Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.se
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Religion och tro >> Debatt

Öppna profilen till Hedning

4000 svenskar redan mikrochippade

Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Öppna profilen till Kalvdans
Ja, jag har redan märkt av det i min närhet.

Vet du om Sverige är pilotprojekt? Jag menar: Vi brukar ju vara det för all galenskap, tacksamt ateistiskt land som vi är.

För övrigt, så finns det INGENTING i världen som kan stå i vägen för Herrens verk på korset. Det finns det däremot andligt så tillvida att människan kan ta emot vilddjurets märke som det verkligen är och på så vis avfalla från Herrens nåd. Sådana är omöjligt att pånytt föra till omvändelse. De har syndat till döds, som Johannes skriver.
Öppna profilen till Ljus och Salt
Ja, jag har redan märkt av det i min närhet.

Vet du om Sverige är pilotprojekt? Jag menar: Vi brukar ju vara det för all galenskap, tacksamt ateistiskt land som vi är.

För övrigt, så finns det INGENTING i världen som kan stå i vägen för Herrens verk på korset. Det finns det däremot andligt så tillvida att människan kan ta emot vilddjurets märke som det verkligen är och på så vis avfalla från Herrens nåd. Sådana är omöjligt att pånytt föra till omvändelse. De har syndat till döds, som Johannes skriver.

Kan du utveckla det du skriver? 
Kan du utveckla det du skriver? 

Vilddjurets märke är förkastandet av evangeliet, och specifikt för kristna: förråda Herren. Vi har hört Ordet, det sanna talat av Gud själv. Den som gör så är, som Paulus skriver, omöjlig att pånytt föra till omvändelse. Detta eftersom personen prövats och inte vill, eller med andra ord: De har hatat Herren utan sak.

Det betyder inte alls att chippet är ofarligt. Vi vet vad allt detta i världen innebär, och att då inte lyda (när man vet) är i lika hög grad ett förkastade av Guds Ord.

Det som hittills inte än har hänt i världen har redan hänt i verkligheten (som jag kallar det). Allt i världen är en yttre manifestation av sådant som redan hänt.
Öppna profilen till Vingen
Inget microchip i världen kan skilja oss från Guds kärlek. Endast otron kan slita oss bort från Gud.

"För jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som ska komma, varken makter,  höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre."

Bär detta löfte i hjärtat, låt det fylla dina tankar och leda dina gärningar.
Öppna profilen till Ljus och Salt
Inget microchip i världen kan skilja oss från Guds kärlek. Endast otron kan slita oss bort från Gud.

"För jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som ska komma, varken makter,  höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre."

Tänkte precis skriva detta. 

Det får inte bli någon hysterisk fokusering och fruktan..

Ja bara otron. Men otro är att inte lyda evangeliet (när man hör det). Vilket är detsamma som jag skrev:
Man vill inte. Gud tvingar sig inte på någon.

... Och alla antikrister har utgått från kyrkan, precis som Judas.

Jag låter mig för övrigt inte fyllas av det du tror, utan av det Herren säger till mig (och Han bekräftar det ALLTID i Bibeln, omedelbart).
Ja bara otron. Men otro är att inte lyda evangeliet (när man hör det). Vilket är detsamma som jag skrev:
Man vill inte. Gud tvingar sig inte på någon.

... Och alla antikrister har utgått från kyrkan, precis som Judas.

Nej Gud tvingar sig inte på någon. Men Gud bevarar.

Inget skapat, inget förgängligt, kan övervinna Guds kärlek, den Kärlek som ger oss möjlighet att älska Gud och vår nästa står orubbad i tron. Och tron bär oss genom alla nymodigheter, förändringar och oroligheter.

Fruktan faller bara över världen. Däremot är det fel att inte varna för sådant man vet, och då talar jag inte om chippet (men det gäller förstås chippet också). Om kristna bara fokuserar på chippet blir det dock bakvänt i mitt tycke, men Gud vet vad Han gör med var och en förstås.

Gudsfruktan är nyttigt. Det leder fram till fullständig helgelse, eftersom fruktan för Gud bara visar att helgelsen inte är färdig men i process. 

Nej Gud tvingar sig inte på någon. Men Gud bevarar.

Självklart. Ingen kan bevara sig själv, men var och en kan däremot rannsaka sig själv och bör också göra det.
Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista