Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-02-06 av Anonym.
Varför jag hatar Jehova
Jag är en bitter tidigare kristen som bara känner hat mot denna diktator gud. Nu kommer många säkerligen komma med invändningar att "vem är du att ifrågasätta gud? Du som bara är människa?" Det är sant jag kan bara utgå ifrån min mänskliga logik och känslor. Men utifrån dessa så ska jag förklara varför jag hatar denna gud. Men om en människa begick samma handlingar som denne Jehova så skulle även kristna ogilla den människan. Men många krstna vågar inte ifrågasätta honom av rädslan för att brinna i helvetet i all evighet. Men jag ska med några punkter här nedan förklara varför jag hatar denna gud.

1. Jehova säger ju älska mig eller brinn i helvetet i all evighet, hur ska jag kunna känna kärlek till en sådan Gud som hotar med det? Nu kommer väl vissa att säga att det är människan själv som väljer helvetet framför himmlen. Så ok lid för evigt eller älska Gud, det är alltså de enda alternativen? Man ska alltså brinna och bli torterad i all evighet bara för att man inte trodde på en Gud och gjorde några synder under en begränsad livstid? Det är inte rättvist hur man än vrider och vänder på det. Om helvetet var tidsbegränsat så skulle det åtminstonde kunna vara någorlunda vettigt. Dessutomså enligt Bibeln och många kristnas tro så går det fler människor evigt förlorade än blir räddade.

2. Jehova har enligt Bibeln inget emot slaveri.

3. Jehova är en Gud som kräver blodsoffer, vilket han inte är ensam om.

4. Jehova befallde israliterna i Bibeln att döda oskyldiga civilia, även kvinnor och barn.

5. Jehova favoriserade judarna framför andra fokslag, vilket inte gör honom till en Gud som behandlar alla lika.

Det är mina åsikter om denna tyrann, ska avsluta med att länka ett youtube klipp som ger en mer rättvis bild av Jehova.

https://www.youtube.com/watch?v=ZhgLEkgO0yo

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Det finns absolut ingen anledning till att ha invändningar mot ditt ställningstagande. Tycker mest bara synd om dig...

Men du är ju trots allt här inne på en kristen dejtingsajt. Är enda anledningen att du vill tala om för oss andra hur mycket du hatar, eller önskar du dig nått mer?

Det finns mycket som jag själv ifrågasätter och inte förstår. Trots det är min tro det dyrbaraste jag har.

Du tar upp en massa konstiga grejer som hände på Gamla testamentets tid. Är du verkligen beredd att äventyra ditt eviga väl för några så obegripliga saker som hände långt innan Jesus kom till jorden?
Anonym
#2. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Det finns absolut ingen anledning till att ha invändningar mot ditt ställningstagande. Tycker mest bara synd om dig...

Men du är ju trots allt här inne på en kristen dejtingsajt. Är enda anledningen att du vill tala om för oss andra hur mycket du hatar, eller önskar du dig nått mer?

Det finns mycket som jag själv ifrågasätter och inte förstår. Trots det är min tro det dyrbaraste jag har.

Du tar upp en massa konstiga grejer som hände på Gamla testamentets tid. Är du verkligen beredd att äventyra ditt eviga väl för några så obegripliga saker som hände långt innan Jesus kom till jorden?
Jag kommer aldrig att kunna älska Jehova, jag skulle kunna låtsas älska honom. Men det vore meningslöst då han ju har vetskap om allt. Så bättre att köra med öppna kort.
Anonym
#3. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Jag kommer aldrig att kunna älska Jehova, jag skulle kunna låtsas älska honom. Men det vore meningslöst då han ju har vetskap om allt. Så bättre att köra med öppna kort.
Skulle du kunna älska Jesus då? Efter det du vet..
Anonym
#4. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Jag kommer aldrig att kunna älska Jehova, jag skulle kunna låtsas älska honom. Men det vore meningslöst då han ju har vetskap om allt. Så bättre att köra med öppna kort.
Bra att du kör med öppna kort. Tala om för honom precis hur du känner. Han tål att höra det.

Vänd honom bara inte ryggen!
Anonym
#5. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Skulle du kunna älska Jesus då? Efter det du vet..
Kanske... om jag blev övertygad om att det verkligen hänt. Vilket man aldrig kan vara 100% säker på. Det heter ju trots allt tro.
Anonym
#6. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Bra att du kör med öppna kort. Tala om för honom precis hur du känner. Han tål att höra det.

Vänd honom bara inte ryggen!
Ja jag får säga det till honom, så får jag se om jag får en blixt i huvudet eller inte.
Anonym
#7. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Kanske... om jag blev övertygad om att det verkligen hänt. Vilket man aldrig kan vara 100% säker på. Det heter ju trots allt tro.
Det du hatar i trådstarten, de 5 punkterna, tror du att det har hänt?
Anonym
#8. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Det du hatar i trådstarten, de 5 punkterna, tror du att det har hänt?
Jag vet ärligt talat inte, men oavsett om Jehova finns eller inte så ogillar jag honom. Man kan ju känna hat mot fiktiva karaktärer med om man ser en film eller läser en bok eller så.
marbell
#9. Publicerat 2016-02-06 av marbell
Han älskade mig, som var en av de mest orrättvisa människor på jorden och älskar dig också.
Anonym
#10. Publicerat 2016-02-06 av Anonym
Jag vet ärligt talat inte, men oavsett om Jehova finns eller inte så ogillar jag honom. Man kan ju känna hat mot fiktiva karaktärer med om man ser en film eller läser en bok eller så.
Då kanske samma sak gäller Jesus, honom kan du på samma sätt älska oavsett om det hänt eller ej.

Antar vi nu att detta har hänt, hela rubbet från början till slut, så sätter du hatet först och blundar för den kärlek du fått som en försoningsgåva.
Gud.. om han nu finns.. vill nu älska dig, inte hata dig.
men du vill hata.. utifrån det du väljer att se..
Är det en riktig tolkning av det du säger?
Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen