Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2012-07-16 av Anonym.
Hur utseendefixerad är du?
Frågan är nog personligt ställd såklart.

Såg att det var någon som uppe i det där utropsfälte (terminologi) undrade över om det var någon idé att vara kvar här och att det var lika svårt att få kontakt som på Solid.se

Jag vet inte vad som är fallet såklart. Jag har INGEN panik själv men hur resonerar ni? Både män och kvinnor alltså. Vad är viktigast för er? En man med goda egenskaper och alldagligt utseende eller en man som är lite shady och skitsnygg? Till männen... vad gäller för er? Skönhet före inre kvalitéer? Undergivenhet mot självständighet?

Vad är det som får just DIG att titta på en profil lite extra?

För mig är det något som skrivs som tilltalar mig. Något som kan hjälpa mig utvecklas som människa och som kristen. Humor, glädje och ett aktivt liv med många intressen. Någon som är självständig och som inte sitter fast i mig som en siamesisk tvilling.

Intressant tycker jag, svara gärna?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Nu har jag skrivit i min profil att jag inte söker aktivt efter kärleken. Men visst är den välkommen om den knackar på dörren!

I mina ögon är det självklart de inre kvaliteterna som är viktigast. Och hur (i mitt fall) han uttrycker sig. Men jag kan inte påstå att utseendet inte betyder något. För inte kan jag vara tillsammans med någon som jag finner motbjudande!

Nu skriver du som exempel alldaglig. Skönhet ligger ju i betraktarens ögon. Vilket jag absolut kan hålla med om. Men det finns de människor som enl samhällets normer är direkt "fula" till det yttre. De har säkert svårare att fånga intresse hos andra.
För som man säger: Det yttre fångar intesset och det inre håller det kvar. Visst är det så om jag går till mig själv!
Anonym
#2. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Om man ska prata om önskvärda egenskaper hos en potentiell partner passar inga sjukspensionärer mig. Då jag själv är heltidsarbetande och i en aktiv ålder i livet. Resa och uppleva är en drivkraft i sig Och annat kul man kan hitta på...
Anonym
#3. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Tyvärr göre sig väl en sjukpensionär inget besvär över huvud taget. Jag menar, aktiv eller ej, vem vill ha en sån?
Anonym
#4. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Om man ska prata om önskvärda egenskaper hos en potentiell partner passar inga sjukspensionärer mig. Då jag själv är heltidsarbetande och i en aktiv ålder i livet. Resa och uppleva är en drivkraft i sig Och annat kul man kan hitta på...
Så om det skulle dyka upp en sjukpensionär med just den personlighet som du alltid längtat efter, då skulle du dissa honom för att ni kanske inte kan åka på safari i Kenya och sånt tillsammans?
Anonym
#5. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Nej det är bättre man har en hund. Alla våra krav och fördomar kan stoppa oss. Inte konstigt man är singel. Jag vill ha en rik kvinna ( God för minst 100 miljoner euro ), snygg som jag, smart som jag, humoristisk som jag, gilla laga mat så jag slipper svälta. Men mest av allt skall hon acceptera alla mina 1000000000000 tals fel och brister. Och skön och vacker är jag i min skapares ögon. Det finns dem som tycker jag är snygg det är dem på blindas riksförbund.. Ha de bra
Anonym
#6. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Smaken är ju olika för olika människor.En del yttre en del inre.För mig är det ögonen något i blicken en värme.Sen är det naturligtvis personligheten hur han beter sig mot mig och andra.Jag letar inte efter någon perfekt eftersom jag inte själv inte är det "ler".Men roligt om man har någorlunda samma inställning till livet och befinner sig i samma fas.
Anonym
#7. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Här håller jag med sessan.
Någorlunda samma intressen, inställning till livet och vara i liknande fas i livet. Känns viktigt för mig.
Naturligtvis är ingen perfekt. Därför är det särskilt viktigt anser jag att finna någon som är någorlunda kompatibel med mig och mitt leverne. Jag tänker inte be om ursäkt för det.

Visst är det sant att man ska kunna jämka och samspela med varandra. Men inte är det meningen att den ena parten måste förändras för att den andra ska vara nöjd. Då blir ingen lycklig. Sådant har jag sett på nära håll och vill inte uppleva det igen. Då är jag hellre ensam med katten resten av livet...
Dessutom står inte safari till Kenya särskilt högt på min önskelista över resor
Anonym
#8. Publicerat 2012-07-16 av Anonym
Nej visst, en viss kompatibilitet i inriktning och livsfas behövs förstås. :) Och vad gäller utseende är ju detta inte bara en fråga om att vara bildskön. För mig spelar t.ex. längden en ganska stor roll; är skillnaden för stor på den punkten blir det jobbigt!
Anonym
#9. Publicerat 2012-07-17 av Anonym
Hmm Mr Perfekt söker Miss Perfekt. Dem gifte sig och fick barn. I deras familj var allting perfekt. Deras barn fostrades till att vara perfekt. Men en dag fick dem besök av någon avlägsen släkting som inte var så perfekt i allas ögon. Familjen perfekt fick fullt upp. Den avlägsna släktingen hade så många fel och brister och var därför inte gift. Vem ville gifta sig med honom tänkte familjen perfekt? Han som är si och så. Men en dag så hände det att han var på ett cafe och där fick han syn på något intressant. Och den inte perfekta släktingen fann sin blivande i en inte perfekt miljö. Och dem gifte sig och levde lyckliga i alla dar...
Anonym
#10. Publicerat 2012-07-17 av Anonym
Hej,ja jag tror utseende är viktigt för de flesta,därför är jag evig singel Eller måste man vara intellektuell Tar man sin kristna tro på för allvarligt,betrakats man för torr religiös Eller är man sig själv barnslig eller våga visa svagheter och vara kännslig då funkar det inte heller att finna en livskamrat...
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden