Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-08-29 av Anonym.
Vilken regering kommer vi att få se 2018?
S+M
S+SD
SD+M
?

Vi har ett bra tag nu haft 3 ungefär jämnstora partier i opinionsmätningarna (de som är någorlunda tillförlitliga då det gäller det bevisat svårmätta SD).

Nu är det ju ett tag kvar till valet, men jag tycker att det kan vara roligt att spekulera... Vad tror du, och varför?
SD flirtar skamlöst med M, men det kan vara för att sätta press på S. Intressant är att S's Ulf Bjereld nu tyckte det var "anmärkningsvärt" att AKB kallade SD för "rasister". S har ju annars gått hårt på "rasist-linjen", men den har ju bevisligen inte fungerat.

En S+SD-regering skulle fungera utan problem, då SD är som stofila sossar och Löfvén nu plötsligt börjat gorma om "nationen" och "folkhemmet". Jag tror dock inte själv på just detta scenario... Kanske är det önsketänkande från min sida :P

Svar på inlägg

huldah
#1. Publicerat 2016-08-29 av huldah
Jag hoppas det blir Guds rike, men vi vet inte dagen och stunden!
När ni ser att detta händer, vet ni på samma sätt att Guds rike är nära.
Anonym
#2. Publicerat 2016-08-29 av Anonym
Jag hoppas det blir Guds rike, men vi vet inte dagen och stunden!
När ni ser att detta händer, vet ni på samma sätt att Guds rike är nära.
Jag tror inte att det blir till 2018.
Vi lär antagligen få hålla tillgodo med något av ovanstående alternativ (eftersom vi nu talar världsligt)
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen