Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

sanningssökare
Skapat 2016-06-16 av sanningssökare, man, 63 år, Gävleborgs län.
Jordgloben är Falsk! Jorden är Platt!
Hör detta hemma på Fritid, eller är det Politik och Samfund, Roliga Saker, Kärlek och Relationer? Eller en synpunkt eller diverse. Eller kan det platsa på Religion och Tro!? Ja va tror du? Jag menar att det platsar på alla rubrikerna och det är en av de största frågorna för en vilsen värld. Om det skulle vara så att jorden inte är en glob utan som det som allra oftast talas om i skriften är en platt sak med gränser!? Vad skulle det göra med vår tilltro till ALLT som du och jag har lärt oss vara "vetenskapliga" sanningar?

Nu får ni skärpa er, nu skall vi lösa detta problemet! Nu skall argument fram, inte något annat är kalla fakta! I alla fall bara det som du och jag tror är fakta. Vi skall försök låta bli att använda argument som att alla vet, det är allmänt kännt och det behöver vi inte diskutera för alla vet att det är så. Nä nu lägger vi fram bevisen.

Om jorden är en Glob, hur stor är den? Hur vet man det? Vad talar emot det? Allt jag nu aktivt letat efter säger att den är platt! Om man har sagt att Jorden har en viss storlek, att USA har en viss storlek, att Antarktis har en viss storlek så kan ju inte den storleken ändra sig från år till år, eller!? Man ( inte jag numer) säger att jorden snurrar runt solen, att månens olika faser beror på att vi kan se olika mkt av månen beroende på hur mycket vi från jorden ser av det soljus som lyser på den. Vid månförmörkelse så skymmer jorden solens ljusstrålar att nå månen och vid solförmörkelse så skymmer månen solens strålar att nå oss. Om det är så så måste det ju hålla hela vägen, man kan inte observera något som inte skulle stämma med det. Det är omöjligt med den i dag påstådda möjligheten att fotografera hela globen från rymden, och sen inte veta hur stor jorden är. Att visa upp nya bildbevis över jorden, foton som sägs vara tagna från rymden, hur den ser ut med tanke på kontinenternas storlek. Så de proportionella storlekarna på ett foto kan inte variera från år till år. USA kan inte ena året vara 30-40 % större och sen mindre och så vidare!?

Jag skall lägga fram bevis som visar att dessa bilder som vi tror är mer sanna än Bibeln själv är falska. De är påhittade och det är därför som de inte stämmer.

Jag skall bevisa att Jordens kurvatur och därmed Globens storlek inte stämmer om vi helt enkelt tar och tittar på beviset som finns mitt framför allas våra ögon horisonten och avståndet till den!

Men innan jag bevisar det kan någon försöka att motbevisa mig redan nu! Mig och mig det är ju fel uttryckt. Beviset är Jorden själv och det vi alla kan observera med mycket enkel teknologi som kikare och ganska enkla teleskop! Jag och jag.... jag är bara en budbärare som berättar om dessa bevis! Det är inte jag eller mig eller någon annan det är skapelsen jorden som vi kan se hur den är. Den är observerbar här nerifrån. Så det vi kan observera är faktiskt vad skaparen av jorden säger, för Gud har lagt fram alla bevis. Sen så har han även beskrivit hur Jorden är skapad.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
OK. Jorden är platt. Om du nu tar och börjar köra emot kanten och hör av dig då och då så vi kan höra när du faller över kanten är det en bra idé? Kolla om du träffar på lindormen eller något annat fantasidjur som man ritade upp på kartorna förut. För övrigt ser månen rund ut härifrån, men den är sannolikt platt den också och antagligen är den gjord av ost...

PS. Glöm inte fota monstren och skicka oss! DS.
Anonym
#2. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Skuggorna på monene eller något sådant bevisar att Jorden är rund.
Man kan tolka Bibeln skrift angående Jorden på två sätt, rund, eller platt och rund.
Anonym
#3. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Han försvann! Bor han så nära kanten på jorden?! Skräp också. Jag som såg så fram emot fotona på monstren!!
Anonym
#4. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Inte så himla svårt att kolla i verkligheten... är jorden platt och jag riktar in mig på ett väderstreck, typ Norr, då måste jag hamna utanför jordskorpan där jorden tar slut, såvida jag icke tvärnitar. Är jorden rund kommer jag tillbaka till start.

och är jorden platt bör skeppen bli små prickar i horisonten, men jag bör icke kunna se endast masterna utan hela skeppet eftersom jordskorpan ligger rak och icke rundas.

Lätt som en plätt. Jag ska kolla nästa år. Resa mot norr.

Sen är det ju detta med solens påverkan.. det bör vara konstant mot en platt jordyta, men kolla skillnaden mellan polerna och ekvatorn.. där kan vi snacka om klotets orättvisa effekter vad gäller solens värme..En plattis tar rättvist emot både i söder, mitten och norr...iaf om solen stiger över plattisjorden i öster, hela jorden har morgon samtidigt.. Vore väl en god tanke..

Kul tanke iaf.. en platt jord. ;-) det sätter igång fantasin, hur ser t.ex. undersidan ut? Själva jorden måste väl då segla som ett tefat i rymden..
Undrar nyfiket, hur i allsindar kom denna tanke upp? I vår tid...

;-)
Anonym
#5. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Har sett den dyka upp på Youtube om jag inte minns fel. Där kan man botanisera mellan konspirationsteorierna och välja och vraka. David Icke är populär. Personligen sitter jag med lite ångest just nu. Hoppas inte killen sitter på psyk och skriver detta för isf borde jag inte svarat som jag gjorde. Inte för att jag tror man får ha mobil eller dator om man är riktigt dålig. Men eftersom han försvann är jag ändå lite försiktig...Ämnet och sättet att skriva verkar kanske inte helt sunt...Jag tycker att forumet är för enahanda, politik och invandring är det enda som fungerar. Så att inte skämta om detta var mig för svårt. Läser gammal bok nu märks på mitt utryckssätt ser jag. :)
Anonym
#6. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Anonym
#7. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Har sett den dyka upp på Youtube om jag inte minns fel. Där kan man botanisera mellan konspirationsteorierna och välja och vraka. David Icke är populär. Personligen sitter jag med lite ångest just nu. Hoppas inte killen sitter på psyk och skriver detta för isf borde jag inte svarat som jag gjorde. Inte för att jag tror man får ha mobil eller dator om man är riktigt dålig. Men eftersom han försvann är jag ändå lite försiktig...Ämnet och sättet att skriva verkar kanske inte helt sunt...Jag tycker att forumet är för enahanda, politik och invandring är det enda som fungerar. Så att inte skämta om detta var mig för svårt. Läser gammal bok nu märks på mitt utryckssätt ser jag. :)
Äschda, jag tror killen tål skämt.. släpp din ångest. :-) Vi sitter ju inte alltid här och väntar på svar, han är säkert ute och cyklar nu, i fina vädret.

Jahaja, konspirationsteorier flödar ja, men hur går det ihop med Gudsordet? Varför grunna på det jordiska när det är det himmelska som gäller för en kristen själ... Är jorden platt, t.ex. så kväver det inte tron om jag anar att den är rund.. Mycket hjärnkrångel för... egentligen ingenting.. när det gäller tron...
Anonym
#8. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Har också associerat åt det hållet! :) Tidigt barndomstrauma! Hatade Staffan, men tittade ändå. Helt skogstokig på julafton då skulle man få se riktigt tecknat!

Har spanat på ts. Han bygger det på denna tydligen.
Anonym
#9. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Äschda, jag tror killen tål skämt.. släpp din ångest. :-) Vi sitter ju inte alltid här och väntar på svar, han är säkert ute och cyklar nu, i fina vädret.

Jahaja, konspirationsteorier flödar ja, men hur går det ihop med Gudsordet? Varför grunna på det jordiska när det är det himmelska som gäller för en kristen själ... Är jorden platt, t.ex. så kväver det inte tron om jag anar att den är rund.. Mycket hjärnkrångel för... egentligen ingenting.. när det gäller tron...
Jag hoppas du har rätt. Efter att ha gått på en bipolär person med konspirationer på huvudet, jagad av FBI, Säpo you name it är jag lite rädd av mig. Han lyckades smuggla in sin mobil på psyk minnas jag. På den tiden kunde han bara roa sig med att ringa klockan ett på natten till folk. Idag har man tillgång till hela IT.

Det finns intressanta konspirationsteorier. Problemet är att man aldrig vet vilket som är sant, man kan inte kolla källor på ett verderhäftigt sätt. Illuminati finns det massor om men...?

Har också associerat åt barnprogrammet platt som en pannkaka! :) Tidigt barndomstrauma! Hatade Staffan, men tittade ändå för inget annat fanns. Helt skogstokig på julafton då skulle man få se riktigt tecknat! Disney, inte ungersk dockteater som jag vill minnas var ofta på TV när jag var liten.

Har spanat på ts. Han bygger det på denna tydligen. Den som har 1 timme, 30 minuter att kasta bort kan fördjupa sig i denna. Jag kommer inte att orka kan jag säga redan nu. Snygg Aslanlogga dock. Kommentarer inaktiverade...tidig varningssignal.

https://www.youtube.com/watch?v=Yt-g5PkXJfQ
Anonym
#10. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Nu har jag kikat en stund.. på några länkar, och några minuter på din länk Uforever.. Och jag undrar:

Varför klistra och limma och fotoshoppa så in i norden enbart för att bevisa att jorden är rund?
Och vari sitter själva vinsten med detta gedigna fuskletande?
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen