Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-04-12 av Anonym.
Gruppen Jerusalem
Någon som kommer ihåg eller har ett foto på deras skiva, första omslaget "Dancing of the head of the serpent" Det kom 1987. Första omslaget blev "bannlyst" i Sverige och drogs tillbaka. Skivan var deras första på CD. Någon som kommer ihåg var CD var? hahahaha

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-04-13 av Anonym
Jag köpte en av deras cd men inte nu mitt i natten som jag har lust att leta efter den, kan återkomma senare.
Anonym
#2. Publicerat 2018-07-14 av Anonym
Jag köpte en av deras cd men inte nu mitt i natten som jag har lust att leta efter den, kan återkomma senare.
——
asffghffff
sdd
——
snömannen
#3. Publicerat 2018-07-16 av snömannen
Hur många skivor har dom släppt?
Under vilka år var dom verksam?
Minns i mitten av 80-talet var jag på min första konsär och de var med Jerusalem, minns att de var en häftig upplevelse för lilla mig :)
Anonym
#4. Publicerat 2020-05-29 av Anonym
Före Jerusalem

Elizabeth Cotten - In the Sweet By and By


https://www.youtube.com/watch?v=3pUdUX5Gagc
Anonym
#5. Publicerat 2020-05-29 av Anonym
Före "Jerusalem"
Elizabeth Cotten - Shake Sugaree

https://www.youtube.com/watch?v=BQryOsiKgts
Anonym
#6. Publicerat 2020-05-29 av Anonym
Före "Jerusalem"
Elizabeth Cotten - Shake Sugaree

https://www.youtube.com/watch?v=BQryOsiKgts
Men vilken go kvinna
Anonym
#7. Publicerat 2020-05-30 av Anonym
Hur många skivor har dom släppt?
Under vilka år var dom verksam?
Minns i mitten av 80-talet var jag på min första konsär och de var med Jerusalem, minns att de var en häftig upplevelse för lilla mig :)
Dom är fortfarande verksamma. Jag var hemma hos Ulf Christiansson i Askim för några år sedan på ett par av deras hemmöten. Trevliga människor på alla sätt.

Bandets hemsida finns här: Jerusalem
Anonym
#8. Publicerat 2020-05-30 av Anonym
Dom är fortfarande verksamma. Jag var hemma hos Ulf Christiansson i Askim för några år sedan på ett par av deras hemmöten. Trevliga människor på alla sätt.

Bandets hemsida finns här: Jerusalem
Vad trevligt! Hur är hemmötena uppbyggda?
Anonym
#9. Publicerat 2020-05-30 av Anonym
Vad trevligt! Hur är hemmötena uppbyggda?
Mycket sång i början av mötet och mycket tungotal, som jag inte alls känner mig bekväm med. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Nackhåren reser sig alltid när jag är i närheten av tungotal.
Så det var inte min grej. Men som sagt, trevliga och genuint snälla människor i övrigt.
Anonym
#10. Publicerat 2020-05-30 av Anonym
Mycket sång i början av mötet och mycket tungotal, som jag inte alls känner mig bekväm med. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Nackhåren reser sig alltid när jag är i närheten av tungotal.
Så det var inte min grej. Men som sagt, trevliga och genuint snälla människor i övrigt.
Jag är inte heller helt bekväm med det, dels vet jag många som fejkat tungotal för att vara "en i gänget" dels känns äkta tungotal som en privatsak mellan en själv och Gud.
Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen