Rosie säger: Hej! Låt inte Kristi kropp försöka bli Kristus huvud ! Huvudet Kristus måste alltid styra sin egen kropp! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-12-14 av Anonym.
Vad vet vi om avguden Molok?
"Du skall ock säga till Israels barn: Om någon av Israels barn, eller av främlingarna som bo i Israel, giver någon av sina avkomlingar åt Molok, så skall han straffas med döden; folket i landet skall stena honom."

(3 Mose 20:2)

Vem/vad är Molok? Det finns ju flera verser om detta, men vet ni vad som sades om Molok i tex Egypten

och Babylon?

Jag hittade detta på Wikipedia, men vet inte om det stämmer:

https://en.wikipedia.org/wiki/Moloch

Svar på inlägg

Anonym
#2. Publicerat 2018-12-14 av Anonym
Tack!

Vilken bra sökmotor, för övrigt :)
Anonym
#3. Publicerat 2018-12-14 av Anonym
"Fördärvets son"...

Enligt Ordet är antikrist skadad/saknar det högra ögat. Även fast jag har givits en klar bild av vad detta innebär drar jag mig till minnes att den egyptiska guden Horus saknade ett öga, fast det var det vänstra. Kan någon av er dementera/konfirmera detta? Nätet svämmar ju över av info, så vad som är sant och inte är svårt att avgöra. Vilken är er källa? (JA, Herren själv är en utmärkt källa enligt mig, särskilt om fler vittnar att Han sagt samma sak).
Anonym
#4. Publicerat 2018-12-14 av Anonym
Var är alla försvunna barn?

Frågan kan ställas teologiskt eller baserat på fakta, vad som än passsar var person bäst.

Det försvinner ofantligt många barn. Var är de?

Frågan kan även ställas politiskt, tex: Är barnen i Sverige?

Jag bryr mig här inte om vilken grupp någon av er vill sälla sig till, det enda jag bryr mig om är att det slutar försvinna barn i världen. Det ena ger förstås det andra: Om någon erkänner att politiken gynnar barntrafficking så ger det en religiös synvinkel, och en faktabaserad, syn på det hela. Så detta inlägg är ingenting för syltryggar, syltryggar hänvisas istället till TS!
Rosie säger: Hej! Låt inte Kristi kropp försöka bli Kristus huvud ! Huvudet Kristus måste alltid styra sin egen kropp! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen