Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Roffe
Skapat 2016-09-29 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Tro Hopp och Kärlek!
Hej!
Ser Ni tvprogramet Tro Hopp och Kärlek?

http://www.svtplay.se/tro-hopp-och-karlek

Vad är Era tankar om programmet?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-09-29 av Anonym
Såg några avsnitt för nåt år sedan, tycker inte om det. Känns inte som man ska blanda in tv och underhållning i att söka en livspartner. Vad handlar det om egentligen, tjäna pengar och tittarsiffor.. (?)
Jag kallar det förnedrings-tv.

Vad kommer härnäst.. gifta sig i tv med en främling! Haha!.. nej vänta.. DOH!
Anonym
#2. Publicerat 2016-09-30 av Anonym
Såg en bit av ett avsnitt men mer blir det nog inte. Vet inte vem som är värst, nubbedrickande flamsiga kvinnliga prästen eller den stela pastorn.
Snöflingan
#3. Publicerat 2016-10-01 av Snöflingan
Själva tanken på det tycker jag är ganska roande, vem vet, de kanske hittar någon som de känner passar.

Jag måste nog säga att jag är positiv inställd till det, även om jag tycker att de har tagit med ytterligheterna till själavårdare...
Anonym
#4. Publicerat 2016-10-01 av Anonym
blond präst i Ekerö
hon verkar Jordnära.
Men det är mycket kommersiellt, och Jakten på kärlek.

nej ett liv med Gud är bättre än Tv
Roffe
#5. Publicerat 2016-10-23 av Roffe
Nu är det bara en omgång kvar av sälskapsspelet Tro, Hopp och Kärlek
Hur kommer det att sluta?
En del tycker att det är kommersiellt och så är väl det verkliga livet också vare sig det är på Tv eller på KD?
Är det enklare/ lättare att finna kärleken på KD?

Roffe
#6. Publicerat 2016-10-24 av Roffe
Det är iallafall någon som vågar dejta!

användarnamn87 säger
: Se på Kristna dating programmet tillsammans i lötenkyrka i Uppsala på tisdag tillsammans med mig o många andra!

Roffe
#7. Publicerat 2016-10-25 av Roffe
Hej!
Ikväll kl. 20.00-- avgörs vilka de lyckliga blir på SVT 1.
Vilka som får tillbringa resten av sina liv i sjunde himlen.
Andra korinterbrevet säger att Paulus var till tredje himlen. Hur mycket bättre är det inte i sjunde himlen.
2 kor. 12:
1Jag är tvungen att skryta, visserligen till ingen nytta, men jag kommer nu till syner och uppenbarelser från Herren. 2 Jag vet en man som lever i Kristus och som för fjorton år sedan – om det nu var med kroppen eller utan den vet jag inte, men Gud vet det – han blev i alla fall uppryckt till den tredje himlen. 3 Och jag vet att den mannen – om med kroppen eller utan, det vet bara Gud –4 blev uppryckt till paradiset och fick höra ord som ingen människa kan eller får uttala. 5Den mannen vill jag skryta med; med mig själv vill jag inte skryta, bara med min svaghet.

Anonym
#8. Publicerat 2016-10-25 av Anonym
Jag sitter med skämskudden framme hela tiden. Tycker det så fruktansvärt tragiskt. Både det att präster ska fläka ut sig i tv men även att många är så öppna och sårbara och helt oerfarna av dating vilket jag skyller på kristen kultur och kristna normer. Förnedringstv är här för att stanna.
Anonym
#9. Publicerat 2016-10-29 av Anonym
Hur blev facit på det här då? Alla fann varann, typ?
Anonym
#10. Publicerat 2016-10-31 av Anonym
Hur blev facit på det här då? Alla fann varann, typ?
Tvärtom blev de flesta utan! Gissningsvis träffar de någon som sett programmet och hör av sig. Så brukar det tydligen bli.......
Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen