Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-03-04 av Anonym.
Ett samtal om Gud och Jehovas vittnen
Pasi Turunen har undersökt Jehovas vittnen. Vad är snett i deras lära?

http://www.himlentv7.se/vod/player/?program=10885

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-03-04 av Anonym
Detta var intressant, att lyssna till. Specieltt som jag har besök av Jehovas vittnen lite då och då. Alltid intressant, att prata med dem och "bolla" våra olika erfarenheter och tro, om vad Bibeln säger. Nu fick jag lite mer fakta. Tack! :)
Anonym
#2. Publicerat 2015-03-04 av Anonym
Detta var intressant, att lyssna till. Specieltt som jag har besök av Jehovas vittnen lite då och då. Alltid intressant, att prata med dem och "bolla" våra olika erfarenheter och tro, om vad Bibeln säger. Nu fick jag lite mer fakta. Tack! :)
Samma här, mycket intressant och klargörande
Anonym
#3. Publicerat 2015-03-04 av Anonym
Det som är snett i deras lära.. är bland annat att de slår Bibeln, andens svärd, i huvudet på andra... Men just deras lära är inte värst i detta avseende.

Bokstaven dödar... Men är då Bokstaven antikrist? Nej, inte alls.

Folk får göra som de vill, men det bedrövar mig att se kriget. Det är som det är, som i himlen så ock på jorden ber vi som bekant.

Kom Herren Jesus Kristus!
Anonym
#4. Publicerat 2015-03-05 av Anonym
Ingen kommentar från Hulda hitills, skulle faktiskt uppskatta om hon gjorde en
Anonym
#5. Publicerat 2015-03-07 av Anonym
Detta var intressant, att lyssna till. Specieltt som jag har besök av Jehovas vittnen lite då och då. Alltid intressant, att prata med dem och "bolla" våra olika erfarenheter och tro, om vad Bibeln säger. Nu fick jag lite mer fakta. Tack! :)
Kanske ingen höjdare för JV, men vem vet?
Anonym
#6. Publicerat 2015-03-07 av Anonym
Kanske ingen höjdare för JV, men vem vet?
De brukar säga, att det är roligt att samtala med en, som kan Bibeln så bra. Treenigheten och Jesus, är svårt för dem bl.a. men de har min respekt. Jag säger, att jag valt min tro och att de naturligtvis, har valt SIN tro. Det respekteras. Åtminstone innanför MIN dörr.