Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-10-05 av Anonym.
Sett från ovan.
Det slog mig en sak. När Gud blickar ner på oss måste Han väl bli förtvivlad! Förutom all annan oreda och synd så vandrar hans människobarn fram över klotet för att finna en plats att vila sin kropp och själ på. För Gud existerar väl inga illegala människor. Inga murar och taggtråd. Bara Hans underbara skapelseverk. Hur ska vi förklara allt vi ställt till med??

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-10-05 av Anonym
Tror du verkligen Gud kan bli förtvivlad? :O
Det är en känsla av att inte kunna göra något..

Allt jag kan säga är: ''Jesus köpte mig fri!'' :D
Anonym
#2. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Den fria viljan. Följer man inte Guds ord Bibeln, så kan det gå illa.
Anonym
#3. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Han blir bedrövad och tänker "ännu en liten tid"....... Tror jag.
Anonym
#4. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Det slog mig en sak. När Gud blickar ner på oss måste Han väl bli förtvivlad! Förutom all annan oreda och synd så vandrar hans människobarn fram över klotet för att finna en plats att vila sin kropp och själ på. För Gud existerar väl inga illegala människor. Inga murar och taggtråd. Bara Hans underbara skapelseverk. Hur ska vi förklara allt vi ställt till med??
Självklart gör det det.

Om jag är hemma hos dig och du kommer på mig med att bryta dina regler som tex om jag ritar på väggen, och jag inte lämnar ditt hem när du ber mig så är jag hos dig illegalt.

Om jag går hem till någon utan lov är jag också där illegalt. Det finns dock undantag, som om du tex är vilse och håller på att frysa ihjäl: då får du gå in i mitt hem även om jag inte är hemma. En illegal människa är en människa som bryter mot lagen.

Herren vet allt vad vi ställt till med. Vissa av oss har haft onda motiv och vissa av oss goda i det vi gjort.
Anonym
#5. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Självklart gör det det.

Om jag är hemma hos dig och du kommer på mig med att bryta dina regler som tex om jag ritar på väggen, och jag inte lämnar ditt hem när du ber mig så är jag hos dig illegalt.

Om jag går hem till någon utan lov är jag också där illegalt. Det finns dock undantag, som om du tex är vilse och håller på att frysa ihjäl: då får du gå in i mitt hem även om jag inte är hemma. En illegal människa är en människa som bryter mot lagen.

Herren vet allt vad vi ställt till med. Vissa av oss har haft onda motiv och vissa av oss goda i det vi gjort.
Nej för Gud är ingen av oss illegal invandrare på Hans egen jord!
Anonym
#6. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Nej för Gud är ingen av oss illegal invandrare på Hans egen jord!
Givetvis inte. Han har själv gjort oss till folk och nationer på jorden. Inte så att vi för den skull bör hålla strikt på den punkten (kärleken går alltid först, och nationerna på jorden är en bild av samfunden i himlen), men Han har i vilket fall gjort det så.
Anonym
#7. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Jag tror Gud är rätt bedrövad på oss emellanåt. I GT bedrövas Han många ggr över vad som Israel gör. Vi är skapade till Hans avbild och vi har känslor och är inga robotar, alltså har Gud känslor precis som Jesus grät då Lazarus var död. Även om Jesus visste att Lazarus skulle uppväckas. Gud är inte en stengud, känslor är inte synd när man är rättfärdig. Det finns inga skiftningar i Gud mellan mörker och ljus och den Helige Ande genomsöker Hans väsen. Men många ggr ångrar Gud sig i GT när folket klantar sig, men gör bot. Jag är glad Gud är en god Gud, tänk om vi vore födda in i en ond värld där Satan var gud. Istället har vi en god Gud och en ljus framtid i Jesus!

Det finns inga illegala människor i Guds värld. Det är vi människor som sätter etiketter. Jag tror Gud är den ende som vet hur flyktingsituationen i världen ska lösas i en orättfärdig värld. Jag personligen tycker att kaos bäst beskriver situationen och jag har definitivt ingen lösning. Det är inte rätt att människor med pengar kan fly och inte fattiga.
Snöflingan
#8. Publicerat 2015-10-06 av Snöflingan
Jag tror Gud är rätt bedrövad på oss emellanåt. I GT bedrövas Han många ggr över vad som Israel gör. Vi är skapade till Hans avbild och vi har känslor och är inga robotar, alltså har Gud känslor precis som Jesus grät då Lazarus var död. Även om Jesus visste att Lazarus skulle uppväckas. Gud är inte en stengud, känslor är inte synd när man är rättfärdig. Det finns inga skiftningar i Gud mellan mörker och ljus och den Helige Ande genomsöker Hans väsen. Men många ggr ångrar Gud sig i GT när folket klantar sig, men gör bot. Jag är glad Gud är en god Gud, tänk om vi vore födda in i en ond värld där Satan var gud. Istället har vi en god Gud och en ljus framtid i Jesus!

Det finns inga illegala människor i Guds värld. Det är vi människor som sätter etiketter. Jag tror Gud är den ende som vet hur flyktingsituationen i världen ska lösas i en orättfärdig värld. Jag personligen tycker att kaos bäst beskriver situationen och jag har definitivt ingen lösning. Det är inte rätt att människor med pengar kan fly och inte fattiga.
Håller med... Det finns stunder då jag önskar att man inte kände så mycket, för visst känns det när man ser all olycka... Samtidigt genom olyckan ser man också kärleken. Kärleken till sin medmänniska ska inte glömmas bort. Den kan enbart växa till våra medmänniskor...
Anonym
#9. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Vi har inte ställt till det.
Det är inte vi som krigar.
Dessutom gör vi så gott vi kan.
Vissa tycker det är helt okej att tvinga människor att fly över havet i gummibåtar och åka i lastbilar för de ska få hjälp. Andra tycker att man ska hjälpa på plats eller i närområderna, och dom får ofta skäll. Dom som tycker att man borde stoppa kriget blir ofta hånade.
Det enda som räknas i slutändan är om man tror på Jesus eller inte, inte hur god man har varit. Gud förlåter oss för våra synder.
Anonym
#10. Publicerat 2015-10-06 av Anonym
Tänker på den engelska komedifilmen om människor som står vid himmelporten och vill komma in. Alla som bara gjort goda gärningar kom inte in. Men den sista som inte gjort så mycket gott men som trodde på Jesus, han kom in till himmelen.

Nån som vet vad filmen heter?
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen