Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-06-23 av Anonym.
Längtar ni till jordens undergång?
Så vi får ett avslut till sist?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-06-23 av Anonym
Jordens undergång kom redan igår. Vad nytt?
AllanE
#2. Publicerat 2016-06-23 av AllanE
Ja, det gör jag.
Eller egentligen: Jag längtar efter Jesu återkomst.
Men det är mer eller mindre samma sak, eftersom universum skall gå under en begränsad tid (kanske 1000 år) efter återkomsten.
Men den dagen Jesus kommer tillbaka blir den gladaste i mitt liv.
Det gäller även om jag skulle bli lämnad utanför (vilket jag inte tror).
För när den dagen kommer är det slut på ondskan i världen.
Och Min älskade Herre Jesus kommer att lysa i all sin härlighet.

Därför längtar jag.

Hälsningar

Allan
Anonym
#3. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
Hur länge skulle ni säga att det är kvar? På sin höft?
Anonym
#4. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
Typ minst 7år+1,000år.
Anonym
#5. Publicerat 2016-06-27 av Anonym
Hur länge skulle ni säga att det är kvar? På sin höft?
Hur länge exakt är svårt att säga.
När vi ser tecknen så vet vi att slutet är nära och Jesus står för dörren.

Tecknen är:
1. Judarna som är utspridda på jorden ska återvända till Israel.
2. Judarna ska då inse att Jesus är Messias och de ska omvända sig.
3. Avfall från de kristna i världen ska ske (för att de flesta ska ta emot antikrist)
4. Kontanterna måste försvinna helt först, det är ett tag kvar tills detta kan gå igenom.
5. 10 kungar (riken) ska formas.

De 10 kungarna är kanske 10 länder från ett nyreformerad EU eller FN (förenta nationerna).. who know so far.

Ur dessa 10 kungar/länder ska en man komma att leda dessa och kalla sig Gud.
De avfallna kristna och resten av världen kommer att gilla honom och följa honom när han förklarar krig mot Israel och försöker utrota dem.

Vid denna tidpunkt har judarna förstått vem antikrist är och vägrar följa honom.

Det finns lite mer tecken vi kan hålla utkik efter men dessa är iaf i stora drag tecken som kommer visa oss när ungefär det är dags. Med tanke på att kontanterna först måste försvinna och att det ska bildas ett nytt globalt rike så tror jag inte vi riktigt är där än. Om jag skulle gissa helt vilt, kanske 15-20 år.
AllanE
#6. Publicerat 2016-06-27 av AllanE
Instämmer i mycket som Tias säger, MEN...

Det står ingenstans att kontanter skall försvinna.
Det står att ingen får köpa eller sälja utan ha märket.
Det där går utmärkt att ordna även med kontanter.

När jag var barn var kreditkorten inte ens påtänkta.
Men de flesta varor var ransonerade.
För att köpa mat krävdes det utöver pengar också att man hade matkuponger.
De fanns för många sorters varor:
Kött, smör, ost, ägg, kaffe, skor, jacka osv.

De tio kungarna - ja kanske?

Jag ser inte att alla tecknen är uppfyllda nu.

Men Jesus skall komma när vi inte väntar det.
Vi skall alltså inte se att alla tecknen är uppfyllda.

Så om Jesus kommer i natt eller i morgon, så kommer vi att upptäcka att de tio kungarna redan har varit i verksamhet länge.
Men vi såg det inte.
Det kanske är något helt annat än vi inbillar oss:
TV-kanaler, företag, vetenskapsmän,....

Vi skall vara vaksamma, men vi kommer ändå att bli tagna på sängen.
Saliga är vi då ifall vi är beredda.

Hälsningar

Allan
Anonym
#7. Publicerat 2016-06-28 av Anonym
Om vi tittar på helheten och hur det kommer se ut på den ekonomiska biten så innefattar digital valuta en ganska viktig roll. Om kontanter finns kvar och går att använda så stämmer det inte med summan av guds ord. Eftersom ingen människa ska kunna köpa eller sälja utan märket i handen eller pannan så innefattar det att kontanterna måste bort för att den här profetian ska gå i uppfyllelse.

Politikerna arbetar starkt för ett kontantlöst samhälle (med argumentationen för att inte bli rånad) så är det förmodligen så att ekonomin i framtiden kommer att ske helt digitalt.
Kontanter är då värdelösa och för att kunna köpa och sälja måste man använda sitt kort eller vad nu framtida digitala valutan blir.

DÄREMOT så finns det byteshandel, mat och andra förnödenheter mot prylar och eller tjänster fritt fram att använda. Och det finns också dem som är självförsörjande som bönder och människor som lever "off the grid" etc

Det vi har idag med alla dessa bitcoins, självscanningar i butiker osv är bara prototyper på vad som kommer.
De är så att säga invänjning till det kontantlösa samhället. Ju mer vi blir vana och ser fördelarna med att betala med kort, sms, mobilen mm ju fortare går utvecklingen. Vi hör ju titt som tätt att kommuner sakta men säkert stänger ner kontanthanteringen här och där.

Än finns det dom som tycker det är bra med kontanter så därför säger jag att vi inte är där än med det totala digitala betalsättet. Det är många år kvar. Men jag tror faktiskt att denna bit har en viktig roll i det framtida samhället. Mer än vad vi kanske anar.

Så sa vi också när internet kom, inte många kommer använda det. Men se på oss idag, banker, börser, sjukvård och ja alla myndigheter och köp och sälj etc används flitigt av den digitala betalmetoden. Idag betalar vi nästan allt över internet! Det går ju fort, enkelt smidigt att betala med kort. Själv använder jag båda betalmetoder.

Nu när jag sökte lite på internet fick jag upp en länk där det faktiskt ironiskt nog stod att inom 15 år är sverige kontantlöst.
https://www.kthmagazine.se/artiklar/sverige-forsta-kontantlosa-landet
Då får vi tänka att resten av världen (dock inte alla) har hängt med på denna bit och inom den tisdramen ungefär 15-20 år borde scenen vara klar för antikrist framträdande.

Danmark har infört förbud mot seldar i de flesta butiker sedan 2015 och det har gått igenom utan större kritiskt motstånd. Här i Sverige händer likadant. Med tid kommer tillit som man brukar säga.

Se även dessa länkar för mer info.. eller googla själva för oändligt mycket mer.

http://feber.se/vetenskap/art/311060/kontantlst_samhlle_2030/
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sverige-uppmarksammas-for-kontantlost-samhalle/
Boken "Det kontantlösa samhället" i pdf format kan du läsa här:
http://www.internetstatistik.se/wordpress/wp-content/uploads/2013/10/Det_kontantlosa_samhallet.pdf

/Tias
Anonym
#8. Publicerat 2016-06-28 av Anonym
Du Tias, rånade blir vi ändå utan kontanter, bara på ett annat sätt. Mer hot och större risk för livet också då.
Just det, nje inte ser man väl fram mot en undergång direkt. En nystart däremot, i en bättre värld.
huldah
#9. Publicerat 2016-06-28 av huldah
Så vi får ett avslut till sist?
...
Det är inaktuellt. Den kommer aldrig någonsin!

10 Ännu en liten tid, så är den ogudaktige icke mer; och när du ser efter hans plats, då är han borta.

11 Men de ödmjuka skola besitta landet och hugnas av stor frid.

Anonym
#10. Publicerat 2016-06-29 av Anonym
Du Tias, rånade blir vi ändå utan kontanter, bara på ett annat sätt. Mer hot och större risk för livet också då.
Just det, nje inte ser man väl fram mot en undergång direkt. En nystart däremot, i en bättre värld.
Sant dä! Men det är inte mig du ska argumentera mot i den frågan, rånandet är argumentationen för att avskaffa kontanterna av de som styr mot ett kontatlöst samhälle. Själv har jag hellre kontanter än betalkort, det är enklare att SE pengarna och vart dom tar vägen när man shoppar loss :p Så kontanter har jag inget emot.
Känns faktiskt som att det rånas mer på den digitala biten än kontanter så där sprack ju den argumentationen.
Men det funkar ändå för det är otäckt att bli rånad IRL (med kontanter) än digitalt där man inte ser rånaren så att säga..

En nystart skulle ju inte vara fel, tråkigt att det inte kan bli det :(