Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-09-28 av Anonym.
Annie Lööf - Sveriges farligaste kvinna

Hon har deltagit på Bilderberggruppen och är medlem i Trilaterala kommissionen.

https://anthropocene.live/fria2018/09/27/oligarkernas-och-antinationalisternas-kolportor/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-09-28 av Anonym
Varför just hon?
De andra?

Jag kan utveckla mitt svar.. Varför tror du att just hon är med i Bilderberggruppen?
Anonym
#2. Publicerat 2018-09-29 av Anonym
Har korrigerat texten ovan lite. Annie Lööf är den person som djävulsdyrkarna i den globala eliten vill se som statsminister för att driva på sina ondskefulla planer i Sverige. Lööf är en psykopat som inte alls bryr sig om hur det går för Sverige och svenskarna. Hon tycker Sverige har rum för 30 miljoner välfärdsmigranter från u-länderna.
Anonym
#3. Publicerat 2018-09-29 av Anonym
Har korrigerat texten ovan lite. Annie Lööf är den person som djävulsdyrkarna i den globala eliten vill se som statsminister för att driva på sina ondskefulla planer i Sverige. Lööf är en psykopat som inte alls bryr sig om hur det går för Sverige och svenskarna. Hon tycker Sverige har rum för 30 miljoner välfärdsmigranter från u-länderna.
Psykopat..?
Anonym
#4. Publicerat 2018-09-29 av Anonym

Hon har deltagit på Bilderberggruppen och är medlem i Trilaterala kommissionen.

https://anthropocene.live/fria2018/09/27/oligarkernas-och-antinationalisternas-kolportor/

Min åsikt är att hon är hal som en ål, en riktig kappvändare och en floskelmaskin utan dess like. Jag tror att hon är livsfarlig för landet, som du skriver. Har tyckt det i åratal. Jag kan ju argumentera för varför jag tycker så här, men det ändrar ändå ingens uppfattning. Hon säger alla fina inkluderande ord, men inser inte konsekvenserna av det hon säger och förespråkar. Eller ännu värre - hemska tanke - hon inser konsekvenserna! Tycker det är populistiskt och naivt. Historielöst och ansvarslöst. Man måste ta ansvar för sina ord, särskilt som en av landets ledare. Jag tycker att hon nästan är en jämlike med den totalitäre Reinfeldt, som vållat vårt land stor skada under oöverskådlig tid genom sin ansvarslösa politik; vansinnig migrationspolitik med den åderlåtning det inneburit för välfärdssamhället och tryggheten, nedrustning av försvaret som han kallade särintresse(!) och nedrustning av civilförsvaret, inte minst brandförsvaret. Jag har mycket hellre Lövén som statsminister än Lööf, om vi nu ska prata saker som är skadliga för landet. Lööf verkar vara helt i fantasyland. En politisk och moralisk kameleont. Tycker jag.

Anonym
#5. Publicerat 2018-09-29 av Anonym
Psykopat..?

En galning med oförmåga till lojalitet med Sverige och svenskarna.

Anonym
#6. Publicerat 2018-09-30 av Anonym
Intressant!!
Du är en av få, på deta ryggdunkar forum, som verkar ha kommit till insikt om hur världen och den Luciferianska makteliten fungerar. Jag håller fullkomligt med dig i din analys. Om man läser Albert Pikes bok "Morals and Dogma" så får man en ganska klar bild om hur makteliten tänker. Det finns så mycket mer att säga i detta ämnet, men jag orkar inte stånga huvudet mot väggen längre. Var och en får leva i sin egen trygga lögn. Så blir alla glada och nöjda.
Men du har helt rätt i din analys. Stefan Rövén ( förlåt Lövén) även "Svetsloppan" kallad - har varit en katastrof för detta landet. Och att alla som kallar sig kristna har varit så naiva att de via Svenska Satanistkyrkan har låtit sig luras till att rösta på KD är sorg och bedrövelse. Tyvärr är det som så att SD (som alla försöker överträffa varandra att hata) är det parti som står för de kristna värderingarna.

Att många invandrare och personer ur blandat ursprung, jag själv inräknad, röstar på SD har inget med rasism att göra. Jag är uppvuxen med rasism från barnsben. Både från vuxenvärlden (på -70 och -80 talet) och från barndomsvänner där man blev kallad allt från "negerpojke" till "kamelryttare". Där man alltid fick vara pepparkaksgubbe i jultåget på Lucia för att "Du har ju redan färgen i dig" - Sagt från dagisfröken-. Ja. Jag kommer ihåg det fortfarande. Jag kan dra upp hur många händelser som helst, där jag har blivit utsatt för rasism genom årens lopp, men ändå anser jag inte att svenskar som folkgrup är rasistiska.

I mitt yrke inom transportbranchen träffar jag dagligen mellan 20 till 30 olika människor iform av godsmottagare. Och de som frågar om min härkomst är alltid sk "nyanlända". Oftast på usel svenska som till exempel "Hey! Mannen! Var du från!??" De svenskar som undra var jag kommer ifrån menar alltid om jag kommer från DHL, GLC eller Post Nord. Det är alltså yrkesrelaterat, inte baserat på mitt ursprung eller hur jag ser ut.
Men nog om det. Det tillhör inte ämnet.
Men som sagt. Du har rätt i att Lööf är en av de farligaste politikerna vi har i landet just nu. Att Olof Palme, Carl Bildt och många andra tillhör samma gäng är inget som man hinner eller har utrymme för att avhandla här.
Peace!!
Anonym
#7. Publicerat 2018-09-30 av Anonym
Intressant!!
Du är en av få, på deta ryggdunkar forum, som verkar ha kommit till insikt om hur världen och den Luciferianska makteliten fungerar. Jag håller fullkomligt med dig i din analys. Om man läser Albert Pikes bok "Morals and Dogma" så får man en ganska klar bild om hur makteliten tänker. Det finns så mycket mer att säga i detta ämnet, men jag orkar inte stånga huvudet mot väggen längre. Var och en får leva i sin egen trygga lögn. Så blir alla glada och nöjda.
Men du har helt rätt i din analys. Stefan Rövén ( förlåt Lövén) även "Svetsloppan" kallad - har varit en katastrof för detta landet. Och att alla som kallar sig kristna har varit så naiva att de via Svenska Satanistkyrkan har låtit sig luras till att rösta på KD är sorg och bedrövelse. Tyvärr är det som så att SD (som alla försöker överträffa varandra att hata) är det parti som står för de kristna värderingarna.

Att många invandrare och personer ur blandat ursprung, jag själv inräknad, röstar på SD har inget med rasism att göra. Jag är uppvuxen med rasism från barnsben. Både från vuxenvärlden (på -70 och -80 talet) och från barndomsvänner där man blev kallad allt från "negerpojke" till "kamelryttare". Där man alltid fick vara pepparkaksgubbe i jultåget på Lucia för att "Du har ju redan färgen i dig" - Sagt från dagisfröken-. Ja. Jag kommer ihåg det fortfarande. Jag kan dra upp hur många händelser som helst, där jag har blivit utsatt för rasism genom årens lopp, men ändå anser jag inte att svenskar som folkgrup är rasistiska.

I mitt yrke inom transportbranchen träffar jag dagligen mellan 20 till 30 olika människor iform av godsmottagare. Och de som frågar om min härkomst är alltid sk "nyanlända". Oftast på usel svenska som till exempel "Hey! Mannen! Var du från!??" De svenskar som undra var jag kommer ifrån menar alltid om jag kommer från DHL, GLC eller Post Nord. Det är alltså yrkesrelaterat, inte baserat på mitt ursprung eller hur jag ser ut.
Men nog om det. Det tillhör inte ämnet.
Men som sagt. Du har rätt i att Lööf är en av de farligaste politikerna vi har i landet just nu. Att Olof Palme, Carl Bildt och många andra tillhör samma gäng är inget som man hinner eller har utrymme för att avhandla här.
Peace!!
Lite från ämnet, men vill bara göra några reflektioner på det du skriver. Det du blev utsatt för som barn med kommentarer krig din hudfärg. Med det sagt är det ändå intressant att tolka saker utifrån en rent teknisk definition av begreppet 'rasism'.

För mig är inte hudfärg detsamma som ras. Dvs, alla mörkhyade människor är inte en ras.

När barn råkar i luven på varandra söker de efter svaga punkter hos varandra, dvs något att karaktyrisera och förstora. Det fanns exampelvis en pojke på min skola som hade ett efternamn som lätt kunde associeras med rengöringsmedel. Det är inte svårt att gissa vad han fick heta under sin uppväxt. En annan blev kraftigt retad för sina "hartänder" och ständiga ticks. Där fanns "tjockissar", "dv
Anonym
#8. Publicerat 2018-09-30 av Anonym
Där fanns "tjockissar", "dvärjar", "mongos", dvs personer med lättare mental disibilitet. Det bara ett axplock. Dessa, i vissa fall överdrivna karaktärsdrag jämnas med tiden ut, och fula ankungar blir vackra svanar.

Dagisfrökens ogenomtänkta kommentar kom säkert från ett gott hjärta som inte ville trycka ner utan lyfta dig och såg din hudfärg som något bra i sammanhanget. Jag skulle inte kalla det för rasism. Du såg det som något negativt, kanske för att du själv såg dig som annorlunda från början och bar på känslan av att inte passa in? Jag antar att du kände dig utpekat. På samma sätt blev oftast de blonda tjejerna i skolan Lucia. Eftersom de "passade". I så fall är även det rasism, tänker jag. Men dessa känner sig utvalda. Så en intressant fråga är vad som gör att vi som individer, oavsett vilka karaktäristika vi har, känner oss antingen utvalda eller utpekade.

Ett sant mått på att svenskar som folkgrupp inte är rasister är att du faktiskt har ett arbete inom transportbranschen och behandlas med respekt. Sann rasism hade prioriterat någon annan framför dig. Eller har jag fel? Däremot finns det de som uttrycker åsikter som angränsar till rasism. Ofta, inte alltid, känner sig dessa individer marginaliserade på något sätt. Det kan handla om för låg lön, för höga skatter, arbetslöshet etc. Egentligen är det makthavarna man känner sig sviken av.
Anonym
#9. Publicerat 2019-01-16 av Anonym
Anonym
#10. Publicerat 2019-01-16 av Anonym
Jag hörde att en Facebook-grupp med tusentals personer skulle skicka var sin högerdojja hem till Annie. :-)
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen