Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-06-26 av Anonym.
"kärlekens ansikte"
Jag känner en person, en kvinna i sina bästa år (det är ni ju alltid i) passerat 50, men inte 55. Hon är trevlig och ser bra ut. Och har genom livet sökt kärleken precis som alla andra. Har då känt henne i många år. Och där finns definitivt beundrare i kö. Så bra då för henne tänker ni, men kaka söker maka. Det skall ju klicka också.

Och nu till det intressanta! Hon tror totalt på aliens i flertal former/skepnader eller vad jag skall kalla det. Hon har mött "små grå" hos henne själv. Alltså inte bara tro på någon sort av aliens, utan då mött dessa.

Så då dyker frågan upp! Vad går hon på, eller borde gå på. Se där är ett problem. Hon är "normal", alltså inget "borta med vinden fall". Utifrån mitt perspektiv är hon normal. Fast ibland undrar man varför en del verkar få allt av märkligheter, andra inget (nåja :). Sedan att männen inte stannar...eller....

Där har vi då bakgrunden.

Så det verkar som att ser du bra ut så spelar det (ofta) ingen roll hur du är som person. Bara ögat får sitt (för stunden i alla fall). Så därför kan man ha hur vrickade teorier som helst, ser du bara tillräckligt bra ut så finns det alltid människor som köper dig ändå (för en stund i alla fall).

Skönt att man då både har utseende och förståndets gåva!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-06-26 av Anonym
Och om man då tänker på att Sveriges yta är 450 295 km2 och att det brukar max vara ca 300 personer här inne åt gången så förstår man att det är svårt för "kaka söker maka" att finna varandra. Okey, det är väl få som befinner sig i ett naturreservat och likande eller som sagt "står mitt i en sjö". Vi fyller precis en i varje kommun (290 st). Visst vissa kommuner är väl det lite fler i. Inte konstigt att människor har problem med att flytta till varandra. Kanske man söker nästgårds, blir enklare så. Kommer säkert mera små tankar om livet!
Anonym
#2. Publicerat 2016-06-26 av Anonym
Hm, personligheter som ger intryck. Som lämnar ett bestående intryck. Det är sådana människor man vill ha omkring sig (finns ju gränser med :). Som skänker glädje, som det är roligt att träffa. Det är då man (jag) trivs!

Är det sådana egenskaper ni/vi/jag söker? Hm!!!
Anonym
#3. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
En människa som ser "små grå" kan ju vara spännande att umgås med, kanske alltför spännande. Själv föredrar jag de som står lite stadigare på marken. De som sprider glädje får extra poäng!
Anonym
#4. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
Håller totalt med dig!

När man en gång "blir gammal och grå" då hoppas jag inte någon springer, möjligen att de reser sig upp från platsen på bussen av artighetsskäl
Anonym
#5. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
Dagens lilla tanke!

Vilka krav ställer vi på varandra?

Tror man att internetdejting är en Quickfix? Tror snarare att det är så att det är "svårare" att finna den rätte. Det finns så mycket att övervinna när man försöker mötas så här. Det kan vara avstånd och massa annat. Vem är det bakom tangenterna? Är det en "liten grå"? Inte lätt!

ÄNDÅ så forsätter man, för kärleken ÄR värd det!! När allt stämmer Hm dagens skrivklåda.
Anonym
#6. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
En människa som ser "små grå" kan ju vara spännande att umgås med, kanske alltför spännande. Själv föredrar jag de som står lite stadigare på marken. De som sprider glädje får extra poäng!
Jag har hört alltför många äldre som sett dem för att avfärda det på direkten. De verkar ha varit vanligare förr i tiden, kanske det är nått andeväsen som skiftar karaktär efter kultur.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vittra

Vittra är ett mytiskt folk inom den nordiska fäbodkulturens folktro.
....Föreställningen om vittra är en nordisk variant av en allmäneuropeisk föreställning om ett folk, de underjordiska, som lever parallellt med människorna och i deras närhet. De räknas till dem som inom folktron kallas "de osynliga". Vittra beskrivs som ett folk som lever familjevis på jordbruk och boskapsskötsel, men på annan plats och under andra tider. De håller till på fäbodvallen under vinterhalvåret då människorna inte är där. Vittra sägs hålla egen boskap, som kallas vitterkor, och dessa kor ansågs som särskilt förtrollade. Det berättas att fäbodjäntor fått ta hand om och behålla någon av dessa kor genom att kasta en kniv eller sax över kon. Vitterkor har den egenheten att de alltid mjölkar stävan full, men aldrig mer än så.
Anonym
#7. Publicerat 2016-06-29 av Anonym
Trägen vinner!

Nu så har det hänt! Någon har funnit välbehag i mig. Brevet under natten börjar så fint. "Hej snygging"...... en massa ord här, till för dig o.s.v. Google är tydligen med och skriver brev, dåligt i och för sig. De kanske är kompisar? Och så självklart en mailadress.

Nä, det stämde nog inte.

Gott väder ändå! Idag blir det en liten fototur och ta några kort
Anonym
#8. Publicerat 2016-06-29 av Anonym
Trägen vinner!

Nu så har det hänt! Någon har funnit välbehag i mig. Brevet under natten börjar så fint. "Hej snygging"...... en massa ord här, till för dig o.s.v. Google är tydligen med och skriver brev, dåligt i och för sig. De kanske är kompisar? Och så självklart en mailadress.

Nä, det stämde nog inte.

Gott väder ändå! Idag blir det en liten fototur och ta några kort
Hi, hi, visst har man fått den typen av gulliga men svårtydda brev..... Mest förvånad har jag blivit över ett par stycken från tjejer!
Anonym
#9. Publicerat 2016-06-29 av Anonym
Dagens tanke!

Om man vill ha en vän som är ens partner i en långsiktig relation. Vad fyller man i då?

För man är ju alltihop i en tvåsamhet. Nu blev det bara jobbigt.
Den profilen var borta under dagen, misstänker att jag inte var den ända Tyckte säkert att fler var "snygga". Jag som kände mig unik där ett tag hahahah
Anonym
#10. Publicerat 2016-06-29 av Anonym
Att mötas!

Vad tror ni om man föreslog att mötas upp någonstans, helt utan intentioner att det skall bli något. Alltså ett flertal människor. Inget party och massa ordnande och liknande. Bara ett möte på stan, västkusten kanske Liseberg. Då är det ju heller ingen som vet om någon är "småintresserad" heller, tack vare att man är några stycken.

Tycker det skulle vara trevligt. Om inte annat så blir det ju kanske kul! Sedan tack och hej, ELLER så kanske mailen går varma
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen