Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-03-17 av Anonym.
"Månen vändes i blod" i våras, Jesus kommer på Fredag
Ja, iaf om man ska tro att blodmånen i våras var ett tidstecken.

På Fredag ska det enligt uppgift bli solförmörkelse. I konsekvensens namn bör då alltså Jesus komma "på himlens skyar" rent bokstavligen på Fredag om man ska tro på att Uppenbarelseboken ska tolkas på det viset.
"... ska månen vändas i blod och solen inte ge något sken. Då ska man se Människosonen komma på himlens skyar..."

Själv läser jag UB på ett helt annat vis.

Ni som menar att blodsmånen var ett tidstecken, tror ni att Jesus kommer på Fredag? Om inte; Hur kommer ni att tolka UB därefter?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-03-17 av Anonym
Om du talar om Upp 6:12 så handlar den om Jordens undergång, inte om The Rapture.


Läs upp 6:12-16


Anonym
#2. Publicerat 2015-03-17 av Anonym
Om du talar om Upp 6:12 så handlar den om Jordens undergång, inte om The Rapture.


Läs upp 6:12-16


Jag talar inte om något specifikt i Bibeln, utan mer om detta med att blodsmånen av många tros vara ett tidstecken.

Vilken betydelse tillmäter du solförmörkelsen på Fredag? Tror du att världen går under då, på Lördag eller så... eller när?
Anonym
#3. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
Att med"jordbävningar" i Ordet;
betecknas med hänsyn till kyrkans tillstånd (dvs människan i denna), all separation eller bortryckande från Himmelskt gott och sant

Att "solen" som förmörkas;
betecknar att det inte längre kommer finnas någon kärlek till det goda kvar från Herren, i församlingen

Att "månen" ej längre skall giva sitt sken/vänds i blod;
betecknar att det ej kommer finnas någon tro kvar, (eftersom det ej finns någon människokärlek kvar - vilket är en grundförutsättning för tro ) och att våld utföres på tron i och med frånskiljandet av godheten

Att "stjärnorna" skall falla ner på jorden;
betecknar att all kunskap om himmelskt gott och sant faller ned till ett lägre naturligt plan (kallat: "jorden") i människan

Att Herrens kommande i "himlens skyar";
betecknar Herrens ankomst i Ordets bokstavsmening (i skenbarhet)

Att Herrens kommande med "makt och stor härlighet";
betecknar Hans öppnande av den i n r e meningen i Ordet, inom människan (kyrkan), eftersom all makt och härlighet ligger däri

Precis som naturliga moln täcker himlen och ej av-slöjar vad som finns bakom, så skyddar Ordets bokstavsmening dess inre mening, för att ej människan av ond vilja skall sänka sig ned i trons sanningar och vanhelga allt av Himmelskt gott och sant
Detta är numera anordnat av Herrens Gudomliga Barmhärtighet, här beskrivs dock ett sådant vanhelgat tillstånd i Uppb 3:15:

"Jag känner dina gärningar, du är varken varm eller kall. Jag skulle önska du vore varm eller kall"
Anonym
#4. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
Jag talar inte om något specifikt i Bibeln, utan mer om detta med att blodsmånen av många tros vara ett tidstecken.

Vilken betydelse tillmäter du solförmörkelsen på Fredag? Tror du att världen går under då, på Lördag eller så... eller när?
Det står att det skall typ ''vändas i blod'' så ''blodsmånen'' kan vara ett tidstecken, så som åar, sjöar, etc som helt plötsligt blivit blodsröda.

''Vilken betydelse tillmäter du solförmörkelsen på Fredag? Tror du att världen går under då''
Absolut inte, det är inte efter Guds ord.

Jorden går under efter tusenårsriket.
Anonym
#5. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
Det står att det skall typ ''vändas i blod'' så ''blodsmånen'' kan vara ett tidstecken, så som åar, sjöar, etc som helt plötsligt blivit blodsröda.

''Vilken betydelse tillmäter du solförmörkelsen på Fredag? Tror du att världen går under då''
Absolut inte, det är inte efter Guds ord.

Jorden går under efter tusenårsriket.
Jag tänker så här:
Det står att månen ska vändas i blod, solen inte ge sitt sken, och stjärnorna falla från himlen. I den ordningen, om jag inte minns fel.

Antingen så tror man då inte att blodsmånen var ett tidstecken, eller så tror man att den var det. Om blodsmånen nu VAR ett tidstecken måste följdaktligen även solförmörkelsen vara det.

Jag har i ärlighetens namn aldrig fått kronologin här förklarad för mg från någon som tror på alla dessa olika tecken (som ska ha börjat med staten Israels tillblivelse).
Anonym
#6. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
Jag tänker så här:
Det står att månen ska vändas i blod, solen inte ge sitt sken, och stjärnorna falla från himlen. I den ordningen, om jag inte minns fel.

Antingen så tror man då inte att blodsmånen var ett tidstecken, eller så tror man att den var det. Om blodsmånen nu VAR ett tidstecken måste följdaktligen även solförmörkelsen vara det.

Jag har i ärlighetens namn aldrig fått kronologin här förklarad för mg från någon som tror på alla dessa olika tecken (som ska ha börjat med staten Israels tillblivelse).
Det behöver inte ske samtidigt.

Men Jorden kommer gå under för ens efter tusenårsriket, så det är inte ett tecken på att domedagen kommer nu på fredag.
Anonym
#7. Publicerat 2015-03-18 av Anonym

"Strax efter den tidens lidanden skall solen förmörkas och månen mista sitt sken. Stjärnorna skall falla från skyn och himlens makter skakas. Då skall Människosonens tecken synas på himlen, och då skall alla jordens stammar höja klagorop, och man skall få se Människosonen komma på himlens moln med makt och stor härlighet. Och han skall sända ut sina änglar vid ljudet av en stor basun, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena gräns till den andra." (Matt 24:29-31)

Det behöver inte ske samtidigt.

Men Jorden kommer gå under för ens efter tusenårsriket, så det är inte ett tecken på att domedagen kommer nu på fredag.
Nu läser jag ju allt detta på ett helt annat vis, men jag är ändå tacksam att du tar dig tid här. Det är intressant att få en inblick i andra människors tro angående profetiorna.

Här står det istället att solen ska förmörkas och månen mista sitt sken. Varför står det olika? Och vad är det för tecken som sägs är Människosonens tecken som ska få alla jordens stammar att höja klagorop?

Sedan kommer Människosonen på himlens skyar. Varför tror du att just namnet Människosonen används här?

Anonym
#8. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
För mig låter det som människor kommer älska Jesus som sitt barn när tiden är inne kanske? Kanske de själva känner sig som barn?? Kanske många blir frälsta precis sissta tiden och bryr sig om hur han korsfästes? Jag har fortfarande problem med se jesus korsfästas av någon anledning.

Om solen å månen, på den tiden var det två olika ljus. Idag vet vi att Solen gör så månen lyser.

Skulle tro fly till bergen är tecknet. Att få folk att tro handlar om vad som står och tecken. Ser folk det som står i bibeln, kopplar ihop det med det som sker, så blir man rätt stark i tron. Profetior är bra.
Anonym
#9. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
"Och han sade till mig: »Dessa ord äro vissa och sanna; och
Herren, profeternas andars Gud, har sänt sin ängel för att visa
sina tjänare, vad som snart skall ske. Och se, jag kommer snart. Salig är den som tager vara på de profetians ord som stå i denna bok." (Uppenbarelseboken 22:6-7)
----------
Vi lever alla i den sista tiden.

Namnet Människosonen är Ordet som blev kött. Vi börjar leva Hans Ord då Han kommer.
Anonym
#10. Publicerat 2015-03-18 av Anonym
För mig låter det som människor kommer älska Jesus som sitt barn när tiden är inne kanske? Kanske de själva känner sig som barn?? Kanske många blir frälsta precis sissta tiden och bryr sig om hur han korsfästes? Jag har fortfarande problem med se jesus korsfästas av någon anledning.

Om solen å månen, på den tiden var det två olika ljus. Idag vet vi att Solen gör så månen lyser.

Skulle tro fly till bergen är tecknet. Att få folk att tro handlar om vad som står och tecken. Ser folk det som står i bibeln, kopplar ihop det med det som sker, så blir man rätt stark i tron. Profetior är bra.
Vi sörjer Honom som den ende Sonen, den ende Sanningen om Gud.

Men allt som leder till Herren är gott. Jag vet människor som börjat läsa Bibeln pga tidstecken, och då är det ju bra det.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen