Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-02-10 av Anonym.
Sekten Eckankar
En vän till mig är medlem i denna sekt, vars medlemmar uppgår till ca 100 i Sverige. Jag är allvarligt oroad för henne och försöker varna henne. Finns det någon som har mer erfarenhet av denna sekt?

Svar på inlägg

Roffe
#1. Publicerat 2017-02-10 av Roffe
Jag googlade lite på Eckankar och fann:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eckankar

http://www.eckankar.se/sv/

Själv har jag inte någon erfarenhet. Någon annan som har?

???
Anonym
#2. Publicerat 2017-02-10 av Anonym
De menar bl.a. att Satan inte existerar som ond utan man ska tydligen ära honom som Gud.
Anonym
#3. Publicerat 2017-02-10 av Anonym
Såna hära sekter är bara att kasta i papperkorgen.Man ska vara i församlingar där Jesus är Herre.
Anonym
#4. Publicerat 2017-02-11 av Anonym
Jag har inte hört talas om det, men att veta lite, i en mening, kan vara bra.
Anonym
#5. Publicerat 2017-02-11 av Anonym
Hej Jag googlade på Eckankar och fann att det är en gren från scientologin. De har en ledare som bor i USA och jag lyssnade en stund på honom, vilket fyllde mig med illamående. Hans bedrägligt väna och mjuka stämma lyckas nog förföra en hel del. Stoppa din vän att ge sig in i denna sekt. Om det går? Alla har vi ju en fri vilja att låta binda oss med bojor eller ta emot frälsningen....den ENDA vägen till Gud och den är att öppna sitt hjärta och släppa Jesus in och börja vandra på en väg, ledd av den helige ande....det enda som bär.
Anonym
#6. Publicerat 2017-02-11 av Anonym
Be för din vän.
Anonym
#7. Publicerat 2017-02-11 av Anonym
Ok, tack, om det är en gren av scentologin så det är nog för mig.
Anonym
#8. Publicerat 2017-02-12 av Anonym
Du som skrev be för din vän har helt rätt. Vi måste be! Jag tänkte nästan vädja till er alla som ser det här, att hjälpa mig att be!! Jag mår så dåligt av att se detta, hur hon luras in i den här sekten!!
Anonym
#9. Publicerat 2017-02-12 av Anonym
#8 Jag ska be.
Anonym
#10. Publicerat 2017-02-13 av Anonym
#8 Jag ska be.
Rosie säger: Hej! Önskar alla en Jesuscentrerad påskhelg i tacksamhetens och kärlekens anda! Gud välsigne er alla! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen