Dafred säger: Här nere skiner solen, fast det är kallt, gott det med :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-02-06 av Anonym.
Elon Musks Falcon Heavy
Tesla-miljardären skjuter upp sin elbil i rymden. Fejk news?

https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/tesla-miljardaren-skjuter-upp-sin-elbil-i-rymden/

Svar på inlägg

sanningssökare
#1. Publicerat 2018-02-06 av sanningssökare
Tesla-miljardären skjuter upp sin elbil i rymden. Fejk news?
https://www.expressen.se/motor/bilnyheter/tesla-miljardaren-skjuter-upp-sin-elbil-i-rymden/
Kolla lite på filmerna från hans "raketuppskjutningar" å så säger du att det är på riktigt! Det är så fejk som det någonsin kan bli. Men vill man stötta bedragarna så står det en fritt!
Anonym
#2. Publicerat 2018-02-06 av Anonym
Hörde på Radion att Musk gav raketerna 50/50 att det skulle gå vägen.
SweKiwi
#3. Publicerat 2018-02-07 av SweKiwi
Det gick alldeles utmärkt! Uppskjutningen sändes live och kan ses i efterhand här.

Sanningssökare, du förnekar dig inte! Allt är fejk. Ett otal kameror följde händelsen. Vem som helst med en kamera eller teleskop kunde själv se att det som syntes på YouTube var det som hände i verkligheten. Så om din konspirationsteori ska stämma, måste dessa människor antingen själva vara med på konspirationsteorin eller vara så lättlurade att de inte förstår varför det som syns i deras egna teleskop inte alls stämmer överens med vad som sägs »officiellt«.

Och om du undrar: Nej, sådana här händelser får inte min icke-tro att bli varken starkare eller svagare. Existensen av en gud är en separat fråga som inte har ett dyft med raketuppskjutningar att göra. Skulle hela rymdindustrin avslöjas som bluff, skulle det inte göra mig mer troende. Inte ens om jorden verkligen visade sig vara platt.

/ Kiwi

P.S. Jag har fått mejl om att jag har nya olästa meddelanden här på sajten. Som jag skriver i min profil så är jag inte betalande medlem, så jag kan inte läsa dessa meddelanden. Vill någon nå mig privat, så skicka mejl till toronagasama@mail.com
Anonym
#4. Publicerat 2018-02-07 av Anonym
Hörde på Radion att Musk gav raketerna 50/50 att det skulle gå vägen.
Rätt speciellt att hans röda bil som spelade David Bowie var med i toppen av raketen. Jag vet faktiskt inte vilken låt för han har gjort många rymdinspirerade låtar. Jag tänker inte anmäla mig som frivillig till hans bemannade framtida turer i rymden i framtiden för han har haft en del problem tidigare med att få iväg dem. Men någon miljardär provar säkert lyckan. Annars har vi ju en kandidat här på KD.
Anonym
#5. Publicerat 2018-02-07 av Anonym
Rätt speciellt att hans röda bil som spelade David Bowie var med i toppen av raketen. Jag vet faktiskt inte vilken låt för han har gjort många rymdinspirerade låtar. Jag tänker inte anmäla mig som frivillig till hans bemannade framtida turer i rymden i framtiden för han har haft en del problem tidigare med att få iväg dem. Men någon miljardär provar säkert lyckan. Annars har vi ju en kandidat här på KD.
Ha ha, fast man borde kanske inte skratta det verkar inte vara helt ofarligt.
“Space Oddity” verkar låten heta, Bowie har aldrig varoit nån favorit, låtarna är alldeless för konstnärliga /mystiska.
Anonym
#6. Publicerat 2018-02-07 av Anonym
Kolla lite på filmerna från hans "raketuppskjutningar" å så säger du att det är på riktigt! Det är så fejk som det någonsin kan bli. Men vill man stötta bedragarna så står det en fritt!
Superraketen Falcon Heavys uppskjutning blev en succé.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLEPwK/har-lyfter-musks-superraket
sanningssökare
#7. Publicerat 2018-02-08 av sanningssökare
A fake Puppet show - Det är vad ni tror på!

https://www.youtube.com/watch?v=qb10p__Y7BE



Säg det med toner och inte med ord....... då kanske ni fattar
Anonym
#8. Publicerat 2018-02-08 av Anonym
Jag har inte kollat hur mycket pengar de har slösat bort den här gången men det hade säkert räckt till många
påsar med vätskeersättning hos Unicef.
Anonym
#9. Publicerat 2018-02-08 av Anonym
Jag har inte kollat hur mycket pengar de har slösat bort den här gången men det hade säkert räckt till många
påsar med vätskeersättning hos Unicef.
Det sjukaste av allt är att de pengar som behövs både till raket och vätskeersättning för att rädda barns liv egentligen inte finns utan består av fria fantasier (en illusion).
Världen är upp och ned på så otroligt många sätt, men jag håller absolut med dig om att detta är en total felprioritering (om det nu varit en verklig sak att välja endera prioritering).
SweKiwi
#10. Publicerat 2018-02-08 av SweKiwi
Vad är slöseri, menar ni? Att skicka upp en bil eller att alls skicka upp raketer?

/ Kiwi
Dafred säger: Här nere skiner solen, fast det är kallt, gott det med :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen