kallar sig kristna verkligen lyder Guds Ord är befängt. isf skulle Adolf Hitler och Obama också vara det, när de i själva verket är av Antikrist.
Anonym
#5. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
Guds-barn.

Du är frälst sedan 2013, strunta du i dina 9% och var glad ändå. Jag borde inte vara en smula chockad trots allt, men jag hade aldrig trott att frågorna skulle se ut så här. Jag skriver inte mer om frågorna utan det är bättre att kolla själv. Ha det så gott Guds barn!
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
ja på ett sätt är man ju frälst när man blir troende på riktigt. eller iaf när jag började förstå att tron är en gåva från Gud. när man bekänner sina synder och får ett rent samvete eller hjärta som det står om i den heliga bibeln. det var verkligen som att komma från ett stort mörker till ljus. och det var nästan som det var löjligt när jag blev ombedd av anden att sätta mig upp och så kändes det, praktiskt, som om mitt hjärta blev ombytt. jag hade knappt läst bibeln innan det, och vet inte om jag läste om det utlovade nya hjärtat (står i GT) men däremot givetvis om att Jesus Kristus pratar i NT om att allt ont kommer från människans hjärta. och det var en händelse jag knappast glömmer. men samtidigt får jag passa på att varna för Satan som kan imitera healande.

MEN jag tror inte någon människa på den här planeten är helt räddad (frälst) från Satans djävelskap och test, snarare tvärtom så ju mer vi söker Herren, desto finurligare blir Satans strategi att förleda oss och nu vet man ju att man får hjälp så självförtroendet ökar och fällorna för högmod blir större. Men som tur är, så får vi visdom av Herren Jesus Kristus, vilket knappast gör Satan gladare iofs!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen