Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-08 av Anonym.
Vem är det du tillber??
Ja det är frågan som jag har tagit mig an i min första videolektion i Den Smala Vägens Kapell.
Videon finns här: Vem är det du tillber?

J
ag drev tidigare Youtubekanalen I Jesu Tjänst, men efter att jag kommit till insikt om att Jesusfiguren är falsk så raderade jag allt. Mitt tidigare konto här på KD, Youtubekontot, Facebook, allt som var förknippat med min kungörelse om namnet Jesus.

Jag tillber Yahwe, vår himmelske Fader och jag tror på Hans enfödde son Yahsua som frivilligt gav sitt liv för att vi syndare ska kunna få frälsning. Och jag är fullständigt beroende av Den Heliga Andens stöd och vägledning i mitt sökande på sanningen i Ordet.

Jag lämnar ordet fritt här på forumet men kommer själv bara att kunna delta i väldigt liten utsträckning. Jag har helt enkelt inte tid. Jag har ca 2 till 2,5 timmars egentid per dygn efter jobbet. Och då ska jag hinna äta, duscha och söka vidare i Ordet innan det är dax för sängen inför nästa arbetsdag.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-01-08 av Anonym
Yeshua heter han.
Yeho-shua = Herren frälser.
Anonym
#2. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Nej.
Helt fel, tyvärr. Yahshua. "Jag (Yahshua) kommer i min Faders (Yahweh´s) nam".
Jag förstår att du gärna vill ha det till Yehshua för då kan det vrängas till att bli Jesus.
Men, tyvärr. Nej.
Ha en bra dag. :-)
SweKiwi
#3. Publicerat 2019-01-09 av SweKiwi
Hjälp! Tänk om du tillber fel igen och att det verklgien är Yeshua...

Du får skriva till den här webbplatsen och säga att de tillber fel.

/ Kiwi
ferguson
#4. Publicerat 2019-01-09 av ferguson
Han som skapade allt ur inget vet vem vi menar oavsett uttal och stavning. Varför lägga ner tid och kraft på detta?
tillit
#5. Publicerat 2019-01-09 av tillit
Han som skapade allt ur inget vet vem vi menar oavsett uttal och stavning. Varför lägga ner tid och kraft på detta?
Ja sannerligen. Speciellt om man inte ens får tid att duscha....

Jag undrar var den där skaran som ingen kan räkna kommer ifrån som ska stå inför tronen en dag när porten är så trång att vi som tror på Jesus, Yeshua eller någon annan felstavad variant av "Jesusfigur" har missat målet.....

(är väl omöjligt att säga förresten då det saknas vokaler i hebreiskan)
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Ja sannerligen. Speciellt om man inte ens får tid att duscha....

Jag undrar var den där skaran som ingen kan räkna kommer ifrån som ska stå inför tronen en dag när porten är så trång att vi som tror på Jesus, Yeshua eller någon annan felstavad variant av "Jesusfigur" har missat målet.....

(är väl omöjligt att säga förresten då det saknas vokaler i hebreiskan)
Jag är glad över att du är tillbaka i forumet, Tillit!
Anonym
#7. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Densmalavägen, jag funderar över ditt absoluta förkastande av "möten med Jesus", cirkus 1:23 in på videon citerar du Matt 24:27 och utgår från det bibelstället när du "fördömer" människor som säger sig ha mött Jesus på jorden idag.

Kan det vara så att Jesus kan visa sig från sin himmel idag, precis som han visade sig för Stefanus när han stenades.. Apg 7:55, 56 och att det verkligen finns människor som sett Jesus eftersom Jesus valt att visa sig för dem från sin himmel? Jag tänker att denna totala förnekelse du levererar i videon, angående detta, blir felaktig och kanske farlig.
Det finns dock en viss sanning i det du skriver, Jesus skall komma synlig som blixten, för alla, på domens dag. Och inte som Jehovas vittnen säger; osynlig år 1914. Det är felaktigt tolkat.

När det gäller namnet Jesus: Som du ser skriver jag Jesus och inget annat när jag vill tala om Guds Son. Jag ser nämligen Namnet vara en frälst människas relation med Gud. Jesus beskriven i bokstäver blir en helt ny tro och frälsningen blir helt beroende på människans val av bokstäver.
Den frälsningen håller inte.
När Namnet blir en relation människa/Gud möter vi Fridsfursten, Väldig Gud, Evig Fader, Rådgivaren, vlket skall vara den enfödde Sonens namn enligt Jesaja 9:6

Har du tänkt på att svenskans Jesus eller hebreiskans Yahsua heter Iesous på grekiska. Sitter frälsningen i en bokstavskombination har vi tappat själva kontakten med Namnet som är själva relationen med Gud.
Anonym
#8. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Precis! Och när vi döps i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn, så döps vi till Kristus står det också. Vi döps till honom, och blir i honom, som ÄR namnen, liksom han är allt det namnen säger. Han är förkortningen Yeshua, Herren frälser: Yeho-shua.
Anonym
#9. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Densmalavägen, när jag lyssnar på din video blir allt du säger liksom styrt av en personlig agenda. Jag menar detta med att "göra sig avbilder" i 5 Mos 4 (tid ca 1.29 ) "För det första tillber ni en vit snubbe, för det andra karvar ni ut honom i trä, som är totalt förbud och sedan tillber ni honom"

Vet du med säkerhet att kristna människor tillber det utkarvade Jesuskorset? Vet du med säkerhet att bilden av Jesus är en bild som tillbedjes.. observera att det är bilden, och det utskurna korset, som måste vara föremål för tillbedjan, först då är avgudadyrkan aktiverad. Och det är avgudadyrkan som för oss bort från vår Gud, inte ett träkors eller en Jesusbild..

Kristna har i alla tider haft dessa "bilder av Jesus och korset" omkring sig, men om dessa jordiska föremål inte är målet för vår tillbedjan blir alla avbilder omkring oss helt utan betydelse i tron på Jesus.
Ett träkors kan inte rädda oss, en bild kan inte rädda oss. Detta är avgudadyrkan som Gud varnade för.

Dessa du fördömer vet att vår räddning finns bortanför allt jordiskt, hos JESUS på svenska eller Yahsua på hebreiska eller Iesous på grekiska, olika stavning men samma Namn.
Därför, döm inte alla över en kam, endast Gud har rätt att döma en dag, han som allena kan se människors hjärtan och vad/vem som där bor.
Anonym
#10. Publicerat 2019-01-09 av Anonym
Precis! Och när vi döps i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn, så döps vi till Kristus står det också. Vi döps till honom, och blir i honom, som ÄR namnen, liksom han är allt det namnen säger. Han är förkortningen Yeshua, Herren frälser: Yeho-shua.
Ja när vi hamnar i strider om bokstäver och dess makt har vi tappat Namnet.
Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen