KristenDate fortsätter att vara en 100% gratis tjänst under 2013, läs mer här!
Registrera dig gratis här
JESUS FÖR EVIGT
JESUS FÖR EVIGT säger: Jesus först sen min livs partner känns o verklig är så otrolig lycklig tack Jesus ännu gång
Skriv i megafonen

Forum >> Kärlek och relationer >> Debatt

Anonym

Telefonnummer

Jag vet inte riktigt om den här tråden passar in just här men hittade inget bättre ställe :)

Blir lite fundersam på dessa män som skriver ett första brev och lämnar ut sitt telefonnummer bara så där....
Kanske passar det någon ,men inte mig. Om intresse finns så kommer ju det naturligt senare.
Är väl gammaldags av mig som vill skrivas först ett tag för att se om ev tycke uppstår.
För mig är dessa telefonnummer bara bortkastad tid.

Vad tycker ni andra?
Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Anonym
Nä, i ett första brev (eller andra-tredje-fjärde för den delen...) skulle jag tycka att det var lite väl "offensivt" och desperatdoftande....
Anonym
Holder med dig..jeg ringer aldrig upp någon som skickar sitt nummer direkt ändå. Men, tydligen ser integriteten olika ut här på nätet. Visst måste det finnas nån nyfikenhet/intresse innan man (jeg) önsker å lyfta på luren  

Lycka till vidare här på Kritsendate!!
Anonym
Det finns förstås folk även på en sådan här uttalat kristen sida som rör sig ute i periferin för vad som kan betraktas som någorlunda seriöst... Man bör nog tyvärr även räkna med de som bara är ute efter en sak också. 

Tror att det här är något som man tråkigt nog får räkna med på kontaktsidor. Konsten är väl att lyckas hålla isär de som inte är något att ha från dem som är det. 
Anonym
Anonym
Hej jag respektarar din åsikt och förstår att du känner så.Vill bara säga att personen som ger dig sitt nummer kankse ser det från en  annan synvinkel.Vissa människor är helt enkelt handlingsmänniskor de har svårt att vänta på att saker ska ske gärna ska det ske i går.Därför vill de inte maila allt för länge innan de talar i telefon och det samma  med att träffas.De behöver inte alls ha någon skum agenda.De upplever inte att genom att ge sitt tel värre än att de kommer fram på bussen och talar med dig.De vill helt enkelt lära känna dig och det bästa sättet är att tala i telefon eller att träffas.

Guds frid
Anonym
Tack för era synpunkter! Intressanta svar. Visst ser man saker ur olika synvinklar. Människor är ju olika och agerar på olika sätt.
Tack för era svar :-)
Anonym
Visst är man olika som person och kan lämna sitt telnr till någon man är säker på inte är någon oseriös profil.
MEN jag blir skrämd av den naivitet jag ser i gästböckerna där man lägger ut namn eller telnr - eller både ock - rätt ut till allmänheten!
Jag vill uppmana till större försiktighet och att man lär känna den andre parten något bättre innan man sedan byter namn & telnr i ett personligt brev. Så är chansen mindre att man råkar illa ut.
Anonym
mitt telefon nummer är 112 fråga efter swedenman så kopplar dem upp dig :-). Skämt åsido man bör vara försiktig med vem man ger sitt nummer även som kille det vet jag av erfarenhet..  Först måste man bygga upp en relation där man känner sig tryg med vederbörande. 
Anonym
alla ska göra så som de känner.. egentligen om man nu vill ge ut sitt nummer så är det nog smartare att ge ut det i ett personligt brev..
Anonym
nummer är nog inte det bästa att ge ut vid första bästa tillfälle... det som ligger närmst är ju att skriva sen kommer det när båda känner att det känns bekvämt... att ge ut en hotmail och sen skriver lite väl mycket detaljer som gör att man tycker "vad är detta för person" är inte heller så roligt... men är man på nätet får man ta "människor med en nypa salt" vissa kan ha ett dolt handikapp och inte riktigt vet hur man gör inom dating... det kan vara mycket... 
Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista