Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-04-29 av Anonym.
666
Hitta en billig Mc jag tänkte köpe men nu var reg.nummret ***666 så jag funderar på att avstå.
Nån som försrtår känslan eller hur skulle du ha gjort?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-04-29 av Anonym
Nu tror ju inte jag att den här mc:n har något att göra med det som 666 står för. Dessutom finns det tre bokstäver innan siffrorna. Vad skulle dina vänner säga, skulle du bli utesluten ur församlingen, skulle dina barn (om du har några) ta avstånd från dig? Nä, knappast.
Anonym
#2. Publicerat 2016-04-29 av Anonym
Jag håller med uppländskan jag... men ändå vet jag inte om jag skulle köpt den MC:n :P
Att bli påmind om vilddjurets nummer varje gång det var dags för en tur :P

Larvig man är egentligen... men förstår att du drar dig lite för att köpa den.
Den ser förövrigt ut som en kompis att ha roligt med :)
Snöflingan
#3. Publicerat 2016-04-29 av Snöflingan
Jo jag förstår hur det känns. Fick för några år sedan ett visakort där koden var 0666, kändes ju sådär. "Tappade" bort kortet och fick ett nytt kort med ny kod...
Anonym
#4. Publicerat 2016-04-29 av Anonym
Mitt förnuft säger att det kan inte ha någon betydelse och jag tror verkligen det. Men den sidan av mig som får mig att säga peppar, peppar ta i trä och hålla i något träföremål är osäker...
Anonym
#5. Publicerat 2016-04-29 av Anonym
Du kan nog sälja den till Japan där är den ett lycko nummer.
Strunt i Harry Potter Kristna och köp den.
Anonym
#6. Publicerat 2016-04-30 av Anonym
Tack för alla kloka svar hittills, kanske hittar jag en likadan senare....kanske eller så blir der nått liknande
Anonym
#7. Publicerat 2016-04-30 av Anonym
Enbart siffrorna 666 skulle kanske någon reagera på men mest skulle det nog vara jobbigt för dig själv. Så om det inte känns bra så avstå. Själv har jag haft mobilnumret ****666*** i 15 år utan att tänka påt eftersom det är andra siffror före och efter. Nice motorcykel annars :)
huldah
#8. Publicerat 2016-04-30 av huldah
Det datum när jag döptes innehåller siffrorna 666.

Talet sägs vara "en människas tal". Kanske en påminnelse om att vi är människor?

Hur förstår du själv det aktuella bibelstället?

Upp 13:18 lyder:
"Detta är en hemlighet, som kräver noggrann eftertanka för att avslöjas. De som har förstånd och insikt kan räkna ut vilddjurets tal: det är en människas tal, och talet är 666.
Anonym
#9. Publicerat 2016-04-30 av Anonym
Det datum när jag döptes innehåller siffrorna 666.

Talet sägs vara "en människas tal". Kanske en påminnelse om att vi är människor?

Hur förstår du själv det aktuella bibelstället?

Upp 13:18 lyder:
"Detta är en hemlighet, som kräver noggrann eftertanka för att avslöjas. De som har förstånd och insikt kan räkna ut vilddjurets tal: det är en människas tal, och talet är 666.
Jag förstår det bra, tack.
Anonym
#10. Publicerat 2016-05-26 av Anonym
Svar från Transportstyrelsen:
....."Vi gör alltid en prövning i varje enskilt fall,men enligt våra nuvarande rutiner får de fordonsägare vars fordon har sifferkobinationen 666 byta sitt registreringnummer.

Men nu hade jag hunnit köpa en annan..
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen