snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-08-11 av Anonym.
Hillary eller Trump?
Vad har ni för tankar om de bägge amerikanska presidentkandidaterna Hillary Clinton och Donald Trump?
Vilken av dem är bäst för världsfreden?

Jag sticker inte under stol med att jag hoppas på Trump. Han är en man som Putin kan tala med. Med Hillary blir det krig och bakom henne står hela det amerikanska militärindustriella komplexet.
Hillary är dessutom allvarligt sjuk och borde överhuvudtaget inte kandidera men begriper det troligen inte själv.

Under alla de år Amerikas Förenta Stater har funnits har det framförallt varit krig och fredsåren har varit betydligt färre än krigsåren. De som tjänar på krig är bankerna och de angloamerikanska oligarkerna. Därför är det inte konstigt att massmedias favorit är Hillary. Men Trump kan mycket väl bli president om han inte blir mördad. Troligtvis skulle det framkalla ett uppror hos amerikanerna. Ett annat sätt att förhindra presidentvalet i november är förstås att framkalla ett krig.

"Biggest story Ignored by Media: War with Russia Provoked by Bankers - Attempt to Stop 2016 Election"

https://www.youtube.com/watch?v=Sx-RJ_b8Od8

Svar på inlägg

diskuterateologi
#1. Publicerat 2016-08-12 av diskuterateologi
Ja, skillnaden mellan dem är att Hillary är faktiskt en kriminell medan Trump inte är det - särskilt inte i nutidens samhälle, det finns inga lagar som förbjuder det han säger eller ämnar göra.
Trump kanske blir kallad än det ena än det andra, men Hillarys parti demokraterna har till exempel väldigt rasistisk historia. Hillary står för regression.
sanningssökare
#2. Publicerat 2016-08-12 av sanningssökare
Trump skulle få min röst! Jag tror att han ganska lätt vinner med det stora stöd jag tror han har hos den "tysta majoriteten" som dom vill beskriva sig, Trumps väljare. Så då är frågan är han den har utger sig för att vara!? Eller är det ännu en man som söker makten med en hemlig agenda? Obam skall överväga att flytta till Canada säger han om Trump vinner! Men vilken som stöttar demokrati skulle säga så, eller som älskar sitt land, ja just ja Obama är ju inte ens en äkta amerikansk medborgare.

Så kommer någon att stoppa valen? Kommer man att underblåsa dessa stora ofta våldsamma protester av demokrater så att det blir upplopp. Kommer man att elda på rasfrågan så att de afroamerikanska människorna blir vilseledda och gör än mer uppror mot ordningen. Undantagstillstånd måste inrättas och valet ställas in!? Märkligt att så många av de som har namnet demokrater inte vill lyssna till vad amerikanarna eventuellt skulle ha att säga. Men det är nära i tiden så vi får snart svaren. Blir det val? Kommer Trump att överleva tills dess? Ja vad kommer att hända. Om Trump blir president, vad kan han göra??? Många är redan emot honom, se vad EU ledarna säger. Se vad folk kommer att säga här på detta forum. Många i världen vill inte ha förändringar. Många vill ha en Ny Världsordning (NWO)! Trump har ju sagt att det blir andra bullar i världshandeln med honom som president!? Ja vilket som, så tror jag att det är så många lönger nu som allt vi har som värdegrunder bygger på. Kan det vara så att korthuset skall rasa eller kommer det att stå kvar och vi inom kort har Antikrists fruktansvärda samhälle här! Lögnen accepterad av en hel värld för att få den av Antikrist utlovade världsfreden! Ja den som lever får Te! okey da den får också Se!

Simma lugnt Peace Lovers!
Anonym
#3. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
Eftersom du gillar Putin så mycket att du vill att han ska inta Sverige som du skrivit tidigare så tycker jag det är bättre du flyttar dit och Sverige förblir svenskt. När det gäller frågeställningen. Tja. Väntat. Att diskutera med dig är meningslöst, så den biten skippar jag. Ser att det kom ett svar från Sanningsökaren samtidigt. Men va fint, du har verkligen en kompis i Sanningsökaren! Jätteroligt! Jag tycker nu skulle byta telefonnummer och börja umgås privat, ni är verkligen lika! Ni passar verkligen ihop! Ett råd är att byta Youtube tips. Du har visserligen Exponerat, Avpixlat och icke att förglömma Jan Milds blogg. Men just Youtube verkar vara en gemensam nämnare. Hur är det? David Icke är det ett bra källtips?
sanningssökare
#4. Publicerat 2016-08-12 av sanningssökare
Eftersom du gillar Putin så mycket att du vill att han ska inta Sverige som du skrivit tidigare så tycker jag det är bättre du flyttar dit och Sverige förblir svenskt. När det gäller frågeställningen. Tja. Väntat. Att diskutera med dig är meningslöst, så den biten skippar jag. Ser att det kom ett svar från Sanningsökaren samtidigt. Men va fint, du har verkligen en kompis i Sanningsökaren! Jätteroligt! Jag tycker nu skulle byta telefonnummer och börja umgås privat, ni är verkligen lika! Ni passar verkligen ihop! Ett råd är att byta Youtube tips. Du har visserligen Exponerat, Avpixlat och icke att förglömma Jan Milds blogg. Men just Youtube verkar vara en gemensam nämnare. Hur är det? David Icke är det ett bra källtips?
Som vanligt och sorgligt så angriper du personer istället för att säga något i sak. Säg din uppfattning i den fråga som forumet handlar om! Och var menar du att du skall kunna få information som inte är styrd av makteliten? Så här sa Willian Casey 1981, chef för CIA. "we will know that our disinformation program is a success when everything the American people know are lies! " Så förebrå inte någon som vill söka oscensurerad information. Min uppfattning är att det inte varar så länge till med denna frihet möjlighet! Så passa på och gör något positivt med denna möjlighet! Den som står för sanning hur obekväm den än är är på den sida som jag vill vara på!
Anonym
#5. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
Som vanligt och sorgligt så angriper du personer istället för att säga något i sak. Säg din uppfattning i den fråga som forumet handlar om! Och var menar du att du skall kunna få information som inte är styrd av makteliten? Så här sa Willian Casey 1981, chef för CIA. "we will know that our disinformation program is a success when everything the American people know are lies! " Så förebrå inte någon som vill söka oscensurerad information. Min uppfattning är att det inte varar så länge till med denna frihet möjlighet! Så passa på och gör något positivt med denna möjlighet! Den som står för sanning hur obekväm den än är är på den sida som jag vill vara på! [/quote

Sätt upp en tråd och be dina anförvanter skriva ett jakande inlägg angående om jorden är platt så får vi se hur många som tycker som du här. Månresorna. Förintelsens existens. 11/9 attackerna. IS. Allt kan botas med rätt mat. Dessutom har du varit här en kort tid. Jag har varit här i flera år. Varför slösa tid på att diskutera med någon man diskuterat med under flera år och vet inte kommer att lyssna som Gideon/ Garmin/ Magnificat? Jag har hört förintelseöverlevare. Jag uppskattar inte förintelseförnekelse. Och du gör narr av dem som inte tycker som du. KD tog bort ditt inlägg om mig. Men jag har skärmdumpen kvar. Du gick över gränser jag aldrig har gått. Och du har diskuterat med Allan en fd Chalmerstudent mm men hans argument hjälpte inte. Ingenjör, tekniska ämnen Flight61. Ingen framgång för hans argument. Varför skulle jag lägga tid på att diskutera med dig? Om inte deras argument hjälper varför skulle jag ge mig in i en meningslös diskussion med dig? Livet har mer att erbjuda än den sortens diskussioner du erbjuder. För det slutar alltid med en anklagan typ. Det trodde jag inte om dig. Jag troddde mer om dig mr X och så vidare. Och andra spydigheter. Rena personangrepp. Meningsfullare kan man använda sin tid. Så om du känner för det vräk av dig på mig. Jag kommer inte att fortsätta diskussionen med dig vad du än skriver. Då diskuterar jag hellre med Magnificat faktiskt. Tro det eller ej. Och det var inte dig jag diskuterade med nu heller. Jag skulle tro Magnificat tycker din flatjordkonspiration är pinsam, så mycket känner jag honom. OK. Jag är klar. Vräk av dig. Personangrepp är din starka sida även om du inte vill inse det. Och om du inte märkt det så drar sig folk för att svara dig.
Anonym
#6. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
Ja, skillnaden mellan dem är att Hillary är faktiskt en kriminell medan Trump inte är det - särskilt inte i nutidens samhälle, det finns inga lagar som förbjuder det han säger eller ämnar göra.
Trump kanske blir kallad än det ena än det andra, men Hillarys parti demokraterna har till exempel väldigt rasistisk historia. Hillary står för regression.
Jag visste inte att Hillary är en kriminell men det förvånar mig inte. Kan du ge något exempel? NATOS avskiljande av Kosovo från Serbien var ett brott mot internationell lag. Demokraternas "rasistiska historia" har jag inte hört något om heller. Kan du exemplifiera?
Anonym
#7. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
Trump skulle få min röst!
:)
Anonym
#8. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
oscensurerad information.
"De som tjänar på krig är bankerna och de angloamerikanska oligarkerna. Därför är det inte konstigt att massmedias favorit är Hillary".

Viktigt då att läsa alternativa medier som jämförelse för att bilda sig en korrekt uppfattning om verkligheten. Massmedia har t. ex inte berättat för de amerikanska väljarna att Hillary är svårt sjuk.
Anonym
#9. Publicerat 2016-08-12 av Anonym
Hillary är sjuk.
sanningssökare
#10. Publicerat 2016-08-12 av sanningssökare
Det jag säger nu om dig är att du angriper vad någon säger för att dom tidigare har haft en uppfattning som du inte delar. Personangrepp som inte har med ämnet att göra. Vad är det för argument att säga till mig - att ingen här håller med dig? Och varför tar du upp alla mina uppfattningar i denna diskussion. Besvara det som ditt angrepp och svaret från mig gällde. Varför föraktar du en ännu så länge ocensurerad informationskälla som You Tube! Trump Hillary frågan är väl lite svårare att lägga fram bevis i än angående analysen av en film tex. på om någon befinner sig ombord på en rymdstation. Men så länge dessa herrar inte kan besvara min frågor så kan dom inte. Dom får ha vilken titel som helst, kan dom inte vederlägga det som alla är hjärntvättade till att tro så tror jag inte på dom. Jag söker aktivt svar på frågor jag har, och därför hittar jag svar! Bevisbördan ligger inte på den som tror på konspirationen utan på den som säger att det inte var någon! Om jag har rätt uppfattning och den är solid och sann så skall det gå att avfärda bevis som skulle motsäga det man påstår. Jag har respekterat en del av vad dessa personer har sagt som motbevis till vad jag har sagt. Men det är för många frågor som dom inte har motbevisat för att jag skall ändra uppfattning. Och när man är så oärlig i en debatt att man inte kan erkänna att de rörelser som astronauter på ISS uppvisar är omöjliga att få till i ett viktlöst tillstånd och utnyttjar sin titel till att slå någon i huvudet då är man så biased (förutfattad mening) att man inte ser sanningen mitt framför ögonen. Men sakfrågor och diskutera dem lite fram och tillbaka är aldrig möjligt verkar det som. Jag uppskattar att tala med någon som argumentar i sak, inte som gör personangrepp och som säger att hur kan du ha rätt när majoriteten inte tycker som du! Det är aldrig ett argument. Och som kristen i sverige så måste jag ha fel i den frågan också eftersom så få delar den uppfattningen. Ja inte här på KD men i samhället i stort! Jag vågar ha en uppfattning som går emot de mångas uppfattning! Det är dock lite plågsamt att dessa majoritetsivrare inte kan vill orkar diskutera sakfrågor! Trump får min röst! Fast jag vet inte riktigt vem han är ännu. Men Obama och Hillary har redan bevisat vilket skrot och korn dom är! Dom är korrupta ljugande globalistivrande politiker som är antidemokratiska! Så Hillary får inte min röst!
snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen