Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-11-22 av Anonym.
"Gaykonverterare" gifte sig med man
http://www.dagen.se/gaykonverterare-gifte-sig-med-man-1.300…



Mellan 1990 och 2008 ledde John Smid gruppen "Love in action", som 2005 skapade en mediestorm när det uppdagades att den hade ett program som påstods kunna omvända homosexuella.

Efter att Smid lämnat gruppen har han sagt att han försökt förneka sin egen läggning, men till slut insett att den inte kommer ändras.

- Jag trodde att något skulle hända, men det gjorde det aldrig, sa han i en intervju med den amerikanska sajten Lone Star Q tidigare i år.

Smid har nu levt som öppet homosexuell i flera år och meddelade i helgen att han har gift sig med sin partner. Paret bor i delstaten Oklahoma där samkönade äktenskap blev lagliga i oktober i år.

The Independent skriver att "Love in action" numera har bytt namn till "Restoration Path".

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-11-22 av Anonym
Vad vill du ha sagt med detta?

Han var ingen "Gaykonverterare",det framgår ju att han själv var homosexuell som bara levde i förnekelse.
Sedan så verkar det som att han inte ens har med det att göra som han gjorde, med tanke på att han nu lever i homosexualitet.

Skillnaden på ett får och en get är liv och död, skillnaden på natten och dagen, ljuset och mörkret är liv och död.
Den som har öron att höra med må förstå.

Anonym
#2. Publicerat 2014-11-22 av Anonym
Livet och Jesus kom till han så nu lever han ett bra liv
Anonym
#3. Publicerat 2014-11-22 av Anonym
Livet och Jesus kom till han så nu lever han ett bra liv
Inte nära.

Använd Guds ord för att bevisa det.
Anonym
#4. Publicerat 2014-11-22 av Anonym
Du ser inte Jesus om du inte vill se han.
elia han står bredvid dig bara att öppna dina ögon.
Anonym
#5. Publicerat 2014-11-23 av Anonym
Du ser inte Jesus om du inte vill se han.
elia han står bredvid dig bara att öppna dina ögon.
Bibelvers på det?
Anonym
#6. Publicerat 2014-11-23 av Anonym
Att du inte ser Jesus? Nej det har jag inte utan läser vad du skriver och gämför det med Jesus.
Bluebell
#7. Publicerat 2014-11-23 av Bluebell
Slutligen har han hittat kärlek och en plats i världen där han känner sig älskad och som ger energi!

Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att han gärna skulle fått nå dit lite tidigare, det är tragiskt att människor ska skuldbeläggas och drabbas av "omvändningsprogram" som de som finns i USA.
Anonym
#8. Publicerat 2014-11-24 av Anonym
Det är ledsamt att ännu vill man omvända dom även i vårt land.
Nåja det blir allt bättre med det dom sk bokstavs trogna får alllt mindre utrymme i våra kykor.
Anonym
#9. Publicerat 2014-11-24 av Anonym
Att du inte ser Jesus? Nej det har jag inte utan läser vad du skriver och gämför det med Jesus.
Nej, på allt du säger.
Anonym
#10. Publicerat 2014-11-24 av Anonym
Slutligen har han hittat kärlek och en plats i världen där han känner sig älskad och som ger energi!

Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att han gärna skulle fått nå dit lite tidigare, det är tragiskt att människor ska skuldbeläggas och drabbas av "omvändningsprogram" som de som finns i USA.
''Slutligen har han hittat kärlek och en plats i världen där han känner sig älskad och som ger energi!''??
Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen