Kvinnan har enbart rätten att besluta om det blir en abort eller ej tycker jag.
Om det sen är rätt eller fel det beror på omständigheterna kring det hela.
Mot abort: Jag håller inte med dig om att en bara kvinnans situation ska avgöra om det är rätt med abort. Om ett barn försämrar en kvinnas liv får man inte döda barnet, lika lite som man kan döda vuxna som gör det jobbigare att leva. Det är bättre om det blir lättare för folk att adoptera barn.
Bibeln förbjuder mord så frågan är snarast vid vilken tidpunkt börjar en människa vara en människa som man inte får döda. Blir man människa först vid befruktningen, senare när fostret börjar se mänskligt ut eller vid födelsen?
För abort: Jo, livet börjar vid befruktningen men är det en människa då? Jo cellerna är mänskliga meeen...
Man dödar mänskliga levande celler även genom att skrubba av celler från ryggen när man duchar eller när man tar blodprov.
Jag kan tänka mig att abort under den första månaden inte medför att man bryter mot något religiöst förbud mot mord.
Trots att jag har en uppfattning om abort vill jag inte tvinga på någon annan den och inte heller vill jag skuld/skambelägga dem som gjort abort. Var och en har ansvar för sitt liv (inför Gud) och tar beslut efter sina värderingar.