Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-06-16 av Anonym.
Awakening Europe || 28-30 october 2016

AWAKENING EUROPE || 28-30 OCTOBER 2016

FRIENDS ARENA,STOCKHOLM

Det här eventet har varit planerat ett tag nu och förmodligen kommer jag nog att besöka det. Länk till deras hemsida; LÄNK.
Jag har aldrig vart på något liknande innan och googlar man så är det väldigt dåligt med åsikter om eventet.
Vad tycker ni? Ska jag ta mig dit eller ska jag sätta mig i soffan och läsa vidare i bibeln istället!?
Kom gärna med tankar och åsikter om eventet och deltagarna.

Svar på inlägg

ferguson
#1. Publicerat 2016-06-16 av ferguson
Jag skulle stanna hemma! Två av talarna, Fitzgerald och Manwaring, är från Betel Church Kalifornien. Kolla upp församlingen och deras pastor Bill Johnson så ser du vilken bakgrund läromässigt de har.
Anonym
#2. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Jag rekommenderar Bibeln. Bethel Church's Bill Johnsson förknippas med fenomen som spirit travels, fire tunnels, angel orbs, spiritual drunkenness. En doft av New Age?
Anonym
#3. Publicerat 2016-06-16 av Anonym
Där ser man :) Ser ut att bli en lugn helg hemma istället då. Tack för råden.
Anonym
#4. Publicerat 2016-08-14 av Anonym
Vaf Bethel tror finns här:

https://www.ibethel.org/about/
Anonym
#5. Publicerat 2016-09-25 av Anonym
Anonym
#6. Publicerat 2016-09-25 av Anonym
Jag rekommenderar Bibeln. Bethel Church's Bill Johnsson förknippas med fenomen som spirit travels, fire tunnels, angel orbs, spiritual drunkenness. En doft av New Age?
Låter skumt i mina öron. Finns det några källor till detta påstående?

Hade gärna åkt dit men jag jobbar den helgen.
Roffe
#7. Publicerat 2016-09-25 av Roffe
Frid!
Jag känner inte till vilka som kommer och undervisar men om jag inte är felunderrättad kommer tillställningen att direktsändas av:
http://www.god.tv/
http://kanal10.se/
så luta dig tillbaka i soffan och kolla om det kan vara något!

huldah
#8. Publicerat 2016-09-25 av huldah
5
Jag rekommenderar Bibeln. Bethel Church's Bill Johnsson förknippas med fenomen som spirit travels, fire tunnels, angel orbs, spiritual drunkenness. En doft av New Age?
...
Kära du vad glad jag blir! Bibeln är bäst!!!
Roffe
#9. Publicerat 2016-10-01 av Roffe
Frid!
Om nu några har en avvikande förkunnelse så kan ju de övriga vara värda att lyssna till.
Vilket samfund har allt på plats, vilka har hela sanningen?
Ni har ju varnat vilka vi behöver vara uppmärksamma på så vi granskar vad de förkunnar. Bra!
Finns det mer att hissa varningsflagg för?
Ja, bibeln är bäst! Naturligtvis är det så. Den har vi ju hela tiden ett sådant event är ju istället för att se någon såpa på tv.

Missionminded
#10. Publicerat 2016-10-14 av Missionminded
Hej!
Du ville höra åsikter och har fått flera negativa av människor som är skeptiska och kritiska.
Jag har köpt biljetter åt mig och mina tonåringar o deras kompis. Jag ber för detta som
är mycket mer än ett evenemang. Det är människor som brinner för att nå vårt land och
Scandinavien med evangelium om Guds rike.
Du har nog suttit i soffan länge nog. Dags att bli ordets görare. Det är inte förrän vi handlar på Guds Ord som det blir något.

Undrar vad alla ni kritiker gör för att nå ut med budskapet om Jesus.
Hur mycket funderar ni o ber o fastar över detta?
Dags att kliva upp ur sofforna och googlandet där man läser vad alla tycker om allt möjligt och samlas med Guds folk i bön, tillbedjan och evangelisation.

Låter jag lite vass så är det för att jag ör så trött på all skepticism i vårt land av människor som har så mycket åsikter men själva inte gör speciellt mycket.

Anonym, hoppas du kommer!

Tror de flesta ägnar mycket tid att se ganska okritiskt på en massa saker på TV.
Men när kristna gör något då dissikeras det.
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen