Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-11-25 av Anonym.
Uppdrag granskning-Livets ord
Vädigt intressant med uppdrags granskning idag!

http://www.svt.se/ug/chatta-med-reportrarna-bakom-reportaget-12

"Cash is king"

Glorian fick sig visst en törn!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-11-25 av Anonym
Det lilla jag kollade på angående när reportern stormade in och ställde frågor, det säger absolut ingenting, det är typiskt media att förstora något som inte ens bevisats, och ''lilla sötnos'' har de använt som att försöka göra Ulf till ett monster.

Vad har egentligen för vattentäta argument?
Anonym
#2. Publicerat 2015-11-25 av Anonym
Nu får du titta på hela programmet.
Anonym
#3. Publicerat 2015-11-25 av Anonym
Det lilla jag kollade på angående när reportern stormade in och ställde frågor, det säger absolut ingenting, det är typiskt media att förstora något som inte ens bevisats, och ''lilla sötnos'' har de använt som att försöka göra Ulf till ett monster.

Vad har egentligen för vattentäta argument?
Förslag: Titta på programmet innan du kommenterar!
Det är ett pastorspar+två pastorer som hävdar graverande/intressanta saker. Berättelserna överensstämmer ganska väl.
ferguson
#4. Publicerat 2015-11-25 av ferguson
Ja vad säger man, typ villfarelse vad gäller ekonomi...............
Anonym
#5. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Detta med pengarna är inte chockerande, Ulf har inte predikat Guds ord angående detta, han har förvridit ordet för att få folk att ge mer.
Vad Ulf, Joel Osteen, Benny Hinn m.m. predikar är ett 'Prosperity Gospel'.

Än värre angående Benny är att han låtsas att folk blivit helade för att dra till sig mer uppmärksamhet och så ännu mer pengar.
Där det sagt att de typ inte gett nog med pengar, för om de gjort det så hade de blivit helade.

Stackars kristna som går på detta..
Anonym
#6. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Förslag: Titta på programmet innan du kommenterar!
Det är ett pastorspar+två pastorer som hävdar graverande/intressanta saker. Berättelserna överensstämmer ganska väl.
Kontra förslag: okej.
Anonym
#7. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Och nu ska Dagen och Världen idag "snöa in på Ekman" Men som sagt, tidningarna verkar nästan enbart syssla med populism. Sätt dit Ekman mf l om det går annars strunta i det.......tycker jag
Anonym
#8. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Jag har inte hunnit kolla, men sätter in en länk för den som vill se den oklippta versionen av samtalet med nye pastorn. Jag är inte förvånad om Ulf tagit ut mer än vad han ska. Han var en avgud/ad på Livets Ord en smula för mycket. Jag kommer inte att läsa hans nya bok. Ulf är passé i mina ögon.

http://blog.livetsord.se/
Anonym
#9. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Anonym
#10. Publicerat 2015-11-26 av Anonym
Vissa säger att Ulf har varit kristen, jag själv är osäker..

Alla kan gå fel och bli förblindade av sina begär, men Ulf predikade tidigt det obibliska 'framgångsEvangeliet'
Och sedan så erkännde han väl att han med sin fru mer eller mindre dragits åt den Katolska Kyrkan under 10-15 år..?

Allt detta låter som en man som personligen aldrig känt Jesus, jag vet ej, men det känns som det..

Att nu Kong Hee har åkt fast för att ha använt 300 miljoner av församlingens pengar åt sin fru, (vilket de sade på teven att Ulf profeterade om, d.v.s om Kong Hees frus sång karriär)
Alltså det känns som allt bara varit en lögn, för att de själva skall föda sina egna begär.

MEN JAG UTESLUTER ALDRIG ATT DE FALLIT FÖR SYND, jag tar bara upp det som får en att tänka..
300 MILJONER och de tänker inte: 'oj detta kankse inte är så smart..'