Kärlek säger: Gud är den samme i går idag och i all evighet. Amen.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-07-28 av Anonym.
Illuminati finns på FB.
Appropå konspirationsteorier. Illuminati finns på FB. Någon som begriper vad Illuminati är? Om man tjänar multum kan man bli medlem tydligen. Och det som betraktas som satanstecknet är konstigt nog "jag älskar dig" på teckenspråk.

https://www.facebook.com/illuminatiam?fref=ts

https://youtu.be/8yncL0sXpiU

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-07-28 av Anonym
Det florerar mycket teorier om illuminati. Jag vet inte mycket om detta, men jag har vissa tankar om det. Först:

Herren sa tidigt till mig att jag är "illuminati". Vad det betyder vet jag faktiskt inte, egentligen. Själva ordet betyder bara "upplyst".

Antikrist är principen Judas. Judas, förrädarprincipen, lärjungen som deltog i den sista måltiden men sedan förrådde Herren till de skriftlärda och fariséerna.

Lite tankar om detta:
Jag har några gånger stött på människor som "talar olika språk". Alltså talar på sätt jag förstår, och de förstår mig, fast på språk andra inte uppfattar.
Vissa gånger har det handlat om personer som visserligen talar om Jesus, men har en gud de säger är större än Jesus Kristus. De säger alltså att de tillber en annan gud än Jesus Kristus.
Jag antar att det jag försöker säga är: Illuminati är att tala och förstå "språk i språken". Det är dock inte Herren som sagt detta, det är bara en slutsats jag dragit.

Sedan har ordet använts på olika ordnar i historien, även till dags dato.
Anonym
#2. Publicerat 2015-07-29 av Anonym
Det börjar bli aningens läskigt här på forumet nu.. iaf för en gammal tant som jag..

Minns gamla Sjunde - hederliga, konspirationsfria, verbala brottningsmatcher med Bibeln som arena och lutherska präster vid domarbåset.. och moderator som räknade ner vid knockout.
En och annan frimurar-fantast dök väl upp, men försvann lika fort i mängden..

Jaja, det var ljusa tider det.. i mörkret.

Anonym
#3. Publicerat 2015-07-29 av Anonym
Illuminati är en grupp människor som arbetar för satan målet är antiskrists rike, d.v.s att förbereda världen för det.
Att säg att de är på facebook låter konstigt, de samlar nog information om allt för att hålla sig på toppen, skulle jag tro..

Jag hörde det för många år sedan d.v.s att det var en satanist som uppfann teckenspråket, och kärleks tecknet är gjort med ett dolt motiv, d.v.s man gör tecknet för den två hornade.
Alltså tecknet är då gjort för att hylla den onde.

Det tecknet gör ofta ofta inom hårdrocken, och det är inte en slump att det görs inom sådan musik, och nästan int existerande bland mild musik genre.
Anonym
#4. Publicerat 2015-07-29 av Anonym
Det börjar bli aningens läskigt här på forumet nu.. iaf för en gammal tant som jag..

Minns gamla Sjunde - hederliga, konspirationsfria, verbala brottningsmatcher med Bibeln som arena och lutherska präster vid domarbåset.. och moderator som räknade ner vid knockout.
En och annan frimurar-fantast dök väl upp, men försvann lika fort i mängden..

Jaja, det var ljusa tider det.. i mörkret.

Jag minns det. En och annan hade dubbla profiler och satt och förde dialog med sig själv.... Nu tror jag ju inte på sådant jag inte själv undersökt och funnit vara sanning och det är väl därför jag sover så bra på nätterna.
Gamla tanter kan vara av pantersort.
Anonym
#5. Publicerat 2015-07-29 av Anonym
Kan det röra sig om något lurendrejeri på FB? Någon som sitter och säljer medaljonger i Illuminatis namn? Alltid är det väl några som köper det (!). Plötsligt inget hemlighetsmakeri verkar väl skumt! Var icke rädda för mörkret. Tänd ett ljus.
Anonym
#6. Publicerat 2015-07-30 av Anonym
Det börjar bli aningens läskigt här på forumet nu.. iaf för en gammal tant som jag..

Minns gamla Sjunde - hederliga, konspirationsfria, verbala brottningsmatcher med Bibeln som arena och lutherska präster vid domarbåset.. och moderator som räknade ner vid knockout.
En och annan frimurar-fantast dök väl upp, men försvann lika fort i mängden..

Jaja, det var ljusa tider det.. i mörkret.

----------------------------------------------------------------
Jag vill nog inte hålla med om att jag kommer med mörkret till KD. Jag har alltid ställt frågor och jag försöker följa med vad som händer. Gud är inte rädd för mina frågor. Han är van. Min kristna lågstadielärare påpekade under ett kvartsamtal att jag ställde frågor om kristen tro hon inte kunde besvara.

Jag tycker mycket om musik, men jag är inte road av Nicki Minajs dyrkande av sin bakdel, Rihannas alltid mer eller mindre halvnäckande uppenbarelse, twerkande Miley Cyrus och mystiska handtecken eller Oprah Winfreys alternativ till kristendom. Läste en kristen bok om fenomenet New Age, den nya tidsåldern.

Jag är inte rädd för att ställa frågor om mörkret. Jag är rädd för att missa mörkret. Jag vill inte sitta och lyssna helt ovetande till en Lucifer/Satans anhängare som sjunger eller har en pratshow. Jag tror inte det är nyttigt. Försökte kolla Game of throne första avsnittet, höll ut i femton minuter. Tre minuter vid ett senare tillfälle då den blonda kvinnan käkade upp sin brors hjärta. Ingen mer Game of thrones för mig, tack.

Beyonce ståtar med en ring av Bahpomet. En sedermera adventist råkade i sin ungdom hålla på att bli upptagen i en "kyrka" där han lovades framgång om han dyrkade Lucifer som var förfärligt missförstådd. Roger Morneau hette han, intressant läsning. Jag läste i min gröna ungdom ut hela Isfolket av Margit Sandemo, jag och en kompis var galna i dem. Jag blev illa till mods när Lucifer dök upp och var just otroligt missförstådd, men intalade mig att det var ju bara fantasier. Sista boken berättade Margit verkligheten. Om seanser då Lucifer dök upp, underskön och missförstådd. Att jagas av något ont i mardömmar om att skriva klart böckerna. Brösarps backar trodde jag hon hade sett, jag har varit där och det stämde exakt. Nej, hon har beskrivit det hela korrekt trots hon aldrig varit där vilket hon också tog upp mm. Har inte läst en bok av henne sedan dess.

Beyonce är blyg men erkänner öppet att hon intas av Sacha Fierce som inte är rädd för något då hon går ut på scen. Denzel Washington (till min besvikelse) pratar om att han bad andar om hjälp att spela in en svår scen. Och så kan jag hålla på ett bra tag till.

Jag vet inte hur det hänger ihop med Illuminati helt och hållet, vad som är myt eller sanning. Jag tar gärna mer info från andra som vet mer.

För övrigt försöker jag som de flesta kämpa på som kristen och vara ett ljus med Guds hjälp.
Anonym
#7. Publicerat 2015-07-30 av Anonym
Det florerar mycket teorier om illuminati. Jag vet inte mycket om detta, men jag har vissa tankar om det. Först:

Herren sa tidigt till mig att jag är "illuminati". Vad det betyder vet jag faktiskt inte, egentligen. Själva ordet betyder bara "upplyst".

Antikrist är principen Judas. Judas, förrädarprincipen, lärjungen som deltog i den sista måltiden men sedan förrådde Herren till de skriftlärda och fariséerna.

Lite tankar om detta:
Jag har några gånger stött på människor som "talar olika språk". Alltså talar på sätt jag förstår, och de förstår mig, fast på språk andra inte uppfattar.
Vissa gånger har det handlat om personer som visserligen talar om Jesus, men har en gud de säger är större än Jesus Kristus. De säger alltså att de tillber en annan gud än Jesus Kristus.
Jag antar att det jag försöker säga är: Illuminati är att tala och förstå "språk i språken". Det är dock inte Herren som sagt detta, det är bara en slutsats jag dragit.

Sedan har ordet använts på olika ordnar i historien, även till dags dato.

Om du har möjlighet får du gärna beskriva mer för jag är inte helt säker på att jag förstår. Du menar inte tungomålstal när du beskriver olika språk?
Anonym
#8. Publicerat 2015-07-30 av Anonym
Illuminati är en grupp människor som arbetar för satan målet är antiskrists rike, d.v.s att förbereda världen för det.
Att säg att de är på facebook låter konstigt, de samlar nog information om allt för att hålla sig på toppen, skulle jag tro..

Jag hörde det för många år sedan d.v.s att det var en satanist som uppfann teckenspråket, och kärleks tecknet är gjort med ett dolt motiv, d.v.s man gör tecknet för den två hornade.
Alltså tecknet är då gjort för att hylla den onde.

Det tecknet gör ofta ofta inom hårdrocken, och det är inte en slump att det görs inom sådan musik, och nästan int existerande bland mild musik genre.
Det verkar finnas en hel drös med handtecken som ska hylla Illuminati och djävulen. Att hårdrockare gör "horntecknet" är jag medveten om, men sedan har jag sett Obama göra det liksom ett flertal andra jag inte förknippar med satansdyrkare. Det är mystiskt med dövhandspråket, att det just är samma. Men det heter ju djävulen är lögnens fader, så visst kan det ha roat honom att smyga in tecknet i dövspråket.
Anonym
#9. Publicerat 2015-07-30 av Anonym
Kan det röra sig om något lurendrejeri på FB? Någon som sitter och säljer medaljonger i Illuminatis namn? Alltid är det väl några som köper det (!). Plötsligt inget hemlighetsmakeri verkar väl skumt! Var icke rädda för mörkret. Tänd ett ljus.
Jag undrar också. Men de har svarat i kommentarerna till det andra klippet att kvinnan sprider lögner om Illuminati. Deras reklamvideo på slutet av det klippet är lite illavarslande. Vi kommer att ta hand om dig...
Anonym
#10. Publicerat 2015-07-31 av Anonym
Det verkar finnas en hel drös med handtecken som ska hylla Illuminati och djävulen. Att hårdrockare gör "horntecknet" är jag medveten om, men sedan har jag sett Obama göra det liksom ett flertal andra jag inte förknippar med satansdyrkare. Det är mystiskt med dövhandspråket, att det just är samma. Men det heter ju djävulen är lögnens fader, så visst kan det ha roat honom att smyga in tecknet i dövspråket.
Många/vissa tror att Obama är en del av Illuminati, så om han gör tecknet/tecken så är det inte förvånande..
Kärlek säger: Gud är den samme i går idag och i all evighet. Amen.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen