Rosie säger: Hej! Det finns ingen större välsignelse än att få uppleva Guds närvaro i sitt liv! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2012-09-16 av Anonym.
Vad är Illuminati för dig?
Som rubriken lyder. Vad tänker/tror/vet du om illuminati, som ord, orden ellersom begrepp.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2012-09-16 av Anonym
Absolut ingenting. Har inte hört de förut.
Anonym
#2. Publicerat 2012-09-16 av Anonym
OOh, sånt här intresserar mig, jag har läst och kollat en del videor som har med Illuminati att göra..
Vill du ha litet läs-och filmtips?
Anonym
#3. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Tack, men nej tack! :)
Jag har läst mycket konspirationsteorier om illuminati, men jag vet även att ordet betyder "upplyst". I kyrkliga sammanhang har illuminater historiskt sett gjort många goda insatser, och andra har varit uttalade kristna i samhällerlig ledarställning. Illuminater har även historiskt sett varit förföljda av vad jag läst.

Jag är intresserad av vad olika kristna människor har för tankar och idéer om illuminati/illuminati och varifrån ni/de har fått dessa tankar.
Anonym
#4. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Illuminati, Frimureriet, Bilderberggruppen m.m. fyller mig med fasa, efter att haft anledning, att läsa lite om det!
DEN NYA VÄRLDSORDNINGEN!!! som jobbar, bakom galleriet, för detta!

Det kommer att ha sin gilla gång. Inget vi kan göra något åt, eftersom det ingår i den sista tidens skeende.
Anonym
#5. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Hej Lugna!
Var har du läst om Illuminati? Jag håller med om att skeenden stämmer bra med profetiorna, men tycker det är konstigt att så många verkar så övertygade om att just illuminater ligger bakom NWO. Dessutom är det i mitt tycke ologiskt att ett så hemligt sällskap att ingen fakta finns att tillgå är så öppna med vad de konspirerar om att det skulle finnas utspritt över ett internet de också sägs kontrollera. Håller med om att nätet är kontrollerat, men jag vill ha mer bevis än symbolen för treenigheten och "all seing eye". Finns det ens en illuminatiorden i dagsläget?
Anonym
#6. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Jag har en 10 cm hög pappershög ang. detta och skulle kunna ge dig hur mycket material som helst ang. detta.
Tyvärrr orkar jag inte att skriva ner allt nu, men själv har jag sökt på nätet och du kan få ett par adrersser, så länge.
www.endtime.net/svensk/eliten.htm
www.alternativmedia.net/translate/harunyahya/frimurarna
www.bankrattsforeningen.org.se/Slutna/slutna2.html
www.politiken.biz/djavulskult.html
www.flammor.com/tidstecken/tidstecken097.asp

Sök på Google och du hittar massor av material.
Anonym
#7. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Tack! :)

Ja, på nätet finns ju massor, men nätet är ju kontrollerat av Illuminati enligt konspirationsteorin. ;)
jag säger inte att det inte är så, men jag tycker det är konstigt att de då skulle tillåta så mycket "sanningar" komma fram om sitt hemliga sällskap. Men tack för ditt svar, det var ju just svar jag var ute efter. :)
Anonym
#8. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Det är lätt nuförtiden att förtala också, och få många att tillsist inte ifrågasätta.
Anonym
#9. Publicerat 2012-09-17 av Anonym
Galileo Galilei var illuminat vad jag förstår, och djupt troende katolik.
Anonym
#10. Publicerat 2012-09-18 av Anonym
Det gäller, som i alla sammanhang att läsa med urskiljning. Kasta inte ut barnet med badvattnet, är ett talesätt. Bed om urskiljningens gåva att kunna bedöma vad som är gott och vad som inte är det.
I detta fall är det ett sammelsurium av äkta och falskt. Gud hjälpe oss att inte irra för lång bort. Håll dig nära Jesus!!!!!
Rosie säger: Hej! Det finns ingen större välsignelse än att få uppleva Guds närvaro i sitt liv! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen