Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-03-17 av Anonym.
Vad händer om jag klickar "rapportera profil"?
Jag fick ett brev. Blev lite misstänksam. Engelskt användarnamn som bluffarna plägar använda sig av, men man får ju ha ett. Personen ansåg sig vara högskoleutbildad men hade konstig svenska i både profil och brevet.

Men det som fick mig att reagera var följande formulering: Hon vill att jag mailar henne direkt, det vill de alltid. Men kolla motiveringen:
Du kan gärna skriva direkt till mitt e-postmeddelande eftersom jag inte kan vara här länge eftersom jag är upptagen med rengöring. scramblad-epostadress*@gmail.com

Antingen bluff eller en superintressant kvinna!

*Scramblad av mig förstås

Nu till frågan i rubriken.
Det är faktiskt inget större fel på hennes profil utom lite dålig gramatik, men vi har ju hundratusentals invandrare i landet så det får vi tåla. Men kombinerat med brevet så tror jag inte helt på den här. Om jag klickar "anmäl profil", kommer de då att bara kolla hennes profil eller blir det någon djupare analys eller? Och får man fylla i något formulär efter klicket?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-03-17 av Anonym
Jag tänker såhär: Det är ofta en kombination av saker som gör mig att misstänksam och rappeterar det jag tror är en bluffprofil:
1. Om man är seriös så börjar man inte med att föreslå att börja använda en annan mejlaress.
2. Ofta ganska svepande allmänna beskrivningar som jag inte upplever vara genuina.
3. Ofta så är det "maxat" på alla parametrar för personlighet och intressen.
4. Lite för snygg bild. Ingen bakgrund eller känslan att bilden är från en studio.
5. När jag dessutom får mail från kvinnor som är 30 år yngre...
Anonym
#2. Publicerat 2018-03-17 av Anonym
Kolla min guide i svar #12 i tråden "bluffprofiler", som ligger under kategorin "synpunkter" i forumet.
Anonym
#3. Publicerat 2018-03-17 av Anonym
j
Kolla min guide i svar #12 i tråden "bluffprofiler", som ligger under kategorin "synpunkter" i forumet.
VMM
Du kan ju detta :-)
Anonym
#4. Publicerat 2018-03-18 av Anonym
Jag tänker såhär: Det är ofta en kombination av saker som gör mig att misstänksam och rappeterar det jag tror är en bluffprofil:
1. Om man är seriös så börjar man inte med att föreslå att börja använda en annan mejlaress.
2. Ofta ganska svepande allmänna beskrivningar som jag inte upplever vara genuina.
3. Ofta så är det "maxat" på alla parametrar för personlighet och intressen.
4. Lite för snygg bild. Ingen bakgrund eller känslan att bilden är från en studio.
5. När jag dessutom får mail från kvinnor som är 30 år yngre...
När jag misstänker det är en bluff men inte är säker - som i det här fallet - låter jag det ligga, tills hjärtat finner svaret. Denna är helt klart en bluff känner jag nu. Kryssar i alla boxar i din lista ovan, plus några till.
Jag väljer "anmäl profil" och sen får vi se hur det går.
Anonym
#5. Publicerat 2018-03-19 av Anonym
Mail från admin. Kvinnan är borttagen. Hej hopp.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen