Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.se
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Synpunkter >> Debatt

Anonym

Avsluta betalning

Hej,

Någon frågade på megafonen hur man avslutar kortbetalning utan att avsluta sitt konto så jag skickade ett mail till KristenDate. Här är deras svar.

Med vänlig hälsning
Daniel

Hei!

Dersom du vil avslutte din prenumeration må du logge inn på
www.kristendate.se og trykke på "Avsluta mitt konto" i menyen til høyre.
Deretter klikker du på "Ja, ta bort mig", du vil da få opp et valg mellom å
ta bort din profil eller kun ta bort betalingen. Husk at når du tar bort
betalingen så blir profilen umiddelbart gjort gratis med de begrensninger
dette innebærer.

Vennlig hilsen
KristenDate

Visar sida 1 av 2 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Anonym
Ett tips:

Vissa banker, t ex Swedbank, har en tjänst som heter "e-kort". Det betyder att man kan skapa ett virtuellt kreditkort som är kopplat till det vanliga kreditkortet men som bara finns i datorn. Har man Swedbank så kan man ange både giltighetstid (antal månader) och maxbelopp. T ex kan man skapa ett kreditkort som gäller i tre månader och har maxbeloppet 200 kr.

Handlar man på nätet så är det ett utmärkt sätt att skydda sig. Skulle kortnumret hamna i fel händer så är både giltighetstiden och beloppet begränsat. Så även om det finns mycket pengar på kontot så kan en bedragare ändå inte komma åt ett högre belopp än man har angett.

Jag brukar genomgående använda e-kort när jag handlar på nätet, t ex på KristenDate.

Med vänlig hälsning
Daniel
Öppna profilen till huldah
Ett tips:

Vissa banker, t ex Swedbank, har en tjänst som heter "e-kort". Det betyder att man kan skapa ett virtuellt kreditkort som är kopplat till det vanliga kreditkortet men som bara finns i datorn. Har man Swedbank så kan man ange både giltighetstid (antal månader) och maxbelopp. T ex kan man skapa ett kreditkort som gäller i tre månader och har maxbeloppet 200 kr.

Handlar man på nätet så är det ett utmärkt sätt att skydda sig. Skulle kortnumret hamna i fel händer så är både giltighetstiden och beloppet begränsat. Så även om det finns mycket pengar på kontot så kan en bedragare ändå inte komma åt ett högre belopp än man har angett.

Jag brukar genomgående använda e-kort när jag handlar på nätet, t ex på KristenDate.

Med vänlig hälsning
Daniel

...........
Tack för tipset Daniel! Det var verkligen bra att få veta!
Hälsningar
Huldah
Anonym
Det här hade jag ingen aning om. Tack för tipset Daniel!
Anonym
Ojdå, inte visste jag att du tog upp min megafonfråga i forumet. Då hade jag sluppit maila KD och frågat eftersom ingen verkar veta något, inte heller står det någon tydlig text någonstans hur man gör. Det tycker jag är dåligt!
Anonym
Ojdå, inte visste jag att du tog upp min megafonfråga i forumet. Då hade jag sluppit maila KD och frågat eftersom ingen verkar veta något, inte heller står det någon tydlig text någonstans hur man gör. Det tycker jag är dåligt!

Du fick i vart fall lite motion....inte illa det inte...
Anonym

Det verkar som att e-kort hos Swedbank inte funkar för KristenDate längre. I vart fall får inte jag det att fungera när jag skulle betala sist. Men det kanske fortfarande fungerar hos andra banker. Däremot fungerar e-kort bra i andra e-handelsbutiker, men tyvärr inte alla.

Med vänlig hälsning
Daniel
Jag försökte få kontakt med KD för 3 månader sedan för att jag ville sluta betala men vara kvar som medlem. När jag inte lyckades såg jag till att det inte fanns pengar på kontot. Nu har man i efterskott dragit för alla dessa månader utan att jag fått någon valuta för pengarna!
Öppna profilen till Kalvdans
Jag försökte få kontakt med KD för 3 månader sedan för att jag ville sluta betala men vara kvar som medlem. När jag inte lyckades såg jag till att det inte fanns pengar på kontot. Nu har man i efterskott dragit för alla dessa månader utan att jag fått någon valuta för pengarna!

Du verkar inte vara den första heller. En polisanmälan är snart att föredra tror jag, eftersom detta "problem" (om nu KD ser det som ett problem) med att KD drar pengar i efterhand kvarstår trots flera användares påpekanden att KD stjäl pengar på detta sätt.
Öppna profilen till Tillit
Det i efterskott nyttjar alla prenumerationer. Man måste säga upp en betalning om betalningsansvar ska upphöra.

Men TS skriver ju hur man ska göra. Varför krångla med ett tomt kort? 
Du verkar inte vara den första heller. En polisanmälan är snart att föredra tror jag, eftersom detta "problem" (om nu KD ser det som ett problem) med att KD drar pengar i efterhand kvarstår trots flera användares påpekanden att KD stjäl pengar på detta sätt.

Ja det skapar inte nöjda kunder direkt! Om KD vill ändra och kompensera är det jättebra! Nu har dom chansen! Annars slutar det nog illa för deras del!
Visar sida 1 av 2 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista