Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
smallmuscledsmiler
smallmuscledsmiler säger: Hoppas på Guds nåd med eller utan penna eller gåsfjäder!!!
Skriv i megafonen

Forum >> Religion och tro >> Debatt

Öppna profilen till Bina

Skapare-skapad

Vi vill beskriva, berätta, bevisa, visa, sjunga, dansa o ja, mycket mera för att jag o du o hon o han, o alla ska se Gud!

Jag kommer på mig med att tänka utanför min förmåga....
..jag menar att jag kan inte visa någon annan mer än det jag har erfarit.
Det jag sett från min plats i skapelsen. 

Alltså, jag ser framför mig ett krukmakeri,....o där står jag på ett fat tillsammans med andra lerkärl. Hyllor efter väggarna med fler lerkärl, o lerklumpar på drejskivor, o andra i förvandling.... 
Från min plats på brickan,.....kan jag omöjligt se allt. Jag har inte ens en chans att se bakom mina andra lerkärlskompisar där på brickan,...ja ni förstår bilden.
...kraftigt begränsat, eller hur.

Så när jag vill visa min Gud för andra,...behöver jag bära med mig att det jag ser är min del av det jag kan överblicka. O det som jag o Herren har haft tillsammans. O det Han låter mig få veta om Honom i Hans ord. 

Det är en liten bit av hela sanningen.

Vi kan genom att dela med oss, vetenskapligt, andligt, av det vi ser i det skapade, i varandra o naturlagar o atomer o kosmos o ja allt som vi vet o kommer att få klura ut, ge varandra en större bild.

Men vi ska aldrig tro att vi, jag, helt kan förklara vår Herre med vår kunskap om världen. 

Vi kan aldrig få en heltäckande bild, ge en heltäckande förklaringsmodell över hur vår Skapare fungerar, vad Han kan göra o varför......
Han, Skaparen, Krukmakaren står där i sitt krukmakeri o ser allt därinne o vet allt som finns därutanför...

Det himmelska, det jordiska,.....allt är i Hans hand,...Han Vet hur allt är o blir o har varit.

Jag återkommer till det många gånger,.....Han är min Far. Jag ber av nåd. Han vet. Vila i det. O visa med mitt o ditt liv vem Han är,....och Att Han Är.

Japp,....något som bubblat hos mig ett tag.

Avslutar med         
Ingen har svarat på detta inlägg!