Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-12-03 av Anonym.
USA just nu...
Vad pågår med träskurdikningen och Trump i USA just nu, skulle ni säga?

Om någon behöver fråga vad jag pratar om ber jag denna någon avvakta. Frågan är allmänt ställd, och att förklara vad jag syftar på har jag inte energi till.

Svar på inlägg

sanningssökare
#1. Publicerat 2017-12-04 av sanningssökare
Det som händer i USA är ett spel för galeriet. De som styr, inte herr Trump, kommer att kräva att Trump startar krig mot Nord-Korea. Tror vad jag vill om detta med att de skjuter upp missiler över Japan och hotar USA. Det är som alltid när USA startar ett krig man hittar på skäl som omvärlden förda bakom ljuset accepterar.

Träskurdikningen är inget som pågår. Jag har insett att Trump är lika illa som Hillary. De har samma värdegrund de hyllar samma ondska båda två. Demokratin är för länge sedan död i USA, likaså även i stora delar av världen. Som i Europa där har man skapat EU för att köra över de demokratiska valen i alla medlemsländer. Trumps oheliga alianser med storbankerna, med de hemliga sällskapen, med allt som man trodde att han inte skulle ha är här.

Kriget mot Nord-Korea startar snart är min gissning!
Anonym
#2. Publicerat 2017-12-04 av Anonym
Det som händer i USA är ett spel för galeriet. De som styr, inte herr Trump, kommer att kräva att Trump startar krig mot Nord-Korea. Tror vad jag vill om detta med att de skjuter upp missiler över Japan och hotar USA. Det är som alltid när USA startar ett krig man hittar på skäl som omvärlden förda bakom ljuset accepterar.

Träskurdikningen är inget som pågår. Jag har insett att Trump är lika illa som Hillary. De har samma värdegrund de hyllar samma ondska båda två. Demokratin är för länge sedan död i USA, likaså även i stora delar av världen. Som i Europa där har man skapat EU för att köra över de demokratiska valen i alla medlemsländer. Trumps oheliga alianser med storbankerna, med de hemliga sällskapen, med allt som man trodde att han inte skulle ha är här.

Kriget mot Nord-Korea startar snart är min gissning!
Jag är inte så säker. Jag vet inte om du hört om Flynn? Det händer en hel del nu. Antingen är Trump listig som få, eller så är han verkligen en klantig buffel. Jag har dock svårt att tro att någon kan nå de framgångar han nådde innan kandidaturen genom att vara klantig. Spännande tider tycker jag iaf att det är.

Det kan så vara att det blir krig med NK, men det lär isf bli ett proxykrig via Sydkorea tror jag. Vad jag förstår införde Kina sanktioner mot NK efter Trumps besök där.

Amerikans MSM är övertygade om att Flynn kommer att berätta en ingående historia om att Trump fått hjälp av Rysslans Putin att rigga valet, så DET kan vi iaf nästan utesluta att det skulle handla om. MSM har ju i 99% av alla dylika fall fel i sina analyser.
Anonym
#3. Publicerat 2017-12-04 av Anonym
Det är alltså denna Flynn som nu ska få "berätta allt han vet" för Muller:

RT w/ Y - NYPD Ready 2 Make Arrests in Weiner Case via



https://twitter.com/GenFlynn/status/794651828981993473
Anonym
#4. Publicerat 2017-12-04 av Anonym
I boken "Synen" av David Wilkerson förespås en stor kollaps i USA pga all synd och förfall. Jag vet inte alls hur trovärdigheten i den står sig idag, men på den tiden, 70-80-talet var den högaktuell.
Anonym
#5. Publicerat 2017-12-05 av Anonym
I boken "Synen" av David Wilkerson förespås en stor kollaps i USA pga all synd och förfall. Jag vet inte alls hur trovärdigheten i den står sig idag, men på den tiden, 70-80-talet var den högaktuell.
Okej, jag ska hålla det i minnet.

Sedan får vi väl se... Trump har ju gått till val på att urdika träsket, så det är klart att han vill hålla sina väljare lugna. Dock rör det uppenbarligen på sig i varje fall. Nordkorea kan vara en distraktion. Nu har det spridits (konspirations)teorier kring att CIA skulle styra NK. Det vore förstås i Trumps intresse om många ville tro på det.
Detta betyder förstås inte att CIA INTE skulle styra Nordkorea, men jag har funnit 0 bevis på att så skulle vara fallet.

Det vore förstås ologiskt av KJU att starta krig med USA. Det vill han knappast. Däremot vill han nog gärna avskräcka med olika provskjutningar. Vi får väl se hur det utvecklar sig... och be för att inte människor ska behöva dö i det här spelet som alltid spelas av världens makthavare.
Anonym
#6. Publicerat 2017-12-05 av Anonym


... Fast DET var ju inga nyheter. CIA släppte dessa dokument innan valet.
Anonym
#7. Publicerat 2017-12-05 av Anonym
... Mer fascinerande då att vissa människor som ansåg att massinvandring till Sverige var det enda rätta samtidigt vägrade se att Hillary Clinton var en stor orsak till denna massinvandring vid tidpunkten för valet.
Anonym
#8. Publicerat 2017-12-12 av Anonym
Ännu ett "självmord" med koppling till Clinton Foundation:

http://yournewswire.com/surgeon-clinton-haiti-dead/amp/?__twitter_impression=true
(Källorna finns angivna och är verifierbara).

Den här gången sägs alltså en läkare tagit livet av sig med en kniv i bröstet, samtidigt som hans döttrar var hemma.

Hur många är det som gått in i en kniv eller tagit livet av sig med två skott i ryggen nu? Kopplat till Clintons då alltså...
Anonym
#9. Publicerat 2017-12-13 av Anonym
Jim Jordan ställde iaf Rosenstein ordentligt mot väggen i HJC idag angående Mullers utredning kring ryskt inflytande över valet.

https://twitter.com/bocavista2016/status/941005916417286145
(I tweeten finns klipp med bara Jim)

Här är hela vittnesmålet:

https://www.c-span.org/video/?438282-1/deputy-attorney-general-good-fire-special-counsel

Det börjar blåsa en hel del där borta i amerikat.
Anonym
#10. Publicerat 2017-12-13 av Anonym
Valet i Alabama..... Visade något intressant:



Ooops ;P
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen