Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-01-08 av Anonym.
Starta bönegrupp
Hallå alla Kristna vänner! Tänkte att vi skulle kunna ordna någon typ av bönegrupp? Vet inte exakt hur det skulle kunna gå till men ni skulle ju kunna komma med förslag.
Tänkte att man kanske skulle kunna använd chatten till det, eller att vi vid en viss tid kommer samman på något sätt och då får alla dela med sig av sina böneämnen.
Sedan så kan jag säg en sak som vi alla borde be om är att vi som söker Gud i detta land ska stärkas av den Heliga Anden och förenas i Ande och i sanning.
Att Gud ska föra oss samman i sanning och i samma Ande

Joh 4:24

Gud är ande, och de som tillber honom måste tillbe i ande och sanning."

1Ko 1:9

Gud är trofast som har kallat er till gemenskap med sin Son Jesus Kristus, vår Herre. I vår Herre Jesu Kristi namn uppmanar jag er, bröder, att alla vara eniga i det ni säger och inte låta stridigheter förekomma bland er, utan vara fullkomligt enade i samma uppfattning och samma mening.

Jag hoppas och ber att Gud ska hjälpa oss i att komma samman i bön.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-01-09 av Anonym
Gillar ditt inlägg

Jag tycker personligen att be över chatten är knepigt,....
.....ska jag skriva det jag ber, just nu,....eller hur funkar det,...?
O om det skulle gå till så är jag inte bekväm med det.
Men däremot att man som du skriver kan ha en tidpunkt på chatten som man möts o lägger fram böneämnen, o så kanske man kan ha ett klockslag för hur länge vi är därinne,....i tystnad eller hur man nu känner sig bekväm med att be.....?? Funkar det i praktiken....?
Eller så kan man ha ett ställe där man helt enkelt skriver upp sina böneämnen,.....
....vänta finns det förresten...??
Jag såg ditt inlägg o tänkte inte på att kika runt på KD för att se vad som redan finns, innan jag skrev här.......hehe.

Väl mött
Anonym
#2. Publicerat 2017-01-09 av Anonym
Gillar ditt inlägg

Jag tycker personligen att be över chatten är knepigt,....
.....ska jag skriva det jag ber, just nu,....eller hur funkar det,...?
O om det skulle gå till så är jag inte bekväm med det.
Men däremot att man som du skriver kan ha en tidpunkt på chatten som man möts o lägger fram böneämnen, o så kanske man kan ha ett klockslag för hur länge vi är därinne,....i tystnad eller hur man nu känner sig bekväm med att be.....?? Funkar det i praktiken....?
Eller så kan man ha ett ställe där man helt enkelt skriver upp sina böneämnen,.....
....vänta finns det förresten...??
Jag såg ditt inlägg o tänkte inte på att kika runt på KD för att se vad som redan finns, innan jag skrev här.......hehe.

Väl mött
Tänker att det är så viktigt med bön och jag tror verkligen att det är något som vi verkligen behöver i den tiden vi lever i. Att destu fler som ber destu bättre. Vet inte riktigt hur det ska kunna organiseras, man kan ju ha tex ett ämne som alla ber för varje vecka sedan så byter man ämne varje vecka. Så vi kan kanske börja med att Gud ska välsigna denna bönegrupp och hjälpa oss att bygga upp den så att den blir efter Hans vilja.
Anonym
#3. Publicerat 2017-01-09 av Anonym
Det har väl funnits bön på chatten vid vissa tidpukter,problemet är väl att det är så få aktiva på KD överhuvudtaget.
Anonym
#4. Publicerat 2017-01-09 av Anonym
Jag vill vara med.
Ser jag någons behov, efter det vad dem skrivit här förstås, så kan jag be för dem.
Ps. två personer har ignorerat mitt förslag för att be för dem. Jag kommer inte att upprepa mig.

Hälsningar.
Anonym
#5. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
välsigne.
Anonym
#6. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
Kanske KD kan göra ett till forumsämne. Liksom det finns "Politik o samfund", "Kärlek o relationer" "Fritid" m.fl. kan det ju finnas ett "Böneämne, bönesvar"?
Då är man inte beroende av tid eller rum....
O så försvinner inte ämnet i mängden som det troligt skulle göra om det blev en tråd på t.ex. religion o tro.

Om engagemanget känns svalt, tänker jag som så att kanske KD används mest som dejtingsajt, o att böner o andra samtal med o om Gud hålls på andra ställen....

:)
Anonym
#7. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
Det behövs alltid bön, och det behövs verkligen bön när det gäller att välja den man ska välja som livs partner, för om inte Gud är med i det valet så vet vi vem som kommer att vara med att göra det valet och då kommer äktenskapet att inte bli till en välsignelse utan då kan det bli väldigt farligt för vår andliga hälsa.
Anonym
#8. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
Hej.
Jag har skrivit precis till KD om det.

Hej så länge.
Anonym
#9. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
Hej.
Jag har skrivit precis till KD om det.

Hej så länge.
Jag med
Anonym
#10. Publicerat 2017-01-10 av Anonym
Hej.
Jag har skrivit precis till KD om det.

Hej så länge.
Jag skrev också, och dom sa att det skulle gå och fixa nått.
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen