Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-09-22 av Anonym.
Serie om Hitler och hans närmaste män.
Har du lust och tid titta då på tv10 imorgon. Klockan 7:35-8.25 visas tredje delen av "Nazisternas hemliga dokument", en serie på 6 avsnitt där jag missat 1 och 2 men såg den 3:e delen idag. Reprisen visas alltså imorgon, 7:35.
Detta avsnitt handlar om nazisternas tro på arisk överlägsenhet och hur detta leder så långt att "lägre stående" raser börjar utrotas.

Denna serie fortsätter sedan med ytterligare 3 avsnitt där vart och ett behandlar hemliga nyupptäckta dokument/filer som avslöjar uppgifter om Hitler och hans närmaste män.

Serien går tyvärr inte att se på tv-play. De första avsnitten går därför inte att se i efterhand..

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
PÅ youtube finns det nån film ("nazi secret files) men det kanske inte samma?
https://www.youtube.com/results?search_query=nazi+secret+files
Anonym
#2. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
Nja, första delen handlar om Hitlers drogmissbruk, och hela serien heter Nazi secret files, men jag hittar inte de övriga avsnitten där, på youtube.

Möjligt att det första avsnittet, det jag inte sett, är youtube-filmen. Tack! :-)
Anonym
#3. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
Oj.. du försvann :-)
huldah
#4. Publicerat 2018-09-22 av huldah
Mycket intressant! Tyvärr har jag inte tillgång till TV och inte.heller tid pga privata omständigheter. Kan tipsa om bok jag just läser "Ensam mot lejonet". 12 åringen som ensam fick faca lejonet, nazistpartiet. Hon berättar bl a om Hitlers rastänkande som lärdes.ut i skolan. Man förstår att evolutionsteorin banat vägen = inget gott för mänskligheten.
Anonym
#5. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
Mycket intressant! Tyvärr har jag inte tillgång till TV och inte.heller tid pga privata omständigheter. Kan tipsa om bok jag just läser "Ensam mot lejonet". 12 åringen som ensam fick faca lejonet, nazistpartiet. Hon berättar bl a om Hitlers rastänkande som lärdes.ut i skolan. Man förstår att evolutionsteorin banat vägen = inget gott för mänskligheten.
Ja, det är lika otroligt vansinnigt som tragiskt, rastänket föds helt och fullt ur okunskap. Synd att du inte kan titta på serien som visar dokument och filmer som bekräftar att vansinnet verkligen är en del av historien... men det finns ju böcker som sagt. Ska kolla efter ditt boktips.
huldah
#6. Publicerat 2018-09-22 av huldah
Ja, det är lika otroligt vansinnigt som tragiskt, rastänket föds helt och fullt ur okunskap. Synd att du inte kan titta på serien som visar dokument och filmer som bekräftar att vansinnet verkligen är en del av historien... men det finns ju böcker som sagt. Ska kolla efter ditt boktips.
Boken finns på Stadsbibioteket på barn o en annan avdelning. I boken finns alla data man behöver veta för dödsmaskineriet ägt rum@
Anonym
#7. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
Oj.. du försvann :-)
You tube adressen var fel
Anonym
#8. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
You tube adressen var fel
Ok, men jag kom till denna film när jag klistrade in länken:

Nazis On Drugs | Nazi Secret File

Och serien heter Nazi Secret file.. första delen handlar om Nazister och droger.

Så jag fick för mig att adressen var rätt. :-)
Anonym
#9. Publicerat 2018-09-22 av Anonym
Boken finns på Stadsbibioteket på barn o en annan avdelning. I boken finns alla data man behöver veta för dödsmaskineriet ägt rum@
Tack för info. Ska kolla på bibblan i stan här.
Dafred säger: Solens strålar värmer idag också, gott det, tack Jesus för det, men var är du min vän ?
Skriv Skriv här Skriv i megafonen