CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-12-29 av Anonym.
Kristen och nudist/naturist
Hej!

Någon som har funderat på att umgås med andra människor i naket tillstånd?
Detta då man kan gilla friheten utan kläder. Vi föddes ju ändå nakna.

Hur ställer ni er till detta?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-12-29 av Anonym
Hej!

Någon som har funderat på att umgås med andra människor i naket tillstånd?
Detta då man kan gilla friheten utan kläder. Vi föddes ju ändå nakna.

Hur ställer ni er till detta?
Nej det skulle inte falla mig in att göra.Vad skulle syftet med det vara?Troligtvis att bejaka sina egna begär.
Nakenhet i sig är inte synd,men eftersom vi människor är slavar under synden har vi böjelse att falla.
Roffe
#2. Publicerat 2017-12-29 av Roffe

Hur skulle det se ut! Här fryser vi ju fast vi har dubbla långkalsonger.
Det kan kanske fungera i Eden? Men efter människans uppror så är det nog kört där med.
Vi är kallade till bröllop och där ska vi ha kläder på oss "7Låt oss vara glada och jubla och ge honom vår hyllning. Ty tiden har kommit för Lammets bröllop, och hans brud har gjort sig redo. 8Hon har fått rätt att klä sig i skinande vitt linnetyg. Ty linnetyget är de heligas rättfärdiga gärningar.” Enda stället där det är tillräckligt varmt är där de som inte skall vara med på brollopet är på väg. Där kan man vara naken.
Anonym
#3. Publicerat 2017-12-29 av Anonym
Hej!

Någon som har funderat på att umgås med andra människor i naket tillstånd?
Detta då man kan gilla friheten utan kläder. Vi föddes ju ändå nakna.

Hur ställer ni er till detta?
Nej, jag brukar t o m bryta mot baddräktsförbudet i badhusets bastu. Och när jag senast var inlagd på sjukhus, duschade jag för mig själv trots att det verkligen inte var att rekommendera i mitt tillstånd, bara för att slippa utsätta någon sjuksköterska för min nakenhet. Jag är helt enkelt för blyg för att visa mig naken för någon alls. Nakna karlar bekommer mig inte alls; jag finner det varken stimulerande eller på något sätt anstötligt. Åsynen av nakna kvinnor väcker tyvärr oftast begäret i mig - trots att förmågan att göra något barnförbjudet av det börjat avta på senare år...

Men när det gäller nudister/naturister så gissar jag att det finns de som trivs så, och att det inte behöver vara något sexuellt med det. Jag har inget intresse av att sätta upp regler för hur andra ska bete sig, så jag skulle inte se på ett kristet syskon på något annat sätt om jag fick veta att han eller hon besöker nakenbad.
Anonym
#4. Publicerat 2017-12-29 av Anonym
Vilken grej, det borde dra folk till kyrkorna. Kan vara nåt för kyrkor kyrkor som tappar medlemmar.
Anonym
#5. Publicerat 2017-12-30 av Anonym
Det skulle verkligen kännas jättekonstigt! Jag är inte van vid det. Samhället är idag uppbyggt kring att vi bär kläder och något annat blir fel, pinsamt eller sexuellt laddat. Men jag har också funderat över varför vi inte strävar efter att bli mer vad vi var innan syndafallet? Det som vi skapades för att vara.

Som jag förstått skapelseberättelsen skapades vi att leva nakna väldigt nära naturen, växter och djur. Men också i ständig direktkontakt med Gud. Att äta frukt men inget annat (inte kött).
Vi till och med talade med djuren. Eva talade iallafall med ormen som om det inte var någonting konstigt med det. Adam namngav djuren, så jag antar att djur och människor kommunicerade.
Vad av detta gör vi idag?
Många kristna försöker inte ens tala med Gud.
Anonym
#6. Publicerat 2017-12-30 av Anonym
Vilken grej, det borde dra folk till kyrkorna. Kan vara nåt för kyrkor kyrkor som tappar medlemmar.
Det finns redan!
https://www.expressen.se/nyheter/i-nakenkyrkan-blottar-alla-sig--for-sin-herre/
Skoj10
#7. Publicerat 2018-07-31 av Skoj10
Det finns redan!
https://www.expressen.se/nyheter/i-nakenkyrkan-blottar-alla-sig--for-sin-herre/
Varför är jag inte förfånad över att det är i USA?
AllanE
#8. Publicerat 2018-08-01 av AllanE
Jag har kristna vänner som har sin sommarstuga i ett nudistområde i Kroatien.
Själva bor de i Slovenien.
En familj med två barn.

Vid ett tillfälle när Ingegerd och jag besökte dem var det meningen att vi skulle åka dit med vårt eller deras flygplan.
Vi har aldrig varit på något sådant tidigare, så det kunde ju vara en intressant upplevelse.
Men det visade sig vara svårt att få till inom tidschemat, så vi fick skjuta på den delen av resan till ett senare tillfälle.

Detta inträffade aldrig eftersom Ingegerd dog 2012.

Men vi var förstås nyfikna, så vi var ganska frågvisa, och fick veta en hel del.
Det är så att några av de första gångerna man är där, känns det litet generande att gå ut ur stugan efter att ha klätt av sig därinne.
Men den känslan försvinner efter några minuter.
Sedan känns det bara naturligt (om det inte är för kallt, regnar etc).

Efter någon timma märker man varken att man själv eller någon annan är naken.
Man hälsar på dem man möter, stannar och pratar med någon, går till affären och köper mat.
Hälsar på hemma hos någon dit an är bjuden på middag.
Ingen märker att någon annan är spritt naken.

Det är tydligen precis som när man träffar bekanta (med kläder) en vanlig dag.
Även om en god vän har en väldigt attraktiv hustru, så sitter jag inte och funderar över hennes figur, eller vad som döljer sig innanför kläderna.
Vid något enstaka tillfälle vandrar förstås tankarna iväg i den riktningen.
Jag skulle hyckla om jag sa' något annat.
Men aldrig så att det börjar smidas planer i hjärnan.

Och tydligen är det likadant i nudistsammanhang.
Med kläder eller utan kläder tycks inte göra någon skillnad ifråga om frestelser.

Detta är förresten ett exempel på hur författaren till Bibelns kapitel 3 har lagt till sin egen fantasi till det som uppenbarats.
Adam och Eva kan inte ha upptäckt att de var nakna.
Men kulturen i Mellanöstern är så oerhört pryd att det måste ha ansetts självklart.

Hälsningar

Allan
Anonym
#9. Publicerat 2018-08-02 av Anonym
Dumt, sjukt idée.
Visa kroppsdelar klär vi med omsorg, andra utan det.
Ps: du anonym, varför visar du inte ditt foto?
AllanE
#10. Publicerat 2018-08-05 av AllanE
Sus59:
Att en användare anges som Anonym betyder att vederbörande har lämnat KD. Då raderas profilen. De inlägg som har gjorts får då beteckningen anonym som avsändare.

En annan sak är att jag inte riktigt förstå prydheten hos en del som har skrivit här.
Vad skulle det vara för fel?

För några år sedan när jag gjorde min årliga hälsokontroll för flygcertifikatet, så upptäckte läkaren att jag hade ljumskbråck.
(Min hustru Ingegerd, som var läkare, blev litet generad över att hon inte hade märkt det. )
När jag sedan kom till lasarettet för att opereras, var det en vacker ung kvinna som var kirurg.
Jag fick förstås ta av mig kläderna, och hon undersökte ljumskar, pung med mera.
Det kändes ju litet konstigt första minuten när jag tog av mig, men sedan tänkte jag inte mer på den saken.
Hon satt helt klädd, och jag spritt naken medan vi pratade om operationen, eventuella problem som hon behövde känna till (allergier etc), och annat som hon behövde veta.

Likadant när jag gör min årliga hälsokontroll.
Även där har jag en kvinnlig läkare som gör kontrollen.

Min generella erfarenhet är att det där med nakenhet är något som man väldigt snabbt glömmer.

Så det finns knappast något rimligt skäl till att man inte skulle kunna ha kristna nudistläger, om någon vill det.

Hälsningar

Allan
CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen