Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-06-24 av Anonym.
Fisket drar igång nu ...
Nu börjar aktivitet 2. Jag har nu fått igång fisket för i år. Var så kul igen att komma ut i naturen och flugfiska med mina unga fiskekompisar. Plus att det gick bra vi fick massor av fiskar... och skapligt stora. Tyvärr så skall det framtida vädret sabotera fisket så det får bli fiske shoppis istället. Gäller ju hela tiden att se till att man har de rätta grejerna.

Svar på inlägg

AllanE
#1. Publicerat 2013-06-24 av AllanE
Får gratulera till den lyckade fiskepremiären.
Hoppas att det blir många fler tillfällen under sommaren

Allan
Anonym
#2. Publicerat 2013-06-26 av Anonym
Satsar hårt på Fisket... inköpt ny snabbsjunkande sjunklina för att komma ner till De Stora Fiskarna som nu svalkar sig på botten av sjön. Så nu kommer det nog att bli lite mera fiske i sommar. Har ju inte hunnit ut med kanoten än. Vädret har ju inte varit det bästa... regningt och blåsigt värre...
Anonym
#3. Publicerat 2013-07-28 av Anonym
Nu på hemma plan igen.. i Karlskoga så att nu börjar fiske säsong nr 2 i år. Nu skall det bli mera fiske efter gös under dessa varma goda sommarkvällar. Kan nog bli lite mera fiske med sjunklina och flugspö också.
Anonym
#4. Publicerat 2018-12-04 av Anonym
Hejsan!

Det är alltid skönt och avslappnande att åka ut med båten på sjön och ta några kast med kastspöt.
Men det är mest vanlig insjöfisk, som Gös, gädda abborre, tyvärr så verkar det bli mindre utav just dem fiskarna, eller fisk över huvudtaget.

Många talar om vertikalfiske med jigg efter Gös, har provat det, men har inte lyckats så där jättebra, har fått någon gös, men aldrig på Vertikal Jigg. Har sett klipp på youtube om andra som fått Gös, med jigg, men jag har inte riktigt fått ordning på det fisket.

Har alltid tyckt om fiske och plocka svamp och bär, samt att arbeta med jordbruk, att plantera potatis och så, men jag har fortfarande mycket att lära mig, men det är rogivande att vara ute i Guds natur och det ger mig förnyad kraft, man får tacka Gud för den och att man får vara i den. Även om skapelsen håller på att slitas ut som en mantel.

Från det ena till det andra, såg på nyheterna om Laxdöd och konstiga utslag som de hade på fjällen, i älvarna uppe i norrland.

Vet inte om ni känner till Endtime signs som finns på Youtube, det är väl kanske inte alltid så roliga inslag, men samtidigt är det så vår värld ser ut idag. Ser all massdöd utav fisk, fåglar och djur.

En utav dem som talade där efter ett utav deras inslag, hänvisade till Sefanjas första kapitel, om hur just fiskar, fåglar och djur kommer att försvinna. Otäckt, men samtidigt ett utav många tidstecken. Intressant är det iaf.

Något att vaka över och pröva med det som sker ute i vår värld samt med Guds ord, om det kan vara ett utav tidstecknen, denna massdöd utav fiskar, fåglar och djur.

Man får ju vaka och be över det, samt pröva det, allt som de talar om och lyfter upp på Endtime signs, men det finns inslag som är intressanta, även om det kanske inte är så roligt att se eller höra.

Men jag kommer väl fortsätta att fiska så länge man kan, får göra som Gyllene Tider sjunger i sin låt.
Jag går och fiskar, bra låt för övrigt.

Hur som helst, är det någon här som hört om denna fiskdöd och hur ser ni på denna massdöd utav t ex fiskar?

Guds Frid med Välsignelser till dig.