Rosie säger: Hej! Det finns ingen större välsignelse än att få uppleva Guds närvaro i sitt liv! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2015-01-23 av Anonym.
Hat domar och sjukdomar
Jag minns en gång då jag skrev på KD för att visa folk att hat och domar är inte bra,
världen är komplex och det behövs inte hatas, utan att man ska acceptera detta.
Så jag gjorde en listig plan för verka dålig, men sen göra allt bra igen,
det var meningen att personer skulle förstå deras misstag i vad de först ser i sitt hjärta mot andra.
Det som skedde var att jag blev varnad här på KD och flera förde rapporter mot vad jag skrev till KD.
Det jag skrev var extremt långt och komplex, så man skulle förstå att det inte var andra det var fel på utan en själv.
För så säger ju Jesus att gör insidan ren först så blir utsidan ren med. Samtidigt är det så att man ska dra sig undan från ont folk,
men söka sig till dem som vill ur det onda.

Jag förstår nu misstaget att vara listig och vara för godtrogen mot öppna platser som just internet eller annan plats,
är inte bra. Man får vara försiktig,
det är en varning till er som skriver öppet här trots att folk är kristna finns de som aldrig släpper sin ilska, andra kanske inte är mogna heller.
Istället för att förklara med godhet till andra, istället för att ta kontakt med personen, jagar de iväg andra med straff, varningar och ilska.
Detta anser jag Både KD, världen och många människor inklusive jag gör fel i, folk tar sig inte tid tycker jag är felet.
När även jag stiger fram och förklarar för folk texten så vägrar de inse vad jag ville föra fram för budskap,
det kanske påstås att man ljuger för de vill inte ens försöka förstå sig på en,
nyckeln till att lösa andras problem är att förstå han har problem men jag accepterar han och hjälper han.
Så är det även med vår Gud, han vill hjälpa oss även om han är ensam god,
därav borde vi göra detsamma mot varandra tror jag även om man inte alltid orkar, vår förebild borde vara Gud.

Forsättning under

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-01-23 av Anonym
Nu är jag iaf klokare och förstår att jag behöver inte list för förklara, så jag förklarar utan att angripa någon eller mig själv.
Det första man måste förstå är att hat är roten till det onda oftast, vissa saker får man hata andra inte enligt en del,
men vad säger Gud om detta som älskar alla oss oavsett vad vi är eller gör?
Tar han inte emot oss? Om han tar emot oss, varför har vi då krig, polis, domstolar och allt,
kanske är det överarbetat detta fast det ibland är en nödvändighet, eller? Kan man inte lära sig och andra efter katastrofen, ska man verkligen ge upp?
Om några av dessa saker med regering behövs, varför dömer vi andra och tar fördomar mot varandra som att andra är farliga,
när de bara är öppna. Jag tycker det är tråkigt att man inte kan låtsas vara dålig, för visa något bra i världen,
men nu är det som det är och ska nog inte göra om det, för jag inser att folk förlåter mig inte även om jag förklarar, det är tragiskt för mig
och har varit nere över det, för mig betyder det mycket att vara en i gruppen och hjälpa människor må bra,
jag hoppas att folk förlåter mig över att de inte förstår min text en dag, varför vet jag inte kanske de är sjuka, kanske de är bara trotsiga,
kanske de bara inte vill.

Jesus säger när han skickar ut Jesus lärjungar att vara listiga,
jag förstår nu tror jag varför, ett för öppet hjärta i denna värld är inte bra även om man menar väl.
Vissa kan man inte visa kärlek till för då blir man slagen och vissa kan man inte visa ilska för, för då blir man slagen,
Vissa kan man inte vara underlig för då blir man slagen, vissa kan man inte vara sjuk för då blir man slagen, såhär fortsätter det.
Vänd andra kinden till sägs det, så tror jag det är med domar mot andra med som man känner på insidan med ilska,
Men det kommer alltid vara så att man ursäktar sig med att egen rättvisa är god, därför kommer det alltid vara problem i världen,
för man anser man ska ta fram rättvisa i egna händer, man anser att döma någon är rättvist i grupp eller person.

Vad är det då vi behöver känna till som Gud lär oss i bibeln,
är det inte Gud som vill lära känna oss själva vad vi är, samt kanske lära känna Guds godhet möjligen tror jag.
Kanske är det så att vi behöver lära oss av våra misstag med,
för att lyfta andra mot en bättre framtid över om den gör fel eller har det svårt.

Fortsättning under
Anonym
#2. Publicerat 2015-01-23 av Anonym
Nu till själva problemet som jag ville få fram men inte kunde sätta i ord förut i min gamla text. Man sätter olika ord i hat, men problemet kommer alltid förbli hat.
Om man tar bra hat som man lurar sig själva med, som hat mot kriminella, tv spels missbrukare som man anser är sjukdom, hat mot militär,
hat mot kanske regeringar och länder. Ja allt ursäktar man sig med att detta ska hatas för de tillhör det som jag hatar.
Man gör hat mer komplicerat genom att sätta ord på det, som tv spels missbrukare, fiender, vänner som hatar samma sak som jag osv accepterar man.
Saken är det kommer aldrig tror jag vara en ursäkt i himlen att hata och inte förlåta,
att inte våga sig närma någon annan för man ser dennes problem men man väljer att hata istället.
man ursäktar sig med att göra varandra till fiender och vi som mänsklighet påstår att det är livet.
Vi som kristna tar emot bibeln och deras misstag som Paulus som vi förlåter trots att han skada och förföljde andra,
för vi lär känna han genom bibeln, men vi förlåter inte varandra, det är tragiskt med oss mänsklighet, att vi inte vågar lära känna varandra, att vi ger upp.

Vår plats i himlen är fina saker bland annat lycka,
annars skulle vi få det som vi har det i jordelivet. Därav behöver vi Jesus som vittnar om sanningen, så vi kan lära oss av han till varandra,
sök Jesus även om du är ond och gör fel är mitt råd.
Detta text är min personliga uppfattning om vad jag tror Gud vill att jag ska tänka och förstå, vad livet är för er är upp till er.
Anonym
#3. Publicerat 2015-01-24 av Anonym
Jag har sätt mycket i livet, vad folk far illa utav och oroar mig stort, är lite trött att andra ska fara illa, av andra eller att de gör andra illa. Därav varför jag skriver, något måste man skriva, något måste man tolka av det man ser. Jag är väl kanske lite av en filosof. Lev livet med andra är inte möjligt för mig pga sjukdom, men jag gillar att få andra att leva det liv man ska leva, det är mitt liv :) Kanske är det tur att jag lever på 2015, där jag kan få kontakt med de som har det värre en jag :) Kanske är det tur att jag har folk här på KD att prata å diskutera med samt läsa, duger för mig iaf.
Anonym
#4. Publicerat 2015-01-25 av Anonym
En annan sak med ondska i det hat som vi i oss själva lever med,
är att vi alla lurar oss själva med vad som är verklighet med det onda,
ett barn lever sig in i historier och vill berätta något fint om någon annan,
en vuxen gör likaså men försöker berätta om sig själv,
så i princip är vi alla som barn som lever oss in i saker som vi sen kallar verklighet.
Jag skulle vilja påstå att Jesus vill föra oss tillbaka som när vi var barn,
men med ansvar i vad som är gott för en själv och andra det är fint anser jag, om man väljer att ta det steget är upp till en själv.
Det är vad jag kan med vishet visa i skrift, men som jag med sjukdom inte kan leva ut, men jag ger inte upp.
Vi bekämpar något men vi vet inte vad det är, därför har vi vår bibel,
läser och tolkar, pratar med varandra om allt, hur vi väljer att ta emot varandra är en avgörande sak,
när vi inte tar emot varandra avisar vi nog den andres tro på Jesus och äventyrar deras tro möjligen.
Varför har vi som mänsklighet så bråttom att lära varandra, en att lyssna och bara dela med sig i enkelhet,
varför tvingar vi på oss andra som sårar oss, en att ta hand om varandras sår. Tar inte Jesus hand om våra sår.
Kanske är det så för mig jag söker att förstå Guds plan med Jesus som lever i himlen,
så som jag själv försöker och vill leva men ibland inte klarar. Såhär är det enligt mig iaf. Man ser och bedömer andras liv, man ger av sitt hjärta till den andra för att den ska må bra, klarar man inte av det är det bättre att man skils åt en slåss, men samtidigt kan man alltid finna en väg tillbaka till varandra senare. Vi alla bör fortsätta prata och söka.
huldah
#5. Publicerat 2015-01-26 av huldah
Det var kloka ord från dig som visar att du är en mycket tänkande och medkännande människa! Jag önskar jag kunde vara lika klok tillbaka! Vi är nog alla trasiga människor som vår Skapare ändå älskar och vill reparera! Vi människor kan göra varandra illa, det är inte alltid illa menat! Hoppas jag inte sårat dig på något sätt!

Jesus sände ut sina efterföljare att predika de goda nyheterna i en värld som var behärskad av Djävulen. Han gav rådet:

"Se, jag sänder ut er som får mitt ibland vargar. Var därför listiga som ormar och oskyldiga som duvor." - Matt 10:16

En balansgång. Att människor vill oss ont är inget vi bör ta personligt (vad gjorde dom inte mot vår Mästare och Föredöme?)

Ge inte upp i den goda kampen!
Anonym
#6. Publicerat 2015-01-27 av Anonym
Det var kloka ord från dig som visar att du är en mycket tänkande och medkännande människa! Jag önskar jag kunde vara lika klok tillbaka! Vi är nog alla trasiga människor som vår Skapare ändå älskar och vill reparera! Vi människor kan göra varandra illa, det är inte alltid illa menat! Hoppas jag inte sårat dig på något sätt!

Jesus sände ut sina efterföljare att predika de goda nyheterna i en värld som var behärskad av Djävulen. Han gav rådet:

"Se, jag sänder ut er som får mitt ibland vargar. Var därför listiga som ormar och oskyldiga som duvor." - Matt 10:16

En balansgång. Att människor vill oss ont är inget vi bör ta personligt (vad gjorde dom inte mot vår Mästare och Föredöme?)

Ge inte upp i den goda kampen!
Tack så mycket för uppmuntrande ord. Jo ska vara lite försiktig med vad jag säger, men har jue denna sjukdom, den är inte lätt vara god med den :D, just nu funderar jag dra mig tillbaka från världen ett tag, för vara med familj vänner och förhoppningsvis en tjej. Sen funderar jag på bön och stöd för andra ska vara min vardag när jag är sjuk, varför inte :) Man har fått ett liv och man ska göra det bästa av det, vill defenetivt inte tillbaka det liv jag levt :). Jag ska försöka att inte ta allt för illa upp vad jag hör och ser av folk, tack för rådet! :) Nä du har inte sårat mig tror jag :), modigt att fråga! Det är bara jag som vill för mycket men det blev för fel en gång bara :)

Du behöver inte vara klok för göra nytta, du behöver bara ge av dig själv till andra :) Kunskap och IQ eller vishet är inget jämfört med kärlek till andra tycker jag :) Bara av ge uppmuntrande ord har du gjort något fint :)
huldah
#7. Publicerat 2015-01-27 av huldah
Tack så mycket för uppmuntrande ord. Jo ska vara lite försiktig med vad jag säger, men har jue denna sjukdom, den är inte lätt vara god med den :D, just nu funderar jag dra mig tillbaka från världen ett tag, för vara med familj vänner och förhoppningsvis en tjej. Sen funderar jag på bön och stöd för andra ska vara min vardag när jag är sjuk, varför inte :) Man har fått ett liv och man ska göra det bästa av det, vill defenetivt inte tillbaka det liv jag levt :). Jag ska försöka att inte ta allt för illa upp vad jag hör och ser av folk, tack för rådet! :) Nä du har inte sårat mig tror jag :), modigt att fråga! Det är bara jag som vill för mycket men det blev för fel en gång bara :)

Du behöver inte vara klok för göra nytta, du behöver bara ge av dig själv till andra :) Kunskap och IQ eller vishet är inget jämfört med kärlek till andra tycker jag :) Bara av ge uppmuntrande ord har du gjort något fint :)
----------
Du är klokare än du förstår, för du är mycket ödmjuk! Du vill mer än du kan. Det betyder att du förlitar dig på Guds kraft! Tänk på Paulus! Han hade en "törntagg" i köttet som han bönföll om att bli av med. Men han blev inte bönhörd. Gud kan använda sin kraft där vi själva brister, då är det uppenbart, för dem som har andliga ögon, att vi är ett Guds redskap, inte vi själva!

Jag tackar för dina fina ord, dom värmer mycket! Hoppas du inte själv ger upp, utan orkar i Guds kraft, kämpa den goda kampen, som garanterat kommer att göra att du får dela Guds och Kristus seger över ondskan!

"Ännu en liten tid, så är den ogudaktige icke mer; och när du ser efter hans plats, då är han borta." - Ps 37:10
Anonym
#8. Publicerat 2015-01-30 av Anonym
----------
Du är klokare än du förstår, för du är mycket ödmjuk! Du vill mer än du kan. Det betyder att du förlitar dig på Guds kraft! Tänk på Paulus! Han hade en "törntagg" i köttet som han bönföll om att bli av med. Men han blev inte bönhörd. Gud kan använda sin kraft där vi själva brister, då är det uppenbart, för dem som har andliga ögon, att vi är ett Guds redskap, inte vi själva!

Jag tackar för dina fina ord, dom värmer mycket! Hoppas du inte själv ger upp, utan orkar i Guds kraft, kämpa den goda kampen, som garanterat kommer att göra att du får dela Guds och Kristus seger över ondskan!

"Ännu en liten tid, så är den ogudaktige icke mer; och när du ser efter hans plats, då är han borta." - Ps 37:10
Tack så mycket :) Ska fortsätta kämpa
huldah
#9. Publicerat 2015-01-30 av huldah
Tack så mycket :) Ska fortsätta kämpa
-------
Ja gör det! Kom ihåg att Gud är med de ödmjuka och han skjuter till den kraft vi inte själva har! Bönen är vår största tillgång! Det finns hur många exempel som helst på hur Gud hör bön!

Jag önskar dig allt det bästa och framförallt ett evigt liv med vår evige och kärleksfulle Skapare och hans Son!
Anonym
#10. Publicerat 2015-01-31 av Anonym
-------
Ja gör det! Kom ihåg att Gud är med de ödmjuka och han skjuter till den kraft vi inte själva har! Bönen är vår största tillgång! Det finns hur många exempel som helst på hur Gud hör bön!

Jag önskar dig allt det bästa och framförallt ett evigt liv med vår evige och kärleksfulle Skapare och hans Son!
Tack detsamma :) Värmer
Rosie säger: Hej! Det finns ingen större välsignelse än att få uppleva Guds närvaro i sitt liv! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen