snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-05-14 av Anonym.
Israel.
Går Bibelns profetior i uppfyllelse, eller är det människan som på sitt eget sätt vill skynda på Kristi återkomst genom att agera efter de inlärda profetiorna?

Hoppas du vill komma med dina tankar, de är viktiga just nu.. för mig och många andra.

Svar på inlägg

snömannen
#1. Publicerat 2018-05-14 av snömannen
Jag är ingen expert, men jag tror att de är de profetiska ordet som går i uppfyllelse just nu., de som händer. Men de viktigaste är nu att vi håller oss nära Jesus, och att tala väl om Israel, att välsigna Guds egendomsfolk. Allt dom gör är inte rätt, men trots detta så är dom Guds folk, och vi hedningar är inympad i Olivträdet (Judarna) osv... Vi kan inte hugga bort Israel. Ja,, ska inte skriva nå mer, finns dom som är bättre på ämnet än jag. ;)
ferguson
#2. Publicerat 2018-05-14 av ferguson
Jag tror och hoppas vi går mot denna tids slut. För vi troende är det tid att vakna, Jesus kommer! Det är inget profetiskt som först måste ske innan en överängels röst och Guds basun ljuder.

Välsigna Israel ja, men inte för vad de gör, utan för vilka de är!
Anonym
#3. Publicerat 2018-05-14 av Anonym
Går Bibelns profetior i uppfyllelse, eller är det människan som på sitt eget sätt vill skynda på Kristi återkomst genom att agera efter de inlärda profetiorna?

Hoppas du vill komma med dina tankar, de är viktiga just nu.. för mig och många andra.

Beror lite på vad man menar, genom Evangeliets spridande påskyndas hans ankomst.

2 Petrusbrevet 3 : 10 Men Herrens dag kommer som en tjuv, och då skall himlarna försvinna under våldsamt dån och himlakroppar upplösas av hetta och jorden och de verk som är på den inte mer finnas till.[b] 11 Då nu allt detta går mot sin upplösning, hur heligt och gudfruktigt skall ni då inte leva, 12 medan ni väntar på Guds dag och påskyndar dess ankomst
Roffe
#4. Publicerat 2018-05-14 av Roffe

En mobilisering mot Israel beskrivs profetiskt i Bibeln. Nu finns tecken på att denna profetia snart kan gå i uppfyllelse.

I profeten Hesekiels kapitel 38-39 finns en profetia om en mobilisation mot Israel, vilken ännu inte fått sin uppfyllelse. Ser man tillbaka på historien finner man ingen händelse som kan tillämpas på denna profetia i Hesekiels bok
http://www.flammor.com/?p=300

???????
snömannen
#5. Publicerat 2018-05-14 av snömannen
Sedan en väldigt intressant sak som många tror är samma sak.

*De är Jesu tillkommelse! (När Jesus sätter sina fötter på Oljeberget)

*Uppryckandet ( När Jesus tar hem de troende)

De är två olika händelser, viktigt att skilja på dessa.
ferguson
#6. Publicerat 2018-05-14 av ferguson
Sedan en väldigt intressant sak som många tror är samma sak.

*De är Jesu tillkommelse! (När Jesus sätter sina fötter på Oljeberget)

*Uppryckandet ( När Jesus tar hem de troende)

De är två olika händelser, viktigt att skilja på dessa.
Så sant! Paulus säger om uppryckandet att vi ska trösta oss med dessa ord. Varför, därför att det är det Kristna hoppets fullbordan.
Anonym
#7. Publicerat 2018-05-15 av Anonym
Går Bibelns profetior i uppfyllelse, eller är det människan som på sitt eget sätt vill skynda på Kristi återkomst genom att agera efter de inlärda profetiorna?

Hoppas du vill komma med dina tankar, de är viktiga just nu.. för mig och många andra.
Guds Ord handlar inte om världen.

Världens härskare ser dock Ordet ur världsligt perspektiv. Herrens fokus är himlen. Staten Israels varande/ icke-varande är helt oviktigt för evighetens perspektiv.

Världens härskare tror dock att han kan styra Gud genom att styra världen (en lögn givetvis), och detta ser vi är sant bara genom att se på vad som finns i oss själva.
Anonym
#8. Publicerat 2018-05-15 av Anonym

Beror lite på vad man menar, genom Evangeliets spridande påskyndas hans ankomst.

2 Petrusbrevet 3 : 10 Men Herrens dag kommer som en tjuv, och då skall himlarna försvinna under våldsamt dån och himlakroppar upplösas av hetta och jorden och de verk som är på den inte mer finnas till.[b] 11 Då nu allt detta går mot sin upplösning, hur heligt och gudfruktigt skall ni då inte leva, 12 medan ni väntar på Guds dag och påskyndar dess ankomst
Påskyndelsen handlar ju om helgelse, eftersom Herren inte vill att en enda av oss går förlorad. Det handlar då rakt inte om något världsligt, om vi läser sammanhanget.
Anonym
#9. Publicerat 2018-05-15 av Anonym
Läser om Jerusalem och det som händer nu. Palestina räknar upp sina döda, martyrer som de säger, och skadade i mängd, begravningar, och fortsatta protester med fler döda, antagligen. Israel å sin sida skjuter för att skingra och döda, sprider tårgas som dödar barn och anser detta vara rätt.

Och allt i Guds namn, araberna i sin Guds namn, Israeliterna i sin Guds namn.

Och här sitter man som en liten människa med erfarenheten av en vis och kärleksfull Gud, till vilken man kan gå i alla livets situationer och möta.. ren kärlek. Jag får inte ihop det.

Världens skapelse blir en tidsdimension där jord och himmel möts i och genom Kristus. I Kristus finns Guds rike närvarande, det eviga, men samtidigt lever jag i en värld vars tid är begränsad på grund av ondskan.
Finns Gud i ondskan? Finns Gud i den värld som inte skall bestå?
Finns inte gemenskapen med Gud i den andliga tidlösa dimensionen, bortanför denna världens ondska men samtidigt i världen med sin kärlek och vilja att frälsa alla...
Guds vrede är släckt genom Kristi lydnad och offer, försoningen gäller allt folk, och det som ständigt hörs från himlens Gud är nu erbjudandet om Frid. En Frid som världen inte kan utplåna.
Men den friden är inte världens frid, dvs fred på jorden, utan himmelsk frid eftersom det är den enda frid som varar evigt.
Är Israels land ett land på jorden?

Tankar denna soliga dag..
Anonym
#10. Publicerat 2018-05-15 av Anonym
Israel är Guds folk, och Guds folk eftersträvar då absolut inte ett jordiskt land. Vem av er vill byta himmelriket mot en plätt i mellanöstern (eller någon annanstans)?
Vem vill byta Guds tempel mot ett hus byggt av människohänder?

"Det förlovade landet" är himlen, och himlen är inom oss (där Kristus bor, i hjärtat). Det är dit vi ska.
snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen