Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2012-10-05 av Anonym.
f.d ordförande för kdu lämnar kd för sd

19-årige Zeth Arkö Gogman är journaliststudent och f.d. ordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet Söder om Söder samt riksmötessekreterare 2012. Det är dock inte i KD som framtiden finns utan i Sverigedemokraterna, menar han i en debattartikel på Newsmill idag.

http://avpixlat.info/2012/10/01/darfor-lamnar-jag-kd-for-sd/

Fd. klubbordförande i KDU: Att bedriva konservativ opinion i Kristdemokraterna är utsiktslöst. Den svenska kristdemokratin saknar ideologisk kompass, och en förnyelse av Kristdemokraterna kommer att ta mycket längre tid än det kommer att ta för partiet att åka ur riksdagen.

Jag förstår inte att inte Göran Hägglund protesterade då t.ex. det skrevs mycket och talades om att man skulle förbjuda präster att välsigna församlingen eller be en bön i kyrkan vid skolavslutningar.

Göran Hägglund som skall företräda ett kristet parti borde ju vara först med att protestera angående detta.. att gå en religion tillmötes som är emot kristendom är ju att vara antikrist istället för kristen.

Om nu inte muslimer vill gå till kyrkan och tycker det är hemskt att höra en präst välsigna församlingen eller be en bön så då är det ju fritt att låta bli att närvara vid skolavslutning i kyrkan.. men varför skall alla andra hindras från att få ta emot välsignelse och höra en präst be.. mycket egendomlig inställning.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
De e lika bra att man tar bort skolavslutningar i kyrkan. Man kan inte vara ett mångkulturellt samhälle och samtidigt påstå att bara en religion är den rätta. Man får rösta på SD om man vill bevara traditioner och kristendomen
Anonym
#2. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
De e lika bra att man tar bort skolavslutningar i kyrkan. Man kan inte vara ett mångkulturellt samhälle och samtidigt påstå att bara en religion är den rätta. Man får rösta på SD om man vill bevara traditioner och kristendomen
Ett mångkulturellt samhälle betyder inte att man tar bort traditioner och relionen i samhället.
Då blir det ju nollkulturellta.

Staten säger åt svenska skolor att inte ha reliösa inslag under skolavslutningen,
samtidigt så ger de statligt stöd till reliösa friskolor, både kristna och muslimska skolor.

Givetvisst ska vi bevara de svenska tradionerna och kristendomen.
Det finns nog inget annat land i världen som försöker förinta sig själva för att bli mångkulturellta.
Anonym
#3. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
Nu är det väl så att KD INTE är ett specifikt parti med kristna värderingar. Namnet vilseleder! MEEEEEEN man skulle ju önska att de tog steget ut och blev ett SUPERKRISTET parti där politiken verkligen utgick från 10 Guds bud!

Jag har själv jobbat för det lokalt en gång, skrivit motioner med vetenskapliga konsekvensanalyser om det medan lokala politiker förstod inte hälften av de politiska frågor som 10 Guds bud kan generera.

Meeen...så är det ju...politiken är de okunnigas hobby för att få gratis kaffe och förhandsinfo på kommunala fighter..och ett förhöjt anseende från grannar och släkt..
Anonym
#4. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
Ester!

Kan du berätta om några svenska traditioner som ÄR svenska?????
Anonym
#5. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
Falukorven
Anonym
#6. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
Hehehe...................ska citera det, nästa fullmäktige.............BG! :)
Anonym
#7. Publicerat 2012-12-13 av Anonym
Det ante mig...."Meeen...så är det ju...politiken är de okunnigas hobby för att få gratis kaffe och förhandsinfo på kommunala fighter..och ett förhöjt anseende från grannar och släkt.."
Anonym
#8. Publicerat 2012-12-14 av Anonym
Ester!

Kan du berätta om några svenska traditioner som ÄR svenska?????
Svenska julen, med julmaten, julskinka, sill, lutfisk, med mera.
Midsommarfirande.
Svenska påsken med ägg och påskkärringar.
Alla helgone helgen då vi tänder ljus på kyrkogårdarna.
Luciafirandet.
Vårt lugna sätt att vara.

Visst är det inte helt våra traditioner från början.
Men vi har gjort dom till svenska.
Likt som många andra länder.
Anonym
#9. Publicerat 2012-12-14 av Anonym
Det ante mig...."Meeen...så är det ju...politiken är de okunnigas hobby för att få gratis kaffe och förhandsinfo på kommunala fighter..och ett förhöjt anseende från grannar och släkt.."
Kaffe bjuds inte på sammanträdena i KF och anseende, hade jag INNAN jag började arbeta politiskt.
Kaffet fixar jag själv, här hemma!
Anonym
#10. Publicerat 2012-12-14 av Anonym
Jag har julat en del i Norge och där äter man liknande julbord som vi gör i Jämtland! Jag skriver Jämtland för jag tycker mig se olika lokala vanor även inom Sverige....fast vi tror vi har samma kultur i hela Sverige.

Löksillen, "lutfisken" fast nu var det bara "vit" fisk utan vitsås och med fläsk till, revbensspjäll, "pinnekött" som var revben från får stekta i ugnen på träpinnar, "mör" en fårkorv, kalvsylta och rödbetor, köttfärsbiff, fiskaladober, pateér...å så Ris a la Malta men nu heter det "Solris" och har russin i sig..och tror jag bittermandel... Deserten var småkakor och kaffe och kaksorterna var väldigt lika dem vi bakat inom släkten i Jämtland...smärformar, potatismjölskakor, rullrån, gorån m kardemumma, skurna kakor med kanel och kardemumma, mandel..

Nu måste jag nog börja med mina egna julkakor...degen skall göras dagen innan!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden