Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-12-14 av Anonym.
Bön för de folkvalda
Här är min korta bön för de folkvalda, som de som vill kan delta i:

Gud, Fader, Du som är i himlen
Låt Stefan Löfven finna frid i Dig, ge honom mod, ge honom insikt till kunskap om Sonen, ge honom vilja att följa Dig Herre i alla de prövningar som åligger oss!
Herre Gud, Fader, jag ber Dig; låt Annika Strandhäll se hur värdefull hon är inför dig! Herre Gud: Fräls henne från dessa mörkrets bojor, och låt henne stå fram i härlighet med dig- som hon ÄR!
Fader, jag ber för hela socialdemokratin, som svenskarna älskar; låt dem alla se Din härlighet, och vad som åligger världen.
Fader, jag ber för Jimmie Åkesson: Låt honom finna Dig Fader, jag vet att han söker. Herre; vaka över hans vägar, och dra honom till Dig! Stöt honom inte ifrån Dig Herre, Du som låter Dig finnas av dem som bedjer och av dem som inte söker.
Herre Gud, jag ber för alla de politiker som enbart tillbedjer sin buk; Herre led dem! Herre; endast hos Dig finns verkliga skatter. Inte bara för dem bedjer jag; hela det svenska folket beror av dem vad gäller uppväxtmöjligheter. Herre; Låt inte deras buk vara högre än Din Röst, Herre: Låt Ditt Ord ljuda som bruset av stora vatten och blixten från himlen!

Gud, jag bedjer, inte för dem som styr hela världen, ty vi ska inte bedja för dödssynd... Men jag bedjer för alla dem som följa dessa i deras utsvävelser... Herre; Du frälste MIG helt utan att jag förstod det, helt utan min förtjänst, helt utan min ödmjukhet... Men jag tror att så skedde genom kristnas bön. Herre; Jag ber; ge alla dessa den rikedom DU förlänat mig, för jag var heller inte värd den.

Jag säger inte att Jag ber i Jesu Kristi namn, för DU Herre, DU vet det... men jag ber;
Låt mig be i Jesu Kristi namn

Amen

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen