Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-07-20 av Anonym.
Kontaktsökande? Då gillar du frilutsliv!
Nåja!

Väldigt mycket "annonser" handlar om att man gillar friluftsliv.

Om det stämmer så är de då inte där jag är Eller så är det jag som inte är där de är. Tycker skog och hav borde vimla av annonsflickor och pojkar, fast det kanske det gör? Bara jag som är ointressant?

Nåväl! Jag gillar med friluftsliv Jo, så är det.

Gillar profilen på "Vandra......" det är väl min bild av friluftsliv, självklart kan man ha olika definition av vad det innebär.

Nästa år hoppas jag det blir "Keb"! Det står med på "to do-listan".

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-07-20 av Anonym
Menar du mig? Tack i så fall! Ja, jag får se och njuta av mycket underbart på mina turer. Sommar som vinter, ljusa som mörka vinterkvällar. Stormkök, mörker, skogens horisont mot den mörknande himlen. Kylan. TYSTNADEN. Smällande is på sjön som skrämmer skiten ur en!
Anonym
#2. Publicerat 2017-08-22 av Anonym
Och så går man ut i skogen och hoppas på att få välja och vraka bland potentiella partners men möts bara av total tystnad, springer raka vägen in i ett träd, svimmar och vaknar med älgbajs i ansiktet!
"keb"? vad är det? kebab? nästa år skriver alla att de gillar kebab! gillar man inte kebab nästa år hittar man ingen här, rackarns
Anonym
#3. Publicerat 2017-08-22 av Anonym
Keb = Kebnekaise, skulle jag tro. Väl värt ett besök, om man har vägarna förbi!
Tillit
#4. Publicerat 2017-08-22 av Tillit
Så att strosa hand i hand på söders höjder och se på världens vackraste huvudstad är inget som lockar tydligen

Tillit
#5. Publicerat 2017-08-22 av Tillit
Fast jag gillar det här också... Varför inte allt ihop?....





Tillit
#6. Publicerat 2017-08-22 av Tillit
Nu kanske jag gör mig ovän med en del, men jag tror att det här är ett singelsyndrom. Kanske ser jag det så efter ett trettiotvåårigt bra äktenskap med många barn där det inte funnits så stor plats för den egna sfären, men jag tror att efter några år som singel så måste man hitta sitt eget på ett ganska starkt sätt och då blir dessa saker väldigt primära för en. För Stockholmarna, som jag känner till mest, är det ofta träningen. Sex dar i veckan. Självklart vill de hitta någon som gillar träning lika mycket... För de som bor nära naturen är det friluftsliv. Eller husdjur.
Men tänker vi inte fel om vi måste hitta någon som matchar på det området där vi byggt upp vår lilla sfär för att i viss mån ersätta den tid som annars går till en relation (förstå mig rätt nu)? Är det inte samtalet på morgonen innan golfrundan eller på kvällen efter träningspasset som definierar det som går att bygga ett liv tillsammans på? För det är väl inte en friluftskompis du söker eller en PT? Ni ska väl hålla tillsammans även om en blir skröplig och inte kan hänga på i alla aktiviteter? Eller då båda är där? Så... Titta bakom de sakerna i presentationen. Segelbåten eller äventyret är i slutändan fullständigt oviktigt för er livslånga relation, av det som återstår av livet menar jag, för det är väl det de flesta söker? Ni kanske kan lära varandra nya saker? Eller har ni fortfarande en sfär av eget, men som inte längre är lika viktiga eftersom de är underordnade det som ni har tillsammans.

Kanske är det så att ju längre man levt själv desto viktigare har dessa saker blivit för en. I viss mån definierar det en, precis som en långvarig partner i viss mån definierar den som lever i tvåsamhet. Menar inte att man behöver ge upp sig själv helt, men det är viktigt att inte fastna, för samvaron är viktigare för att det ska fungera bra tillsammans än att man gillar samma saker att göra tillsammans...
Anonym
#7. Publicerat 2017-08-23 av Anonym
Och så går man ut i skogen och hoppas på att få välja och vraka bland potentiella partners men möts bara av total tystnad, springer raka vägen in i ett träd, svimmar och vaknar med älgbajs i ansiktet!
"keb"? vad är det? kebab? nästa år skriver alla att de gillar kebab! gillar man inte kebab nästa år hittar man ingen här, rackarns
Hehe - då är vi i alla fall två som hoppas hitta den där rätta personen ute i skogen. Jag brukar sitta i mitt vindskydd på bortre sidan av en sjö - och hoppas att hon kommer förbi. Ensam, kristen, söt och intresserad av mig. Inte hänt hittills!
Anonym
#8. Publicerat 2017-08-23 av Anonym
Hehe - då är vi i alla fall två som hoppas hitta den där rätta personen ute i skogen. Jag brukar sitta i mitt vindskydd på bortre sidan av en sjö - och hoppas att hon kommer förbi. Ensam, kristen, söt och intresserad av mig. Inte hänt hittills!
Hehe, du har aldrig funderat på snitslad bana, eller nån typ av spå att följa??
Anonym
#9. Publicerat 2017-08-23 av Anonym
Hehe, du har aldrig funderat på snitslad bana, eller nån typ av spå att följa??
Tack för tipset!!
Anonym
#10. Publicerat 2017-08-23 av Anonym
Tack för tipset!!
och lägg till nåt lockrop
Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen