Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-08-21 av Anonym.
Ny gratis svensk kristen dejtingsajt med automatiskt profilmatchning
Tja!
Jag vill tipsa alla om http://crossdate.se en ny
*gratis
*kristen
dejting sajt med profilmatchning.

:)

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-08-21 av Anonym
Ser rätt enkel ut på framsidan. Inte ens någon info om vem som ligger bakom. Vet du det, ben?
Anonym
#2. Publicerat 2016-08-22 av Anonym
Vilket skämt denna sida visade sig vara!

"Vår unika match-system hittar de bästa kristna singlar för dig
i samma ålder och som bor i din närhet. Helt automatiskt! "

Visst, en matchning på ålder och ort. Förmodligen unikt ja, men knappast särskilt träffsäkert.
Anonym
#3. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Bara att testa.. kostar inget
Anonym
#4. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Vilket skämt denna sida visade sig vara!

"Vår unika match-system hittar de bästa kristna singlar för dig
i samma ålder och som bor i din närhet. Helt automatiskt! "

Visst, en matchning på ålder och ort. Förmodligen unikt ja, men knappast särskilt träffsäkert.
Det är jag som utvecklar sajten.
Den matchar på ålder och de som bor i din närhet.
Den beräknar närhet endast med coordinater, ej ort eller län.

Träffsäkerheten är ren matematik.. prova får de se vad du får för förslag och se att det fungererar. :)

Sajten må vara enkel, den är ny och hålle på utvecklas, har du bättringsförslag för sajten
vill jag gärna höra så kan jag implementera /fixa det.
Det är bara att komma med önskemål
Anonym
#5. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Ren dejting eller finns forum? Är de bättre på att slänga ut olämpliga personer?
Det finns ett forum men jag har inte släppt den ännu, för jag var osäker på om det
skulle gynna sajten med tanke på all pajkastning som sker på denna sajt.
Vad tror du? Jag låter folket få avgöra demokratiskt :)
Anonym
#6. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Det är jag som utvecklar sajten.
Den matchar på ålder och de som bor i din närhet.
Den beräknar närhet endast med coordinater, ej ort eller län.

Träffsäkerheten är ren matematik.. prova får de se vad du får för förslag och se att det fungererar. :)

Sajten må vara enkel, den är ny och hålle på utvecklas, har du bättringsförslag för sajten
vill jag gärna höra så kan jag implementera /fixa det.
Det är bara att komma med önskemål
Ber om ursäkt om jag lät raljerande. Det var inte meningen.

Första förslaget här då: Det behövs MYCKET mer info att matcha på om det ska vara nån idé alls. Bara ålder och geografi räcker inte. Det kan ju dessutom vara så att önskemålen inte alls stämmer med matematiken här. Jag kanske är ute efter nån som är t.ex. 10 år äldre och bor nånstans dit jag själv tänker flytta snart. Hur väl fungerar matchningen då?

Ålder, längd, barn (befintliga och ev. önskade), temperament, intressen (många alternativ!), alkohol och tobak, geografisk hemmavis, utbildning och sysselsättning. Detta är några viktiga bitar. Och här måste man alltså kunna definiera både vem man själv är och vad man söker.

Lycka till!
Anonym
#7. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Det finns ett forum men jag har inte släppt den ännu, för jag var osäker på om det
skulle gynna sajten med tanke på all pajkastning som sker på denna sajt.
Vad tror du? Jag låter folket få avgöra demokratiskt :)
Nej, strunta i forumet, det tar bara fokus från huvudsyftet och det är få som verkligen vill vara med på ett sådant. Det är min åsikt i frågan. :)
Anonym
#8. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Ber om ursäkt om jag lät raljerande. Det var inte meningen.

Första förslaget här då: Det behövs MYCKET mer info att matcha på om det ska vara nån idé alls. Bara ålder och geografi räcker inte. Det kan ju dessutom vara så att önskemålen inte alls stämmer med matematiken här. Jag kanske är ute efter nån som är t.ex. 10 år äldre och bor nånstans dit jag själv tänker flytta snart. Hur väl fungerar matchningen då?

Ålder, längd, barn (befintliga och ev. önskade), temperament, intressen (många alternativ!), alkohol och tobak, geografisk hemmavis, utbildning och sysselsättning. Detta är några viktiga bitar. Och här måste man alltså kunna definiera både vem man själv är och vad man söker.

Lycka till!
Ingen fara, jag tål kritik :)
Ja det är sant. Det är inte en perfekt match. Bara en enkelt matchning på ålder & plats.
Går att utveckla detta mkt mer och det är också tanken.
Tack för förslagen! :)
Anonym
#9. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Ren dejting eller finns forum? Är de bättre på att slänga ut olämpliga personer?
Tänkte att man kanske kan lösa sånt automatiskt och demokratiskt genom att man kan flagga profiler med
minuspoäng, och om man får t.ex 5 flaggor av olika personer så kan kontot plockas bort automatiskt.
På så vis kan alla bidra till att hålla dåliga/falska/troll-profiler borta.
Anonym
#10. Publicerat 2016-08-24 av Anonym
Crossnet har funnits länge och jag har känt igen Bens foto som upphovsmakare. Jag tror att jag då det var aktuellt bad om ett forum vilket kom men det fungerade inte. Sjunde himlen hade dejting och forum. Jag var aldrig inne på forumet, var bara inne på dejtingen och kollade. Solid Love hade tidigare ett forum med gott om folk fast utan någon moderator och stundtals var det kaos. Det finns en matchningsida som jag gjorde testet på och blev hopkopplad med bl. a. en muslim. Det är några år sedan och jag hoppade av direkt. Be2 reklamerade sig tidigare som kristet fortfarande i Norge tror jag. Tidigare var det gott om folk på forumet här vilket är synd att de försvunnit. Det är ju de som är på forumet som skapar forumet. Lite tips från en sajt.

Skicka aldrig pengar till en person som du inte känner. Du bör vara mycket försiktig när en person som du just har träffat på internet ber dig att hjälpa honom eller henne ekonomiskt. Även om berättelserna du får berättade för dig är hjärtskärande – är de oftast också påhittade. Dessa människor är proffs som skapar dramatiska berättelser som ämnar att spela på din medkänsla och involverar ofta sjukdomar, tragiska personliga händelser såsom olyckor eller andra sorgliga historier. Så innan du bestämmer dig för att stödja en person som du inte känner ekonomsikt, bör du rådgöra med en nära vän, en familjemedlem eller en advokat. Vanligtvis så har en utomstående en mer objektiv syn.

Var alltid försiktig när du ska möta upp någon personligen för första gången. Du har träffat en speciell person som du tycker är intressant och du kan inte vänta med att träffa honom eller henne personligen för första gången – det är helt naturligt och förståeligt. Men du bör ta några försiktighetsåtgärder innan du gör det: informera någon om att du kommer att träffa en person som du har träffat online. Berätta för din familj eller en vän namnet, e-postadressen eller telefonnumret till den personen du ska träffa. Dessutom, välj en offentlig plats eller en plats där du skulle känna dig bekväma och som ger dig möjligheter att lämna platsen om du inser att de kanske inte är den perfekta partnern för dig.
Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen