Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Fyrvaktaren
Skapat 2017-01-30 av Fyrvaktaren, man, 60 år, Västernorrlands län.
Varför så svårt att finna en troende
Ja jag undrar, på sk vanliga dejtingsajter får man kontakt med någon ganska omgående och kan utbyta tankar och värderingar och bara prata. Men på Kristendate händer inget, varför. Här verkar alla bara flyta runt och titta och inte ta kontakt, är det så eller har jag sämsta profilen av alla?

Kom med synpunkter och berätta hur man gör. Vill ju träffa någon med tro och inte allt för insnöad...ha ha ha.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-01-30 av Anonym
Kikade på din profil och såg inget som verkar negativt, tvärtom antar jag. Så, var är kvinnorna nu?
Fyrvaktaren
#2. Publicerat 2017-01-30 av Fyrvaktaren
Tack för svaret, det stärkte mig. Man får se tiden lite ann men man kan ju ge upp om det är så här trögt och trist.
Anonym
#3. Publicerat 2017-01-30 av Anonym
Du är långt ifrån ensam om att erfara problemet. Men tack för att du åskådliggör det! Det är annars väldigt lätt att få för sig att felet ligger på en själv och att man inte är intressant för någon.

Det är en otroligt svårjobbad sajt det här. Det händer i princip ingenting om man inte hela tiden är aktiv. Min erfarenhet är att kvinnor (nu ser jag från min horisont som man) knappt i någon utsträckning alls surfar runt bland profilerna. Om man skriver i megafonen, forumet eller i någon blogg får man på sin höjd några enstaka besökare. Låter man bli att göra dessa saker så är det i stort sett helt dött. Efter det här inlägget kommer jag förmodligen att få några extra besökare. Även män vilket inte direkt gagnar mina avsikter.

Själv kollar jag runt ganska mycket. På sin höjd kan jag få en liten retur-titt på det viset. I mina mörkaste stunder får jag för mig att min presentation är direkt avskräckande för alla kvinnor, tills det slår mig hur orealistisk den tanken måste vara eftersom alla dom kvinnor som inte ens varit inne och kikat i min profil, omöjligt kan veta vad jag har skrivit.

En förklaring till den tröga aktiviteten här inne tror jag är det låga medlemsantalet. Det finns helt enkelt inte ett tillräckligt stort underlag att sovra ur. En annan förklaring tror jag är att det i stor utsträckning råder "herrarnas" här inne. Med det menar jag att det troligtvis förväntas att mannen ska ta initiativet (min personliga tes).

Ett annat tydligt tecken på att det är en tämligen död sajt är när man går in i dom olika profilerna och ser när dom senast var inloggade. Dom senaste 4 månaderna eller 6 månaderna är inte alls ovanligt. Att skriva ett brev till en sådan person blir ju som att skicka flaskpost. Man vet ju aldrig när man får svaret tillbaks.
Anonym
#4. Publicerat 2017-02-01 av Anonym
Du är långt ifrån ensam om att erfara problemet. Men tack för att du åskådliggör det! Det är annars väldigt lätt att få för sig att felet ligger på en själv och att man inte är intressant för någon.

Det är en otroligt svårjobbad sajt det här. Det händer i princip ingenting om man inte hela tiden är aktiv. Min erfarenhet är att kvinnor (nu ser jag från min horisont som man) knappt i någon utsträckning alls surfar runt bland profilerna. Om man skriver i megafonen, forumet eller i någon blogg får man på sin höjd några enstaka besökare. Låter man bli att göra dessa saker så är det i stort sett helt dött. Efter det här inlägget kommer jag förmodligen att få några extra besökare. Även män vilket inte direkt gagnar mina avsikter.

Själv kollar jag runt ganska mycket. På sin höjd kan jag få en liten retur-titt på det viset. I mina mörkaste stunder får jag för mig att min presentation är direkt avskräckande för alla kvinnor, tills det slår mig hur orealistisk den tanken måste vara eftersom alla dom kvinnor som inte ens varit inne och kikat i min profil, omöjligt kan veta vad jag har skrivit.

En förklaring till den tröga aktiviteten här inne tror jag är det låga medlemsantalet. Det finns helt enkelt inte ett tillräckligt stort underlag att sovra ur. En annan förklaring tror jag är att det i stor utsträckning råder "herrarnas" här inne. Med det menar jag att det troligtvis förväntas att mannen ska ta initiativet (min personliga tes).

Ett annat tydligt tecken på att det är en tämligen död sajt är när man går in i dom olika profilerna och ser när dom senast var inloggade. Dom senaste 4 månaderna eller 6 månaderna är inte alls ovanligt. Att skriva ett brev till en sådan person blir ju som att skicka flaskpost. Man vet ju aldrig när man får svaret tillbaks.


Sedan vore det intressant att få veta dels vilka siter som Fyrvaktaren tycker fungerar bättre på så sätt att det blir kontakter. Och dels varför du lämnade dessa siter om du nu gjort det?

Varför gå till en sådan här död site?

Samt, kan vi inte gå samman på något sätt och uppmana Kristendate att bli mer aktiv? Kanske har de som skapat den här siten trott att den ska sköta sig själv, liksom bli välsignad av Gud så Han ska göra jobbet?

Där är min livserfarenhet entydig. Nästan alltid är det så att Gud hjälper den som hjälper sig själv.

Ska det bli fler här så vi kommer över en kritisk massa så måste siten marknadsföras aktivt. Frafmförallt därför att "affärsidén" är död. Jag menar, när idéen att sammanföra två personer lyckas så är ju risken stor att man förlorar två kunder! Med andra affärsidéer så är det ju tvärtom, när man uppnår målet - tex servera en god hambugare - så ökar chansen att kunden kommer tillbaka rätt snart.
Anonym
#5. Publicerat 2017-02-01 av Anonym
Svaret på varför man trots allt söker sig hit till Kristen Date Bartioli är mycket enkelt. Denna sajten är i stort sett ensam om att i huvudsak ha kristna som medlemmar. Jag har försökt att komma in på Solid Love men har av någon anledning inte lyckats. Om någon har tips på andra sajter med kristna medlemmar så är den personen välkommen att höra av sig.
Fyrvaktaren
#6. Publicerat 2017-02-01 av Fyrvaktaren
Svaret på varför man trots allt söker sig hit till Kristen Date Bartioli är mycket enkelt. Denna sajten är i stort sett ensam om att i huvudsak ha kristna som medlemmar. Jag har försökt att komma in på Solid Love men har av någon anledning inte lyckats. Om någon har tips på andra sajter med kristna medlemmar så är den personen välkommen att höra av sig.
bra inlägg, men se här inga tjejer svarar eller kommenterar. Trots det flera hundra visningar på inläggen. Tjejer, våga och vinn, chansen är din.
Anonym
#7. Publicerat 2017-02-01 av Anonym
Svaret på varför man trots allt söker sig hit till Kristen Date Bartioli är mycket enkelt. Denna sajten är i stort sett ensam om att i huvudsak ha kristna som medlemmar. Jag har försökt att komma in på Solid Love men har av någon anledning inte lyckats. Om någon har tips på andra sajter med kristna medlemmar så är den personen välkommen att höra av sig.
Håller med Tillsammans!
Om ambitionsnivån är att finna en aktivt troende livskamrat genom en datingsida så finns det inget annat vettigt alternativ än KD.
Anonym
#8. Publicerat 2017-02-02 av Anonym
Svaret på varför man trots allt söker sig hit till Kristen Date Bartioli är mycket enkelt. Denna sajten är i stort sett ensam om att i huvudsak ha kristna som medlemmar. Jag har försökt att komma in på Solid Love men har av någon anledning inte lyckats. Om någon har tips på andra sajter med kristna medlemmar så är den personen välkommen att höra av sig.
Skulle det alltså inte finnas kristna på andra vanliga datingsiter? Man kan väl ange där också att man vill träffa kristna?
Anonym
#9. Publicerat 2017-02-02 av Anonym
Håller med Tillsammans!
Om ambitionsnivån är att finna en aktivt troende livskamrat genom en datingsida så finns det inget annat vettigt alternativ än KD.
Men det fungerar inte så bra här så jag återkommer med min tanke:

Ska det bli fler här så vi kommer över en kritisk massa så måste siten marknadsföras aktivt. Framförallt därför att "affärsidén" är död. Jag menar, när idéen att sammanföra två personer lyckas så är ju risken stor att man förlorar två kunder! Med andra affärsidéer så är det ju tvärtom, när man uppnår målet - tex servera en god hambugare - så ökar chansen att kunden kommer tillbaka rätt snart.
Anonym
#10. Publicerat 2017-02-02 av Anonym
Skulle det alltså inte finnas kristna på andra vanliga datingsiter? Man kan väl ange där också att man vill träffa kristna?
Jag har provat Happy Pancake. Hade nog varit lättare få kontakt om jag inte skrivit tydligt att jag är kristen och söker en kristen kvinna. Ytterst få av de som fyller i "kristen" i profilen verkar vara aktiva kristna. Verkar mest vara kulturella/sekulariserade kristna.

Min slutsats är att det är KD som gäller. Möjligtvis Solid Love, för dem som står ut med en förstörd och användarovänlig sida.
Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen