Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

sanningssökare
Skapat 2016-08-15 av sanningssökare, man, 63 år, Gävleborgs län.
9/11 Vad tror du om 9/11
Jag brukar säga att 9/11 var en viktig händelse för mig, vad är möjligt att lura oss människor till? Varför kan vi tro på uppenbara lögner och varför vill vi göra det? Eller kan vi inte bilda oss en riktig uppfattning i en fråga när vi massivt blir indoktrinerade (hjärntvättade) med falsk information som skapar vår åskådning i frågan? Vad grundar sig din uppfattning på om vad du tror hände vid 9/11? Vågar du se nya bilder filmer i frågan som du aldrig förr har sett som skulle kunna få dig till en ny uppfattning i frågan? Eller vet du ändå vad som är sannt i frågan? Vad skulle du säga när du hör vittnen berätta det som du aldrig förr har hört? Kan någonting få Dig att ändra din uppfattning i frågan? Är du en rationell person som agerar från de bevis du har att tillgå?
Jag trodde länge, 8-9 år, på att 9/11 var en attack av Alqaida. En atack på USA och västvärlden av fundamentalistiska muslimer! För det var vad man sa till mig på Aktuellt, Rapport, Aftonbladet, Expressen, DN, Radion, ja alla sa det! Och dom fortsätter att säga det! Men så stötte jag på och fick höra om bevis om att det inte förhöll sig så och jag tänkte det måste jag kolla upp, kan det vara så? Och det gjorde jag. Och det behövdes inte mycket för att jag skulle förstå att........ men vi är ju grundlurade här! Att det är så är inte svårt att se, men det som är lite svårare är ju men vad är motivet, vilka låg verkligen bakom denna händelse? Vågar du gå ner i The Rabbit Hole? ( som man säger på engelska) För börjar du att studera frågan så vill jag påstå att det är omöjligt att behålla en tro på att det som skedde är vad media, myndigheter har sagt att det är! 9/11 är en mycket viktig händelse för det har medfört väldigt många konsekvenser för vårt sammhälle vår syn på oss och omvärlden! Säg din mening så säger andra sin mening om detta. Så får vi se om du kan hålla med mig och alla som säger att 9/11 är något helt annat än vad vi har blivit lärda att det är. Talar fakta för sig själv, eller....? Vad är det som får oss att få våra uppfattningar om saker och ting?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-08-15 av Anonym
Jag minns att vänsterpartiet hade en riksdagsman, Egon Frid, han trodde inte på den officiella versionen men fick tankeförbud och blev petad ur partiet.

Sökte och hittade en länk med honom här:
https://www.youtube.com/watch?v=mz84kd4BhQY
Anonym
#2. Publicerat 2016-08-15 av Anonym
Well, det är mycket som inte stämmer med "den officiella versionen", så mycket är klart.

... men som jag skrev idag till den man jag håller kär; att SD finns betyder inte att Mp inte finns.
Anonym
#3. Publicerat 2016-08-15 av Anonym
Att USA var så sårbart (eller att det överhuvtaget kunde hända) blev en sån chock för vissa att det var ett bättre svar(lögn) att USA var inblandat....
Anonym
#4. Publicerat 2016-08-15 av Anonym
Konspriationsteorier har kanske funnits i alla tider, på Jesu tid sa Fariserna och de skriftlärde att Jesus var besatt av en ond ande och att det var med Beelsebul han drev ut de onda andarna...............Inget nytt under solen
Anonym
#5. Publicerat 2016-08-16 av Anonym
Kospriationsteorier har kanske funnits i alla tider, på Jesu tid sa Fariserna och de skriftlärde att Jesus var besatt av en ond ande och att det var med Beelsebul han drev ut de onda andarna...............Inget nytt under solen
Nej, det begreppet har bara funnits sedan 1960-talet, då CIA hittade på ordet för att misskreditera dem som inte trodde att Oswald ensam mördade John F Kennedy.

Sammansvärjningar däremot har funnnits i alla tider, redan Psaltarpsalm Två visar på det. Jesus mördades genom en sammansvärjning av fariseerna och de skriftlärde och så har det fortsatt.

" 1 Varför rasar hednafolken, varför tänker folken fåfängliga tankar?
2 Jordens kungar reser sig och furstarna rådslår med varandra
mot HERREN och hans Smorde:*
3 "Låt oss slita sönder deras band och kasta av oss repen."
4 Han som bor i himlen ler, Herren gör narr av dem.
5 Han talar till dem i vrede, i glödande harm förskräcker han dem:
6 "Det är jag som har insatt min konung
på Sion, mitt heliga berg."

7 Jag vill kungöra HERRENS beslut. Han sade till mig: "Du är min son,
jag har i dag fött dig.
8 Begär av mig, så skall jag ge dig hednafolken till arvedel
och hela jorden till egendom.
9 Du skall krossa dem med järnspira, slå sönder dem som lerkrukor."

10 Handla nu vist, ni kungar, låt varna er, ni domare på jorden!
11 Tjäna HERREN med fruktan och gläd er med bävan!
12 Ge Sonen hyllningskyss, så att han ej blir vred
och ni går under på er väg, ty snart kan hans vrede upptändas.
Saliga är alla som flyr till honom." (Ps 2)
mannen89
#6. Publicerat 2016-08-16 av mannen89
Konspriationsteorier har kanske funnits i alla tider, på Jesu tid sa Fariserna och de skriftlärde att Jesus var besatt av en ond ande och att det var med Beelsebul han drev ut de onda andarna...............Inget nytt under solen
Men tänk om konspirationsteorin där var att Jesus var Messias och "sanningen" att Jesus var bedragare. Menar ropade inte en majoritet "korsfäst honom" inför Pilatus? Jag har blivit väldigt försiktig när det kommer till konspirationsteorier då många inte håller, men man får inte vara blind heller och välja att inte tro på fakta bara för att majoriteten väljer att kalla det för konspiration. Vad kommer till 9/11 så ser jag för mycket fakta som går emot officiella förklaringen. Exakta motiv bakom dådet kan man spekulera i. Men för mig som simpel byggnadsarbetare är det fakta att höghus (byggnad 7) inte faller ihop på det där viset av lite lätta kontorsbränder.
Anonym
#7. Publicerat 2016-08-17 av Anonym
Suck! vilka stolpskott ni är!!!
sanningssökare
#8. Publicerat 2016-08-17 av sanningssökare
Psalm 2! Wow mitt i prick! Men inte underligt att det är mitt i prick för Yahwe är ju författaren. Tack Magnificat!
sanningssökare
#9. Publicerat 2016-08-17 av sanningssökare
Well, det är mycket som inte stämmer med "den officiella versionen", så mycket är klart.

... men som jag skrev idag till den man jag håller kär; att SD finns betyder inte att Mp inte finns.
Gillar du att vara otydlig? Vad finns fast vad också finns?
sanningssökare
#10. Publicerat 2016-08-17 av sanningssökare
Att USA var så sårbart (eller att det överhuvtaget kunde hända) blev en sån chock för vissa att det var ett bättre svar(lögn) att USA var inblandat....
Men vad säger du om sakargumenten? Varför var det inte arabiska terrorister som gjorde detta? Du måste väl ha studerat argumenten för att veta vad som verkligen hände? Eller är du ointresserad av det, är det måhända till och med orelevant för vad som hände?
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen