Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

huldah
Skapat 2015-01-06 av huldah, kvinna, 73 år, Stockholms län.
Jag filosoferar lite, himmel eller jord, vad är bäst?
I detta forum beskriver många längtan till att få bo i himlen och att detta skulle vara Guds och Jesus önskan för dem som tror på Jesus.

Har någon tänkt på att Guds himmelska söner en gång i tiden åtrådde jorden mera än sin himmelska boning. Dom åtrådde också jordiska kvinnor så mycket, så att dom tog sig jordiska kroppar för att få ha sexuella förbindelser med dem.

Gud Jehova hade aldrig tänkt sig att hans skapelser skulle leva på ett annat sätt än det han skapat dem för. Ni som idag vill ha himmelska kroppar, hur tänker ni?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2015-01-06 av Anonym
Både och, kanske, med möjlighet att pendla. En ren och vacker jord utan ondska eller sjukdomar sätter jag som nummer ett. Det var Guds ursprungliga mening. Men jag tar det jag får
Anonym
#2. Publicerat 2015-01-06 av Anonym
Gud Jehova hade aldrig tänkt sig att hans skapelser skulle leva på ett annat sätt än det han skapat dem för. Ni som idag vill ha himmelska kroppar, hur tänker ni?
Bibeln berättar ju att Gud ska skapa en ny himmel och en ny jord. Jag tänker mig ett återupprättande av skapelsen så som Gud hade ämnat den från början, utan synd. Är det inte där vi kommer att leva då? Kommer vi inte ha att jordiska kroppar även där?

Hur som helst, jag längtar inte till himlen. Jag kan längta efter att vara nära Gud, att slippa allt som är svårt här. Men så länge, eller snarare så kort tid, som jordelivet varar för mig... vill jag ha det.

Det andra kommer väl ändå att vara för evigt, så jag hinner njuta av det ännu längre. :D
Anonym
#3. Publicerat 2015-01-06 av Anonym
''Dom åtrådde också jordiska kvinnor''
Det var demoner som gjorde det, och de var redan i uppror emot Gud.

Så som det står vi skall bli förhärligade = nya kroppar, De Kristna skall möta Jesus i skyn när han kommer, och som det står så kommer de förvanldas i ett ögonblick.
Anonym
#4. Publicerat 2015-01-07 av Anonym
Att i himlen få "hänga" med Jesus över en kopp kaffe vore inte helt fel. :-) Är nyfiken på livet och det som händer framöver, men längtar ändå till himlen emellanåt. Framförallt när livet är tufft och när jag hör och ser hur mycket hemskheter människor råkar ut för. Då kan jag tycka att det är nog, att Jesus borde ha kommit tillbaka för länge sen.
Anonym
#5. Publicerat 2015-01-07 av Anonym
Att i himlen få "hänga" med Jesus över en kopp kaffe vore inte helt fel. :-) Är nyfiken på livet och det som händer framöver, men längtar ändå till himlen emellanåt. Framförallt när livet är tufft och när jag hör och ser hur mycket hemskheter människor råkar ut för. Då kan jag tycka att det är nog, att Jesus borde ha kommit tillbaka för länge sen.
Antar att du gillar att basta också? eftersom du vill hänga över en kopp kaffe.. :s ;) ^^
huldah
#6. Publicerat 2015-01-07 av huldah
Både och, kanske, med möjlighet att pendla. En ren och vacker jord utan ondska eller sjukdomar sätter jag som nummer ett. Det var Guds ursprungliga mening. Men jag tar det jag får
----------
Hahaha! Bästa svaret på länge! Önskar jag också skulle vara tänd på pendlingsmodellen! Min en mosters klasskompis ville upp i rymden, trots att hon delar min uppfattning betr jorden. Kanske hade att göra med att hennes dotter är med i rymdprojekt att befolka Mars.

Jag längtar också efter en ren och vacker jord utan ondska och sjukdomar! Jag säker på att jorden kommer att bli så, snart!

Förnöjsam du är! Bra egenskap! Ska försöka ha samma inställning!
huldah
#7. Publicerat 2015-01-07 av huldah
Bibeln berättar ju att Gud ska skapa en ny himmel och en ny jord. Jag tänker mig ett återupprättande av skapelsen så som Gud hade ämnat den från början, utan synd. Är det inte där vi kommer att leva då? Kommer vi inte ha att jordiska kroppar även där?

Hur som helst, jag längtar inte till himlen. Jag kan längta efter att vara nära Gud, att slippa allt som är svårt här. Men så länge, eller snarare så kort tid, som jordelivet varar för mig... vill jag ha det.

Det andra kommer väl ändå att vara för evigt, så jag hinner njuta av det ännu längre. :D
------------
Jag är en sådan jordnära människa och min livstid räcker inte till för allt jag skulle vilja göra här på jorden. Jag känner precis som du, jag längtar inte heller till himlen, men jag vill leva nära Gud i evighet och få slippa allt elände vi inte kommer undan just nu.

Läs Uppenbarelseboken 21 väldigt noga och tänk efter när du läser! Det nya Jerusalem, kommer ner från HIMLEN och Gud skall bo bland människorna! Då finns inte längre tårar, död, sorg eller plåga (det skall vara borta för evigt!)

Jag ser Jerusalem som det andliga regeringssätet som kommer att styra över jorden och återställa den till Guds ursprungliga uppsåt!

Alla kan inte sitta i regeringen, det kan man inte ens i Sverige!
huldah
#8. Publicerat 2015-01-07 av huldah
Att i himlen få "hänga" med Jesus över en kopp kaffe vore inte helt fel. :-) Är nyfiken på livet och det som händer framöver, men längtar ändå till himlen emellanåt. Framförallt när livet är tufft och när jag hör och ser hur mycket hemskheter människor råkar ut för. Då kan jag tycka att det är nog, att Jesus borde ha kommit tillbaka för länge sen.
-------
Men tänk om jorden blir som i himlen? I Uppenbarelseboken 12 beskrivs hur ondskan besegrats i himlen och att den också ska tas bort från jorden! I himmelen dricker man inte kaffe, där finns endast andliga varelser som inte är som vi människor av kött och blo!
Anonym
#9. Publicerat 2015-01-07 av Anonym
Skulle det kunna vara så att den nya jorden är en annan planet?
Anonym
#10. Publicerat 2015-01-07 av Anonym
Ja, jag gillar att basta (fast bara en stund).
Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen